nieuwe start

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) nieuwe start

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211539
    vlas
      Lid sinds:
      15 August 2009

      hee
      3 weken geleden met ombouw 1.2 > 2.0 8v
      na 2 dagen motor omgelegd
      maar zit al bijna 3 weken te kl*te met de electronica
      morgen ga ik de bekabeling van de motor er helemaal
      afhalen kabelboom ecu dynamo startmoter alles
      en alles opnieuw aansluiten
      kan iemand aub zeggen hoe ik het aan moet sluiten
      met de uitleg van corsanovatuning kom ik er niet uit

      dan heb ik nog een vraag
      de zwarte geschakelde + draad van mijn bobine van de 1.2
      die geeft zonder contact massa en op het contact geschakelde +
      dan heb ik een groene draad van de ecu van de 2.0
      en de toerenteller groene draad dat moet massa zijn toch
      nou er komt geen massa op
      de draad is tot aan de ecu gewoon goed geen kabelbreuk
      kan iemand mij hier mee helpen

      en er lopen bij mij 3 kabels naar de krukassensor
      waarvan een soort omhulsel kabel
      die zit voor gewoon los bij de sensor
      hoort dit of is deze dan defect

      hopelijk kan heeft er iemand tijd en kan die mij goeie uitleg geven wandt ik wil graag dat het goed komt

      alvast bedankt

      #17514046
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Is die 1.2 met carburateur of is het er al een met injectie? En welke kabels heb jij onder de motorkap vanuit de auto zeg maar?
        Misschien een foto maken van de kabelboom die origineel in jou auto ligt.
        En dan even welke kabels er allemaal aan de stekker van de C20NE zitten. Hier kunnen namelijk extra kabels inzitten, bijv. voor een LCD dashbord (sensor ipv km teller kabel, een oliedrukmeter en een oliepeilsensor) deze kun je dalijk allemaal laten vervallen.

        Jeroen

        #17514047
        sinister
          Lid sinds:
          1 October 2006

          de groene draad is de puls draad voor je toeren teller…. daar komt een + puls over……
          de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.

          De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!

          Suc6!!

          #17514048
          vlas
            Lid sinds:
            15 August 2009

            bij die krukas sensor zit een soort draad wat lijk op een antenne kabel . zo maar effe gezegt maar lijkt op de sensor zelf nergents heen te lopen..

            #17514049
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              origineel gepost door sinister
              de groene draad is de puls draad voor je toeren teller…. daar komt een + puls over……
              de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.

              De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!

              Suc6!!

              mee eens.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.