Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2009 om 10:37 #17211262
Ik ben hier een beetje aan het lezen en zie dus veel dingen die je kan veranderen aan je c20xe. Mijn vraag is nu wat dingen zijn die rendabel zijn. Zo heb ik gelezen dat andere zuigers weinig vermogenstoename zouden geven. De c20xe gaat in een a manta komen. Wat ik er aan wil doen:
-Anderen carterpan en olie aanzuigbuis.
-4 in 1 spaghetty uitlaat
-Andere nokkenassen(welke weet ik niet, eventuele hulp welkom)
-Lichtervliegwiel
-verstelbare nokkenas poullies
-lexmaul inlaat
-laten chippenWat zijn verder nog dingen waar je vermogen mee kan winnen? Ik heb begrepen dat als je andere zuigers neemt je een nokkenas kan nemen met meer lift?
9 augustus 2009 om 13:09 #17509564cillinderkop laten bewerken.. (in en uitlaat..)
verstelbare brandstofdruk… fse bijv
sportkoppeling (geen vermogen winst)..maar wel nodig:hmmz:hmmz :thumbup
9 augustus 2009 om 14:09 #17509565Wat wil je er voor uitgeven?
Ik heb met de xe ervaring met de sfi vervanger icm met een chip en dat is alvast prima merkbaar……9 augustus 2009 om 14:26 #17509566groep a van voor tot achter, trottle bodies:wub:wub
idd een chip en een sfi vervanger doet ook veel:D
mvg nick
9 augustus 2009 om 17:51 #17509567Wat ik er voor uit wil geven weet ik niet precies. Auto moet gewoon voor op de weg blijven. Het wordt waarschijnlijk een groep n uitlaat van simons
9 augustus 2009 om 20:29 #17509568heb zelf dseze motor in de manta en heb op moment 174 pk, sfi vervanger, groep N uitlaat groep a spruitstuk en op maat gechipt. rijdt erg goed koppel is 230 bij de krukas en 206 op de wielen dacht ik.
10 augustus 2009 om 08:57 #17509569ik heb een:
lexmaul, 4-1, groep A, andere nokkenassen, bdr en chip.dat gaat aardig vooruit, hoeveel pk en wat de koppel is weet ik nog niet. Binnekort komt er een vrijprogrameerbaar systheem op.. Als ik ze kan vinden andere verstelbare nokkenastandwielen.
Later of volgend jaar lichter vliegwiel, sper, sportkoppeling.
Dan ben ik er voorlopig ff klaar mee.
16 augustus 2009 om 18:32 #17509570Nokkenas van Kent cams (AST1612) kost ongeveer voor een set €450 + €200 voor een paar verstelbare tandwielen en blijft dan nog normaal berijdbaar, ongeveer 16 pk meer afhankelijk van de rest van de motor. Kent cams slijpen ook nokkenassen, dit is een stuk goedkoper, moet je bij hun op de site kijken.
16 augustus 2009 om 21:48 #17509571(motor) gasklephuizen erop maken ipv. van zo’n dure lexmaul inlaat heb je meer aan en is goedkoper als je het zelf kan maken :thumbup
21 augustus 2009 om 13:19 #17509572Heb een gechipte XE met verhoogd brandstof druk dmv ander membraan.
geloof dat andere injectoren ook nog een goeie optie zijn maar daar heb ik geen kaas van gegeten.21 augustus 2009 om 22:43 #17509573setje webers erop :P geeft ook wat vermogen en leuker geluid wat ik gehoord heb….
30 augustus 2009 om 00:24 #17509574Sorry voor het lang niet reageren maar had het druk. Het plan is intussen gewijzigd. Ben naar een aantal manta’s wezen kijken maar het was telkens een teleurstelling. Mijn budget voor de auto kwam niet overeen met wat ik er voor kreeg, daarom heb ik sinds vandaag een c kadett achter het huis staan. De motor moet nog steeds een c20xe worden. Kan iemand me misschien uitleggen wat de verstelbaren nokkenas tandwielen precies doen.
Verder heb ik ook al verhalen op internet gelezen dat de lexmaul niet zo veel zou doen?
Wat is het maximale aantal graden van een nokkenas dat ik kan nemen voordat ik mijn hele motor aan moet passen?
Lichter vliegwiel, is dit merkbaar of gewoon niet doen?
Wat in elk geval vast staat:
Andere nokkenassen.
4 in 1 uitlaat met een groep N simons racingHet is geen auto voor dagelijks vervoer, maar ook niet 1 voor op de racebaan. Hij moet zo af en toe op meetings een keer leuk mee kunnen komen en ik moet er een beetje mee kunnen driften, maar dat kan met een standaard c20xe al wel.
