Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waar zit de kontrole einheid wegfahrsperre?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2009 om 18:44 #17211329
Beste,
Waar zit ergens de wegfahrsperre kontrole einheid ( kan niet op het nederlandse woord komen..)
Dit ding met de chip in je sleutel.
Bedankt, Jeroen
11 augustus 2009 om 18:46 #17510360Je startonderbreker? Rond je contactslot.
Als je het tenminste over een Astra G hebt.
11 augustus 2009 om 18:53 #17510361Ik heb het over een astra f ( vergeten bij zetten).
De startonderbreker inderdaad.
Niet dat maar de sturing of is dat het?Jeroen
12 augustus 2009 om 18:54 #17510362Dat is de Sturing.
bij Astra-F op zelfde plaats
Willem
13 augustus 2009 om 15:47 #17510363Ahzo,
Dus logischer wijze als ik die ring van rond het slot haal, zou ik niet mogen kunnen starten?
Nu kan ik wel starten, zelf als ik de ring loskoppel.Dit klopt toch niet of wel?
Jeroen
13 augustus 2009 om 16:06 #17510364Ik heb het zelf nog niet geprobeert.
Er is wel iemand die problemen hiermee heeft gehad met een C18XEL motor.
Deze starte ook zonder dit kastje, alleen reed de auto niet goed.
Willem
13 augustus 2009 om 16:43 #17510365De mijne start en rij gelijk anders.
Zit er wel een chip in de sleutel?
13 augustus 2009 om 17:18 #17510366moet je hem open maken
Welke motorcode spreken we over??
Willem
13 augustus 2009 om 17:35 #17510367Het is een een CNZ.
Nu zie ik dat de stekker die op de ring zit 7 aansluitdraden heeft, de ring zelf heeft maar 2 pinnetjes.
Ik zal nu eens de sleutel ope doen ( het is een met een lampje).
de reservesleutel kan ik niet opendoen.
Jeroen
13 augustus 2009 om 17:37 #17510368C**NZ ??
C12NZ – C14NZ – C16NZ – C18NZ motoren hebben GEEN Startblokkering.
Logisch dat deze gewoon werkt met de stekker los.
Of het slot met startblokkering hoort niet in de auto, of de motor hoort niet in de auto, of je hebt een C14NZ van na ’95
Bij de ’95er Astra-F C14NZ zit wel een ring om het slot en is het nieuwe type slot geplaatst.
en zelfs de stekker zit op de ring, maar er zit geen elektronica in deze ring.
Willem
13 augustus 2009 om 17:41 #17510369dat ding met de letters AA erop is de sleutellezer.
De ring zit ook wel eens met stekker op de C14NZ modellen van na ’95.
deze is dan echter ZONDER Electronica, en heeft dan geen werking.
Willem
13 augustus 2009 om 17:42 #17510370Een C14NZ
Ik heb een carpass , dus de motor klopt wel
En de draden komen uit de autokabelboom
Jeroen
13 augustus 2009 om 17:43 #17510371lees mijn 2 bovenstaande post eens nog een keer!!
heb ze aangepast.
13 augustus 2009 om 18:00 #17510372Ahzo,
Nu zijn we er.
Ik heb enkel de ring, zonder de elektronica.
Dus kompleet zonder functie; nu zitter er wel 2 pinnetjes in de ring.
Is het mogelijk een startonderbreker in te bouwen, aangezien de bedrading er al ligt?
Bedankt voor de hulp, Jeroen
13 augustus 2009 om 18:07 #17510373die 2 pinnetjes doen niks meer dan het snelheidssignaal doorgeven naar de motor computer
ga maar eens een tijd rijden zonder deze stekker.
zal even duren, hij gaat echt rotter rijden en storing geven.
namelijk storing Geen snelheidssignaal.
op dit systeem is het niet mogenlijk zonder het hele systeem te wijzigen.
kan je beter een universele Startonderbreker plaatsen.
Willem
13 augustus 2009 om 18:12 #17510374Ah bon, nu nog een vraag.
Ik heb een digidash geplaatst, ik heb dus een een pulsgever onder de motorkap gemonteerd.
De snelheidsdraad blauw rood, loopt naar de digidash.
De vroeger blauw rode draad die van het analoge dashbord kwam heb ik niet aangesloten.
Ik krijg dus ook geen snelheid in de TID als je de 2 klokjes ingedrukt houd, krijg ook geen foutcodes meer, nochtans het motorelektronicalampje brandt na een tijd rijden.Dus ik veronderstel dat ik die draad moet aansluiten?
Bedankt voor de hulp.
13 augustus 2009 om 18:20 #17510375jupzz
dit moet zeker aangesloten zijn.
Willem
13 augustus 2009 om 18:23 #17510376Dit ga ik onmiddellijk doen.
Maar waarom loopt het snelheidssignaal langs de ring van de startonderbreker??
Jeroen
13 augustus 2009 om 19:44 #17510377Ik heb de draad aangesloten, nu is de snelheid van de TID veel lager dan dat van mijn digidash.
De digidash is juist, ik heb het met mijn gps gecontroleerd.
Hoe komt dat dit nu niet klopt?
Bedankt, Jeroen
13 augustus 2009 om 20:08 #17510378tid krijgt te weinig pulsen van je pulsgever,
was bij mij ook destijds, is niet belangrijk toch?
tenzij je telkens die 2 knopjes indrukt :hmmz
belangrijkste is dat je digi het goed aangeeft
13 augustus 2009 om 20:22 #17510379Maar kan dit geen kwaad voor de motorelektronica?
En waarom paseerd de snelheidsdraad langs de ring van de startonderbreker?
Jeroen
14 augustus 2009 om 15:43 #17510380juist om de auto in storing te laten gaan, indien er geen juiste sleutel aanwezig is.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.