Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Spruitstuk 4-1 of 4-2-1 ? autocross
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2009 om 10:25 #17211346
Vraag welk van deze 2 spruitstukken zou beter zijn voor de autocross ?
Het betreft hier een 2.0 ne motor standaart op licht vliegwiel na.de 4 naar 1
of de 4-2-1 versie (zit standaart aan 2.0 xe)Zoek vooral meer koppel vanan 4500 t/m 7000 toeren !:D
iemand enige ervaring mee ?
12 augustus 2009 om 10:34 #17510531hhhmzz ik zeg 4-1,
en neem dan als basis de seh
of doe er seh zuigers in met computer en een andere nokkenas :)
en wat heb je er aan gedaan dat hij 7000 toeren draait?
een standaard ne draait maar 6500 toeren max
12 augustus 2009 om 10:40 #17510532hmm oke zou ook best 6500 kunnen zijn meende dat ik laats keek dat die de 7000 toeren aan tikte ma kan het ook mis hebben.
Dus 4 in 1 is meer voor het hogere toeren berijk zeg maar …
Ben al met ander blok bezig ne met seh zuigers en ecu, nokkenas kan nadietijd nog wel als het nie snel genoeg gaat.
T’pobleem is dat blok wat ik nu heb wil ma nie kapot :P
12 augustus 2009 om 10:46 #17510533gaha :P idd 4-1 is voor vermogen boven in het toerengebied, en 4-2-1 overal een beetje zeg maar
maja als jij weet waar je dat soort dingen kan vinden??
eerst stonden ze op mp maar kan ze nu niet meer vinden :(
12 augustus 2009 om 11:52 #17510534heb hier nog een 4 in 1 liggen de flens past nie helemaal ma dat maken we wel even pas denk ik ;) moet het stuk tot aan kat ook nog ff opzoeken ligt ook nog ergens in de schuur ;)
Denk dat het resultaat vrijdag middag wel klaar is. tenminste als er niet teveel bier gedronken word :cool:12 augustus 2009 om 12:14 #175105354 – 1 is hoge toeren meer koppel
4 – 2 – 1 is lage toeren meer koppel12 augustus 2009 om 12:27 #17510536@ opel kadettje
Enige idee ruwe schattig hoeveel koppel erbij komt ?
pk’s doet me niet zoveel …12 augustus 2009 om 16:09 #17510537Orgineel toerental van een C2.0NE staat op 6350 tpm geprogrammeerd.
Je moet gewoon een 16v uitlaatspruitstuk passend maken.
Dit is goedkoop en werkt goed.Een 4-1 uitlaatspruitstuk ligt veel te laag voor de cross.
Met een paar gaten in de baan zijn de pijpen voor je het weet dicht geslagen.12 augustus 2009 om 20:02 #17510538miruni oke zal eens kijken wat we gaan doen hier !
Trouwens nog 1 demper dr bij achtermaken voor de tegendruk ?
OF gewoon alleen spruitstuk en de uitlaatgassen de vrije baan laten ?grt
12 augustus 2009 om 20:12 #17510539Op petersautosport hebben ze ook wel leuk spul voor de cross.
Daar heb ik een uitlaatflens van gehaald.
Daarop een 16klepper spruitstuk gezet..12 augustus 2009 om 20:30 #17510540uitlaatflens heb ik liggen die ga ik dan wel ff zo slijpen dat het 16v spruitstuk er overheen of erin valt … ma dat is een mooie klus voor morgenavond want dan regent het toch zegt men ;)
bedankt voor de info alvast heren !
13 augustus 2009 om 06:34 #17510541zo’n spruitstuk zal je misschien 8 nm koppel meer geven. en 1 a 2 pk.
ligt natuurlijk aan wat je nog meer veranderd aan je motor.optel pk’s werken niet… dus niet kat is 5 pk middendemper 5 pk… zo werkt het niet…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.