Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE: Motor draait, maar loopt niet lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2009 om 19:36 #17211230
Hallo,
Zie laatste post,
Mv Groeten Eric
7 augustus 2009 om 19:54 #17509164blauw rood is volgens mij de brandstof pomp.
en ik zou toch proberen om de druk iets hoger te zetten, met 0,5 bar benz druk loopt een multipoint moeter echt niet.
en later op de exacte druk zetten die je wilt.7 augustus 2009 om 20:08 #17509165origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
blauw rood is volgens mij de brandstof pomp.-Klopt, daar waren wij ook achter gekomen :)
en ik zou toch proberen om de druk iets hoger te zetten, met 0,5 bar benz druk loopt een multipoint moeter echt niet.
en later op de exacte druk zetten die je wilt.we kunnen de benzine druk niet afstellen met het huidige systeem, aangezien er geen standaard drukregelaar van 3,5 bar meer opzit, maar een verstelbare drukregelaar, we hebben deze al helemaal in/uit gedraaid, gebeurt verder niks.
Óók al was de druk goed, injectoren doen het niet.8 augustus 2009 om 15:48 #17509166pomp aan sluiten en uitlezen lijkt mij.
miss kan je tijdelijk je standaard brandstof druk er tussen zetten (mocht dat iets uit maken) ander kan je die van mijn kadett af slopen. maar denk niet dat het veel uitmaakt.
maar uitlezen die hap lijkt mij :) wil hem nu echt eens zien rijden :D:o
succes!
8 augustus 2009 om 16:50 #17509167Amoi,
Hoe moet ik hem laten uitlezen dan Sebas, Astra rijd jah niet :)
Maar zoals ik al zei, ik mis ergens een stekker, want heb een stekker over, de bedrading van die éne stekker komt langs de injectoren en gaat óók naar de brandstof-pomp.
Dacht dat het aansluiten van de C20XE bedrading zó was gedaan, zoals vele zeiden: kleur op kleur, komt alles goed :):) heb ik wéér pech zeker :P:P
Groeten Eric
9 augustus 2009 om 13:03 #17509168ik heb nog een werkplaats handboek voor astra.. staat ook de c20xe in..
heb je daar wat aan..?
ps ik weet wel als je de cockpit eruit laat de accu ook niet laad..
helaas zelf ooit is achter gekomen..9 augustus 2009 om 14:17 #17509169origineel gepost door Ericjuh
Amoi,Hoe moet ik hem laten uitlezen dan Sebas, Astra rijd jah niet :)
Maar zoals ik al zei, ik mis ergens een stekker, want heb een stekker over, de bedrading van die éne stekker komt langs de injectoren en gaat óók naar de brandstof-pomp.
Dacht dat het aansluiten van de C20XE bedrading zó was gedaan, zoals vele zeiden: kleur op kleur, komt alles goed :):) heb ik wéér pech zeker :P:P
Groeten Eric
is ook wel zo,
maar freek sluit dat zo aan, zal voor hem niet de eerste keer wezen.
en sjoerd willem heeft een tech 1 en kan dus uitlezen (mits goed aangesloten)
ik weet niet of de heren willen/kunnen/tijd en zin hebben. maar vragen staat vrij toch?
9 augustus 2009 om 14:56 #17509170Tjah kan altijd vragen, daar blijft het dus meestal bij :P
En over dat aansluiten, Freek en nog een paar anderen hebben in mijn andere topic gezegd :
kleur op kleur en klaar… niet dus… best wel balen. en weet óók nog niet waar dus die 4 draden van de Interieur-Kabel-Boom van zijn…En zoals je zei… Is uitleesbaar, mits goed aangesloten, dit is dus niet het geval…
Maar goed nieuws…. we komen er vast wel een keer uit, hoe we het blok goed moeten aansluiten en aan de praat krijgen.
@Mattemaker- Heb hier eentje van een Kadett E, kon hier verder niks wijs uit worden..
– Zal straks even een digidashje erin zitten, kijken wat er gebeurt.Groeten Eric
10 augustus 2009 om 08:54 #17509171eerst met de originele chip de auto aan het lopen krijgen dan pas chip wisselen
Wat voor letters staan er op de ecu??10 augustus 2009 om 09:09 #17509172-GL, geert.
