Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › phase 1 EDS motorsport
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2009 om 17:59 #17211301
Vandaag naar EDS geweest en phase 1 laten doen op mijn zafira a opc. Wat een verschil! Ben zeer tevreden over het bedrijf.
1 klein puntje van kritiek. De cruisecontrol doet moeilijk bij gasgeven via het knopje op de hendel, dit echter alleen zo rond de 100/110.
Iemand een idee wat dit kan zijn???
10 augustus 2009 om 18:11 #17510045al sla je me dood:hmmz
maar hoeveel KW en NM?????
ga in oktober ook naar EDS voor phase 1 :P10 augustus 2009 om 18:18 #17510046Ik wil ook naar EDS…. maar wil eerst mn auto RDW laten omkeuren.
Sowieso wil ik eerst al het “andere” doen.. dus RVS uitlaat etc etc…. daarna pas de phase 1 afstellen op die opzet.
Hoelang duurt het in de regel dat je terecht kunt bij EDS? Lange wachttijden? Zit een banksessie voor en een banksessie erna er standaard bij trouwens?
11 augustus 2009 om 13:10 #17510047237 pk en 394 nm. Mijn opc is voor de rest geheel standaard . Op de dyno is dan niet nodig. De software is kant en klaar.
Als je auto niet “standaard”” is dan wordt de software speciaal geschreven.
Ik kon binnen een week terecht voor 299,00 met de schakelaar ingebouwd, dit omdat de dyno niet beschikbaar was.
11 augustus 2009 om 13:49 #17510048ik snap het niet, als je niet op de dyno bent geweest, hoe weet je dan dat hij dat heeft?
11 augustus 2009 om 14:24 #17510049De software is geschreven voor een standaard zafira a opc en levert deze specificaties. Dit zal op hun dyno getest zijn. Wat mijn auto echt exact levert…tjsa dan moet hij op de bank. Ik heb dit gisteren mogen aanschouwen met een calibra turbo met 337 pk maar ben echt blij dat mijn auto niet op zo’n bank gaat want hij wordt echt helemaal vol belast.
11 augustus 2009 om 15:56 #17510050De mijne gaat een zaterdag naar EDS voor een phase 1 en hij gaat wel op de dyno, kan ik jullie dan misschien wel vertellen wat het exacte vermogen is voor een standaard za4a OPC.
Ben benieuwd, want zo kunnen ze hem natuurlijk wel aanpassen aan de specifieke motorkarakteristiek.11 augustus 2009 om 16:02 #17510051Ze zetten hem alleen op de dyno voor de uitdraai op papier met daarop de cijfers, niet om de software specifiek aan te passen aan jouw auto.
heb jij cruise control?
keep us informed.
het is trouwens makkelijk te vinden en je kunt alleen cash betalen! De pin werkt niet op nederlandse kaarten.
Greetz
11 augustus 2009 om 16:46 #17510052je kan beter op maat laten schrijven hoor elk blok is anders ook al is het de zelfde motor type. en op een dyno bank kunne ze wel degelijk de software beter aanpassen dan zo ff een standaard geschreven chip erin doen.
@BaasJ
Idd je kan beter eerst alles erop zetten zoals grotere uitlaat en wat je nog meer van plan ben. en dan pas laten chippen op maat11 augustus 2009 om 17:36 #17510053Ja ik heb idd ook cruise control martijn maar dat is dan ook standaard op een OPC :thumbup
Wat voor een probleem had je daarmee dan en was dat voor de tuning niet dan?
We zullen het meemaken zaterdag wat er gaat gebeuren, ik ben benieuwd.
Alvast bedankt voor de info!
En…I keep you informed.
Hoe is je beleving nu na de tuning, echt een groot verschil?
En hoe zit dat met die powerknop, hoe werkt dat en werkt het nog een beetje?Greetz, Bono.