30 augustus 2009 om 14:33 #17509575met verstelbare nokkenastandwielen kan je je nokkenassen echt ”fijn” afstellen, dus het maximale eruit halen
nokkenas grades, die je met orriginele injectie en delen kan blijven rijden is 267 graden of uiterst 272 graden,daarna mechanise stoters, en sterkere veren
lichter vliegwiel is zeker wel te merken, de motor kan makkelijker op toeren komen door minder massa
en een lexmaul… t is wel leuk, en je merkt het zeer zeker wel…
en als je alles dan op de bank, door iemand met verstand ervan af laat stellen heb je n aardig vermogen onder de kap
5 september 2009 om 16:54 #17509576De verstelbare nokkenastandwielen hebben dus alleen zin als ik iemand met verstand het boeltje echt fatsoenlijk laat afstellen. Ik denk dat ik dan voor 272 graden nokkenassen ga, dan hoef ik tenminste alles nog niet aan te passen. Misschien leuk projectje voor over een paar jaar. Bedankt voor de info.
5 september 2009 om 18:00 #17509577Ik heb evt nog een 4-1 te koop…:agent
5 september 2009 om 18:11 #17509578moet in een A manta komen he pastry…
das een RWD auto ;)6 september 2009 om 22:36 #17509579Het plan van de manta is gewijzigd. Ik ben nu in het bezit van een c kadett
7 september 2009 om 07:49 #17509580is ook een RWD auto…
dus dan heb je niets aan een FWD spruitstuk7 september 2009 om 15:55 #17509581Dat klopt inderdaad. Heb de aandrijfas en de carterpan gereserveerd. Die ga ik woensdag ophalen.
9 oktober 2009 om 09:37 #17509582Ik heb de motor thuis staan samen met de aandrijfas en de manta carterpan. Het is een motor met dis ontsteking m2.8 dus
Nu ben ik dus aan het rondzoeken wat ik het beste aan mijn motor kan gaan doen. Wat vast staat:
Mtech SFI vervanger
Spaghetti uitlaat en simons groep N 63mm
Andere nokkenassen
ChippenIk hoop met deze setup ergens tussen de 170 en 200 pk te komen. Mijn vraag hierbij is nu, welke nokkenassen moet ik nemen? Wat is een goed merk en wat prijs kwaliteit verhouding betrefd goed?
Zijn verstelbare nokkenas poullies een goede investering of is dit verschil minimaal?
Welke chip kan ik het beste nemen?
Wat is verder nog een goede investering. Aangezien ik nog geen brandstofpomp etc heb is het misschien verstandig om gelijk de brandstofdruk te verhogen met misschien ook andere injectoren?
9 oktober 2009 om 10:11 #17509583AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met de setup die je noemt mag je blij zijn als je rond de 170-180pk haald.. 200pk haal je er zeker niet mee..
9 oktober 2009 om 10:39 #17509584ik snap dat je niet zo maar even 200 pk haalt. Als ik rond de 170 – 180 uit kom ben ik blij. 170 is toch wel mijn doelstelling.
9 oktober 2009 om 15:34 #17509585Ik was erg te spreken over de Catcams nokkenassen, type weet ik niet uit mijn hoofd maar was 274 graden 12mm lift. Heb je wel andere klepveren bij nodig. Maar dan heb je wel waar voor de geld, en kan je van het geld van die tandwielen wel bijna die klepveren kopen.
9 oktober 2009 om 15:39 #17509586Deze dus, wel verstandig om goed te laten chippen daarna. Rijd iemand mee rond met 190 pk met deze setup.
◄ 4600733 ►
INLAAT UITLAATklepspeling
0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 274° 274°
duratie [1.0mm+s] 236° 236°
klep lift12.00mm 12.00mm
nok lift – –
klep spreiding 110° 110°timing [1.0mm+s] 8/48° 48/ 8°
lift in BDP2.00mm 1.95mmNODIGE ONDERDELEN
klepveren: PAC-D92009
veerschotels: 99341
nokvolgers: O.E.M.10 oktober 2009 om 09:59 #17509587Dit is wel intressant, maar ik neem dan aan dat ik dan een chip moet laten schrijven op de bank voor mijn auto?
Heeft verder iemand nog een reactie op de vraag van het verhogen van de brandstofdruk en misschien vervangen van injectoren of heeft dit geen zin? En dan nog de vraag over de verstelbare nokkenaspoullie’s.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.