Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › nieuwe start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2009 om 15:33 #17211539
hee
3 weken geleden met ombouw 1.2 > 2.0 8v
na 2 dagen motor omgelegd
maar zit al bijna 3 weken te kl*te met de electronica
morgen ga ik de bekabeling van de motor er helemaal
afhalen kabelboom ecu dynamo startmoter alles
en alles opnieuw aansluiten
kan iemand aub zeggen hoe ik het aan moet sluiten
met de uitleg van corsanovatuning kom ik er niet uitdan heb ik nog een vraag
de zwarte geschakelde + draad van mijn bobine van de 1.2
die geeft zonder contact massa en op het contact geschakelde +
dan heb ik een groene draad van de ecu van de 2.0
en de toerenteller groene draad dat moet massa zijn toch
nou er komt geen massa op
de draad is tot aan de ecu gewoon goed geen kabelbreuk
kan iemand mij hier mee helpenen er lopen bij mij 3 kabels naar de krukassensor
waarvan een soort omhulsel kabel
die zit voor gewoon los bij de sensor
hoort dit of is deze dan defecthopelijk kan heeft er iemand tijd en kan die mij goeie uitleg geven wandt ik wil graag dat het goed komt
alvast bedankt
19 augustus 2009 om 17:26 #17514046Is die 1.2 met carburateur of is het er al een met injectie? En welke kabels heb jij onder de motorkap vanuit de auto zeg maar?
Misschien een foto maken van de kabelboom die origineel in jou auto ligt.
En dan even welke kabels er allemaal aan de stekker van de C20NE zitten. Hier kunnen namelijk extra kabels inzitten, bijv. voor een LCD dashbord (sensor ipv km teller kabel, een oliedrukmeter en een oliepeilsensor) deze kun je dalijk allemaal laten vervallen.Jeroen
19 augustus 2009 om 20:24 #17514047de groene draad is de puls draad voor je toeren teller…. daar komt een + puls over……
de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!
Suc6!!
19 augustus 2009 om 20:45 #17514048bij die krukas sensor zit een soort draad wat lijk op een antenne kabel . zo maar effe gezegt maar lijkt op de sensor zelf nergents heen te lopen..
19 augustus 2009 om 23:14 #17514049origineel gepost door sinister
de groene draad is de puls draad voor je toeren teller…. daar komt een + puls over……
de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!
Suc6!!
mee eens.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.