Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 2.0 20seh loopt brak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2009 om 17:22 #17211442
heb vorige week een 20seh blok in mijn corsa geswapt ik had alle bekabeling goed gemerkt
na alles 100% goed terug te hebben gezet na een dubbele controle
loopt de corsa niet goed hij loopt op 2 cilinders
heb alles gecontroleerd de bougies vonken alle 4
dus aan de bougie´s ,bougiekabels, verdelerkap of bobine kan het volgens mij niet liggen
alleen als ik met de bekabeling van de inspuitventielen ging spelen terwijl ie liep
hoorde je dat hij daar op reageerde je zou denken kabelbreuk dus
nu had ik de motor laten lopen en een voor een de injectorkabels eraf gehaald
en op de injectoren van cilinder 2 en 3 reageert hij niet als ik die kabels eraf trek
nou heb ik de stekkertjes zelf al vervangen wandt die waren niet helemaal fris meer
en heb ik de kabelboom van de ecu erhelemaal uitgehaald
en de tape erafgedraaid de bekabeling helemaal doorgemeten maar dat is gewoon goed geen kabelbreuk dus
geen kabelbreuk als het aan mij ligt
kan het nu ook nog aan de computer zelf liggen?
weet misschien iemand wat het kan zijn of die een tip heeftalvast bedankt
M.V.G Vlas
15 augustus 2009 om 18:25 #17512777heb je al gemeten of er wel stroom op de stekkers komt te staan?
miss 2 injectoren ineens dood (lijkt me sterk maar goed)
laat hem anders eens uitlezen,
hoe is het afgelopen met de bak?
groeten sebas
ps wat doe je met het casco van de donor corsa?
15 augustus 2009 om 19:25 #17512778Je kunt proberen te starten zonder bougie’s erin, dan kun je zien uit welk bougie gaten benzine dampen komen.
Als er uit 2 gaten geen damp komt, dan weet je dat het dus daaraan ligt.
Ik vermoed in eerste instantie een fout in de ontsteking, geen vonk door slechte kabels of bougie’s.
15 augustus 2009 om 21:31 #17512779Massa punten allemaal controleren .
Waar woon je nog maar ?15 augustus 2009 om 21:35 #17512780De volgorde van de bougie kabels is die ook goed ?
1 3 4 2 is de volgorde, als je de distributie op tijd zet dan staat cilinder 1 op verbranden.
ik hoor het wel.
16 augustus 2009 om 09:16 #17512781hee
met de bak ik heb er een andere aandrijfaskeering in geperst
en met de het chassis van de rode corsa + 1.2 motor enz. weet ik nog niet wat ik ermee doe
ik heb nog niet gemeten of er stroom op de injectorkabels komt te staan maar moet ie dan
op contact staan of moet je de motor dan starten
dat van die bougies eruit draaien kan ik wel eens doen ja
ik heb alle massa punten al dubbel gecheckt
freek dat van die onsteking op tijd zetten kan je dat misschien uitleggen hoe da precies moet
ik woon in lierop bij eindhoven16 augustus 2009 om 09:53 #17512782De ontsteking op tijd zetten.
De distributie kun je op tijd zetten door het merk teken van de nokkenas poulie boven aan te zetten, dan staat de 1e cilinder aan de distributie zeide op ontsteken. Als je de verdelerkap eraf schroeft kun je de rotor bekijken op welke bougiekabel die gericht staat.
De motor draait vooruit, dat is als je naar de distributie kijkt rechtsom.
De ontsteking volgorde is 1 3 4 2
Ik hoop dat het je zo lukt.
16 augustus 2009 om 15:29 #17512783ja zeker zo lukt het wel jah bedankt
van die bougie kabels de ohm meten hoe dat16 augustus 2009 om 15:31 #17512784neem een multimeter zet hem op Ohm, meet door de kabel heen en lees de waarde af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.