Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › kabelboom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2009 om 19:30 #17211515
ik moet de geschakelde + vanaf mijn bobine
bij mijn kabelboom van mijn ecu maken
die draad waar ik die bij moest knippen van mijn ecu moest ook zwart zijn maar in mijn kabelboom zit geen zwarte draadweet iemand of ik de geschakelde + van de bobine op een andere kleur aan kan sluiten op de kabelboom van de ecu
bedankt
18 augustus 2009 om 21:07 #17513920Wat voor een ECU heb je, 2 of 3 rijen in de stekker??
Jeroen
18 augustus 2009 om 21:10 #175139212 rijen..
18 augustus 2009 om 21:22 #17513922Dit is het motormanagement schema van een 20 SEH, misschien kun je hier iets mee…
Jeroen
18 augustus 2009 om 21:27 #17513923kijk hier kunnen we denk ik wel iets mee..
alvast heel erg bedankt
mvg vlas
18 augustus 2009 om 21:29 #17513924Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…
Jeroen
18 augustus 2009 om 22:33 #17513925nou als je nog meer hebt dan stuur allesmaar.
mvg vlas
19 augustus 2009 om 09:07 #17513926ja
kan je aan een printscreen van
bobine
brandstofpomp
komendank je gr vlas
24 augustus 2009 om 18:27 #17513927
Diagnose
Controleer aansluiting(en): Controleer de aansluiting(en) en maak ze zo nodig schoon of repareer ze, zodat de verbinding goed is.
Controleer de bobineweerstand, primair:
Schakel het contact uit. Verwijder aansluitingen van bobine.
Meet de weerstand tussen de voedingsspanning-aansluitpin en de primaire schakelaansluitpin van de bobine. Vergelijk dit met de voorgeschreven weerstand.
Controleer bobineweerstand, secundair:
Schakel het contact uit. Verwijder aansluitingen van bobine.
Meet weerstand tussen centrale kabelpin en primaire schakelaansluitpin. Vergelijk met voorgeschreven weerstand.
Controleer de voedingsspanning:
Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de bobine.
Schakel het contact in en meet de spanning tussen de voedingsspanning-aansluitpin en de minpool van de accu. Deze moet gelijk zijn aan de accuspanning. Als dit niet zo is, controleer dan de bedrading en, indien aanwezig, de zekering(en) en het relais.
Controleer verbinding naar elektronische regeleenheid of ontstekingsmodule:
Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de bobine en de elektronische regeleenheid of ontstekingsmodule.
Schakel het contact in en meet de weerstand tussen de primaire schakelaansluitpin en de overeenkomstige pin van de elektronische regeleenheid of de aansluiting van de ontstekingsmodule. Deze moet < 1 ohm zijn. Als dit niet zo is, controleer dan de bedrading.
Controleer ontstekingssignaal:
Verbind de oscilloscoop met de elektronische regeleenheid of de ontstekingsmodulepin overeenkomend met de primaire schakeldraad van de bobine en de massa. Start de motor en vergelijk dit met het getoonde scoopbeeld.25 augustus 2009 om 06:08 #17513928origineel gepost door lemmuh
Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…Jeroen
25 augustus 2009 om 06:09 #17513929hallo,
kun je mij helpen aan het schema van de kachel unit, verlichting valt uit na inbraakschade, ik heb de schakel unit al vervangen, maar dit helpt niet. nu wil ik een bypass leggen naar de schakelaar voor de verlichting, maar weet niet welke draad ik moet hebben, alle andere functies werken normaal.
greets
rene
25 augustus 2009 om 21:13 #17513930Van wat voor een auto zoek je precies deze schema’s, waarschijnlijk heb ik die wel. Alleen moet je mij even precies vertellen wat voor auto, en met of zonder airco etc.
Jeroen
4 januari 2011 om 18:33 #17513931nou ik zit ook met een probleem kabelboom 20seh
krijg geen vonk
welk kabels heb ik allemaal nodig om de motor te starte
constante plus rood
geschakelde plus zwart
massa bruin
benzine rood blauw
welke van de bobine?5 januari 2011 om 20:58 #17513932heej zijn die shema,s van joun motor?
5 januari 2011 om 21:17 #17513933[rquote=1470888&tid=110900&author=lemmuh]Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…
Jeroen[/rquote]
5 januari 2011 om 21:18 #17513934hoe kan ik deze schema openen?
krijg een kruisje in beeld7 januari 2011 om 10:22 #17513935[rquote=1831707&tid=110900&author=mario1612]nou ik zit ook met een probleem kabelboom 20seh
krijg geen vonk
welk kabels heb ik allemaal nodig om de motor te starte
constante plus rood
geschakelde plus zwart
massa bruin
benzine rood blauw
welke van de bobine?[/rquote]De bobine heeft een stekkeraansluiting waar een stekker op komt met daaraan een zwarte en groene draad.
Zwart is geschakelde plus
Groen is de draad die het toerental doorgeeft.Jou 20SEH start niet, dat kan komen door geen vonk of geen benzine of geen compressie.
Om een vonk te krijgen moeten de volgende dingen goed werken:
– BDP sensor
– Brandstof relai
– ECU
– Draadboom goed aangeslotenAls je de auto op contact zet dan moet het brandstof relai een klik doen.
Als je vervolgens gaat starten moet het relai nog een keer klikken.
Als dit werkt, dan is de BDP, ECU, relai en draadboom goed.
Als je dan nog geen vonk hebt, kunnen de volgende delen nog kapot zijn:
– bobine
– bobine kabel
– verdelerkap
– rotor
– bougie kabels
– bougies
– aarde draad8 januari 2011 om 12:16 #17513936Ohw, die schema’s staan niet meer online denk ik. Mocht je die schema’s alsnog nodig hebben moet je maar even je email adres sturen via een U2U en er even bij zetten welk schema voor welke motor…
Jeroen
@mario1612, Is het inmiddels gelukt? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.