:afro11 augustus 2009 om 18:20 #17510054CC is juist niet standaard op een OPC…was een optie. Dit ivm het imago van een OPC.
mijn CC werkte 100% tot na de phase 1. Als ik op de CC rij dan geef ik altijd gas via het knopje zal ik het maar noemen. Na phase 1 ging ik naar huis en zette bij 100 de CC aan. Vervolgens gaf ik gas via het knopje op de hendel en bij 110 viel hij volledig dood. Het voetpedaal werkte wel gewoon. Ik ben direct terug gegaan en zijn toen zijn ze met me meegereden om het ook te ervaren. Daarna hebben ze de standaard software teruggeplaatst en was het probleem weg. Na opnieuw instaleren van phase 1 (3 minuten werk) weer gaan rijden en zelfde probleem. Vandaag met de caravan erachter door de tunnel op de CC op 90 en tijdens het omhoogrijden uit de tunnel waarbij de auto alles zelf regelt hetzelfde probleem hij valt dood en de CC wil niet meer aan. Geen fouten overigens op de tech2.
het verschil is enorm na de phase 1. ik ben echt onder de indruk. die powerknop knijpt de wastgate een beetje geloof ik waardoor je ongeveer dezelfde prestaties hebt als normaal maar wel rijdt op een door eds geschreven programma. of het echt zinvol is…..je krijgt hem er nu bij maar de inbouw kost 50,00.
kan over de werking eigenlijk niets zeggen want ik ga voor volledige power .
ik hoor graag hoe het jou verlopen is!! succes man.
Martijn.
ps waar kom je vandaan? ik Spijkenisse onder rotterdam
11 augustus 2009 om 19:03 #17510055Interessante kost hier… ik blijf dit volgen….
Maar ik wil mn auto ZEKER wel op de bank hebben, al was t maar om zelf te aanschouwen hoeveel vermogen ie nou écht heeft.
Wel raar van je CC, hoop dat mijn CC het gewoon blijft doen..
Wat ik me trouwens afvraag… ik was bij de dealer om nieuwe software in mn ECU te schieten (van 192 pk naar 200 pk), dit lukte echter NIET omdat ik Engelse software in de ECU heb zitten en hun daar geen NL software over heen kunnen programmeren.:hmmz
Met de Tech2 kregen ze geen toegang, of nou ja, geen permissie om de software te overschrijven.Kan EDS wel verder in de computer komen zodat er andere software in kan? Hoop het wel…
En inderdaad ik vraag ook: Hoe zit dat met die powerknop, hoe werkt dat en werkt het nog een beetje? Heb je fotos er van ofzo?
11 augustus 2009 om 19:29 #17510056het is een heel simpel klein drukknopje wat ze plaatsen net voor je handrem. Niet echt bijzonder dus. Echt testen moet ik het nog. Bij de opel hebben ze via de tech2 mijn cc aangezet. De tech2 moest eerst aan de computer om via de site van gm de beveiliging te mogen omzeilen. Volgens mij had jouw dealer hier geen zin in. Bij wilden ze wel mijn carpass zien. Eds kan het gewoon. De software staat er in 3 minuten op. Ik ben ervan overtuigd dat er tussen alle standaard opc echt niet zo veel verschil zit. Als eds zegt 237 en 394 dan is dat zo. Een beetje afwijking is er misschien wel kan ook de andere kant op.
11 augustus 2009 om 20:18 #17510057Echt een raar iets dat verhaal over de CC, maar je zei dat je bent terug gegaan naar EDS, wat was hun idee over dat probleem dan want blijkbaar ligt het aan de software en hadden ze geen oplossing, want uit je verhaal blijkt dat het nog niet is opgelost, toch?
Ik zal anders zaterdag eens een balletje opgooien over dit verhaal bij hun, er er tijdens de testrit eens op letten.
Iets voor hen om zoiets op te lossen!
Ik woon trouwens op de veluwe, bij Elburg, een stukje bij jou vandaan dus. ;)Greetz, Bono.