Heb de standaard Computer er nu in. en heb een GL met jou chip erinGroeten Eric
10 augustus 2009 om 10:58 #17509173het probleem lijkt mij in of een sensortje of wat dan ook op de moter, en dat de computer geen signaal krijgt en daarom de injectoren niet aanstuurt.
of het probleem dat jij van een auto naar ecotech naar een moter met niet ecotech gaat.
weet niemand op dat hele forum wat nou de truuk daarvoor is?kleur op kleur was alleen bij niet ecotech volgens mij, staat me iets bij dat het aantal kabels van ecotech (auto boom) heel anders zijn als die van een niet ecotech.??
10 augustus 2009 om 14:16 #17509174Sebas… tof van je dat je probeert te helpen, maar je hebt het verhaal niet helemaal goed gelezen….
Helemaal bovenin staat dat ik van alles overhoud…
2 stekkers + 4 losse draden…
Denk dat dit het probleem is
En hoe sluit je een c20xe in een Corsa B ecotech aan dan?, in principe precies hetzelfde lijkt mij..
Er zal wel een foefje voor wezen, die helaas nog niet is gepost..
Zal binnenkort nog eens alles nalopen.
Zag nl ook dat de stekker van de LFR nog niet aangesloten zat.
Wil graag weten waar die stekker op aangesloten word :) denk dat dat het probleem gewoon is, want die kleurencombinatie is van injectoren/brandstofpomp.
Groeten Eric
11 augustus 2009 om 12:22 #17509175Hallo,
Ga vanavond even weer proberen
-Andere Accu, meer ah :)
-Tellerklok er weer even in
-misschien standaard drukregelaarMaar dat ligt even aan het werk wat er aan zit :)
Groeten Eric
11 augustus 2009 om 21:06 #17509176Hoi Eric,
Ik ben donderdag weer thuis, je mag me bellen.
Ik heb nu geen zin dit topic helemaal te lezen.
Mvg Freek.
12 augustus 2009 om 17:47 #17509177Hey Freek..
Heb je nr niet :)
Maar je bent altijd welkom dat weet je.
Topic hoeft niet per sé gelezen te worden
Groeten Eric
13 augustus 2009 om 18:21 #17509178Welk probleem heb je het over, hij loopt gewoon ja :afro
Suc6 verders :thumbup
13 augustus 2009 om 20:26 #17509179:):)
Ja super bedankt…
Ik heb gewoon niet goed gekeken, bleek dus nog 3 stekkers achter het dashboard te zitten, daar hebben we 1 draad doorgelust naar de brandstofpomp relais.
Daarna de bougiekabels goed aangesloten (was óók niet goed)
Toen de Benzinedrukregelaar goed aangesloten, leidingen zaten nét andersom.
Maar nogmaals bedankt Freek voor je tijd en kennis :)
Groeten Eric
13 augustus 2009 om 20:27 #17509180Nu willen we wel dat filmpje online zien :vertag
:wors
13 augustus 2009 om 21:00 #1750918113 augustus 2009 om 21:03 #17509182Ow ja.. Morgen de Motronic met chip van Geert er maar weer op :)
13 augustus 2009 om 21:04 #17509183:P
13 augustus 2009 om 21:27 #17509184mooi werk heren!! :kewlpics:wors
als ik over 8 dagen in nl ben, rijd hij dan met apk rond? :D of ben ik dan te optimistisch?:hmmz:P
14 augustus 2009 om 07:04 #17509185té optimistisch :P
17 augustus 2009 om 20:02 #17509186Ok… next :)
-Uitlaatsysteem zit nu helemaal onder
-2,5 benzine druk(met verstelbare regelaar)
-ECU met standaard chip
-98 getankt (tip van Freek)Vandaag maar weer een bezig geweest, motor start in één keer, loopt lekker stationair, reageerd goed op het gas, maar toch vind ik ie best wel veel rookt (misschien van te lang stil staan).
Nu word mij (tjah) aangeraden, de standaard drukregelaar van 2,5 bar weer te monteren en de verstelbare regelaar eraf te laten.. (omdat ie volgens hun, te veel benzine krijgt)
Maar 2,5 bar is toch 2,5 bar :)
Heeft iemand misschien tips?
Groeten Eric
17 augustus 2009 om 20:10 #17509187nee, die druk regelaars zijn goedkope dingen, zijn slecht geijkt, maar dat ter zeide gelaten.
Welke kleur is de rook, dat is belangrijker, waar ruikt het naar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.