Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › te weinig brandstof?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2009 om 16:00 #17211226
hallo,
heb met me crossauto een vaag probleem.
het is een c20xe, heb er net andere nokken in gelegd en na een test ritje liep het allemaal niet zo lekker.
stationair super en reageerd ook goed op gas.
maar bij het rijden zakt hij in, dat doet hij alleen bij volgas.
als hij inzakt en laat gas even los tot de helft dan hoor ik hem weer opkomen en kan ik weer door naar vol.rara wat is dat?
zelf denk ik aan te weinig benzine omdat de bougie’s ook aan de witte kant zijn.
binnen kort ga ik er mee naar de vermogensbank om te zien wat er aan kan schelen.iemand meer optie’s??
7 augustus 2009 om 16:03 #17509123mocht het te wijnig aan benziene zijn, ruik je dat dan niet snel genoeg aan een verbrande lucht boven de moter.?
hoeveel krijgt hij nu? de orginele 2.5 bar?
7 augustus 2009 om 16:04 #17509124ja hij staat nog origineel 2.5 bar
7 augustus 2009 om 20:05 #17509125Best dom dat je zo ben gaan rijden:o
Natuurlijk krijgt hij te weinig benzine…”
op de bank dat ding en een chip op maat.
wij belasten de motoren wel 10x zwaarder als wie dan ook hier.
dit loopt stuk zo,bij volgas word de lambda uitgeschakeld dus hij regeld ook niets meer bij;)
Wat voor nokken heb je geplaatst?
u2u miruni maar eens als verder de motor std is dan heeft hij misschien al wel eens een motor afgesteld met dezelfde nokken erin.
Dan kun je het per post laten versturen,chip op maat is beter maar dan ben je verzekerd dat het heel blijft.
gr dennis7 augustus 2009 om 20:31 #17509126hallo,
ik ben niet zomaar gaan rijden maar heb even een proef rondje gemaakt op het asfalt.
er zitten geslepen originele nokken in, met mahle zuigers en stalen drijfstangen(h-profiel) met arp drijfstangbouten. inlaat is iets gepolijst halve maantje is er uitgehaald en er zit een 60mm uitlaat onderdoor met alleen een grote absorbtie demper (zo’n ding met silencer)en dan zonder silencer.
@stoppelflieger :
heb je ook nog dingen die ik er nog meer aan doen kan voor de cross?groet
8 augustus 2009 om 12:01 #17509127Een sper erin, of quaife tandwielen voor een f20 bak bestellen, voor de cross haal je hier meer uit dan je motor nog verder aantepassen
8 augustus 2009 om 14:09 #17509128hallo,
waar zijn die tandwielen en diff te bestellen en wat is ongeveer het kosten plaatje?
groet
8 augustus 2009 om 17:32 #17509129Een complete gemonteerde f20 klauwbak incl sper kost zo rond de 2500-3500euro
en dan moet je zelf een f20 hebben voor het huis en dergelijke;)
Is geen goedkoop geintje en door het gejank val je wel op!
stuur dutchpowertrading maar een mailtje dan weet je de exacte prijzen.
Die motor is in mijn ogen best goed toch?
Laat het ding even goed afstellen en jagen maar..16 augustus 2009 om 15:46 #17509130rij je daar mee in de standaardklasse?en ik heb het zelfde ook eens gehad met een standaard blok…het was toen bij mij de luchtmassameter.
gr jan17 augustus 2009 om 10:35 #17509131lmm is al vervangen( dacht ik ook eerst aan)
17 augustus 2009 om 10:36 #17509132btw,
ga er van de week mee op de testbank incl. vermogensmeting.
26 augustus 2009 om 13:03 #17509133hallo,
ben op de testbank geweest met het spul,
hij had inderdaad veel te weinig brandstof, had een afr boven de 18( niet te meten) en pas bij 5000 toeren 14.
chip op maat geschreven en ligt nu aldoor rond de 12.
alleen nu geeft hij een ecu storing aan, knippercode 55.
wat kan ik daar aan doen?:wtfgroet,
27 augustus 2009 om 10:25 #17509134volgens mij is dit als de chip verkeerd geschreven is…
u2u miruni maar even die weet dit wel.
gr27 augustus 2009 om 13:34 #17509135origineel gepost door stoppelflieger
volgens mij is dit als de chip verkeerd geschreven is…
u2u miruni maar even die weet dit wel.
grklopt
en als je in één keer doorstart zal die ook niet aangaan (waarschijnlijk)dus niet eerst contact,wachten en dan starten
28 augustus 2009 om 17:55 #17509136daar heb ik tot op heden nog geen problemen mee.
maar die code kan er wel weer uit?:agent -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.