:afro11 augustus 2009 om 20:29 #17510058gooi maar op dat balletje en test het. Ze hadden het nog nooit meegemaakt en hadden op dat moment geen tijd om het programma aan te passen. Kijk even in je u2u… Ben zeer benieuwd naar jouw ervaring. Ze gingen er wel maar kijken.
12 augustus 2009 om 07:30 #17510059check je u2u…
15 augustus 2009 om 21:48 #17510060Nou Martijn, jij weet de uitkomst al en voor de rest die dit leest:
Mijn blok en turbo zijn totaal naar de kloten! :wtf
Vandaag naar EDS geweest voor phase 1, heb ff heerlijk genoten, maar op de terugweg sloeg het noodlot toe…..zuigers dwars door het blok!!!!!! :cry
Na het weekend kijken waardoor het gekomen is en wat de herstelkosten zijn, dus voor mij dit jaar geen vakantie meer! :thumbdown15 augustus 2009 om 21:54 #17510061zow das zwaar klote man!! vraag me af wat de oorzaak hiervan geweest is!!
veel succes met het opbouwen!!groetjes ram
15 augustus 2009 om 22:03 #17510062niet te geloven man. Volkomen k.t! Martijn
16 augustus 2009 om 00:33 #17510063Zo das lekker k*t… en dat kwam door EDS of ga ik dan te kort door de bocht?
16 augustus 2009 om 08:39 #17510064sterkte ermee :cry
16 augustus 2009 om 09:04 #17510065Thnx allemaal voor jullie steun! :thumbup
Ik ga nu nog geen conclusies trekken over de schuldvraag, eerst moet het eea uitgezocht worden, maar dat het een (zeer) dure grap gaat worden is zeker. :cry
Er moet een volledig nieuw blok in en een nieuwe turbo!
Iemand misschien suggesties om dit zo goedkoop (niet materialistisch maar financieel) mogelijk op te lossen?
Greetz van een motorloze opc’er.
:afro20 september 2009 om 19:38 #17510066Kijk even bij de site van Courtenay (welbekend denk ik) deze verkopen complete kratmotoren (Z20LEH) nieuw dus uit de doos , ze doen de inbouw er ook nog bij : totaalbedrag 6000 pond.
Ik denk dat als je alleen de motor van ze wilt er best over de “price” valt te praten.
En je hebt gelijk een sterkere en moderne motor dan je oude Z20LET.
Veel succes en meer geluk
Groeten Marcel.20 september 2009 om 20:54 #17510067hee martijn……
tjek je mail ff…..
ik heb van de week tijd om ff te kijken naar je setup…..
@bono…….fuck man!!!!!!!
ik destijds ook mn turb aan puin gereden.
gelukkig kwam alleen het comp wiel los,en zit het turbine wiel nog netjes op zn plek.
wel zit de as muurvast.ik had last van olie lekkage op de uitlaatzijde.daarom is hij daar ook off center gaan draaien.
totdat hij de behuizing raakte en afbrak.dit wist ik al,omdat er veel olie nevel kwam uit de dumpvalve.
en regelmatig olie moest bijvullen.en toen kwam het…bij rustig cruisen @100km/h.
poefffffffff!alle kracht weg….omdat ook de inlaat vast stond.
tog blijven rijden,omdat ik 400 mtr van huis was.alles achter mij….was spierwit…..van de koelvloeistof en olie…
ik zelf heb het ideen dat het nog de eerste fabrieksturb was…de let.
160dkm toen klapte hij…
hoeveel kms had jij?
en had je al tekenen van slijtage oid?vind dit best interessant…omdat niet veel mensen zoiets overkomt…
gelukkig maar!
maja het noodlot is gebeurd….en misschien kunnen we uit ervaringen hiermee,sneller tot oplossingen komen.
of dat mensen betere leringen kunnen trekken uit de waarschuwingen.
btw ……al iets uitelkaar gehaald bono?
echt klote…….!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.