Forumindex › Forums › Techniek › Cih › bezig met 2.4 projectje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2009 om 10:30 #17211154
Sinds vorige week nogmaals aan het sleutelen gegaan.
Dit keer is het de bedoeling een 2.4 blok klaar te stomen.
Het blok kwam uit een Omega A automaat.alle tips zijn welkom ! (dit wordt mijn 2.4 proefstuk)
22/07
28/07
04/08
5 augustus 2009 om 14:33 #17508484Lager in krukas niet vergeten als je handbak gaat gebruiken, voor de rest staat bovenin het CIH gedeelte
wel redelijk wat bij ombouw naar 2.4. Waar komt het blokje straks in te liggen?Mocht je nog onderdelen zoeken, ik heb nog een ingekort 3L injectiebuis liggen en nieuw setje 2.4 krukasbouten.
5 augustus 2009 om 19:59 #17508485blok in een kadett c dewelke ik reeds voorzien had van een 2.0e
bedoeling is om de 2.4 op carbu’s te plaatsen.
waar ik nu wel over twijfel : 2.0 kop gebruiken… of 2.4 kop gebruiken.
de ene zegt dit, de ander zegt dat..kan iemand met kennis/ervaring even een neutrale uitleg voorzien welke kop ik nu best kies? en waarom?
@ Asko : lager wist ik al..
krukasbouten : gisteren de oude eruit gehaald… lijkt op het eerst zicht niks mis mee.6 augustus 2009 om 07:30 #17508486beter een betere flow dmv de grotere kleppen / betere kanelen van een 2.2/2.4 kop en iets lagere compressie als een slechtere flow door een 2.0 kop en een iets hogere compressie ;)
6 augustus 2009 om 22:16 #1750848741/45std klep grote zou deze kop houden
7 augustus 2009 om 06:48 #17508488kop die gebruikt zal worden is dus de 2.4.
op die manier hou ik mijn huidige 2.0 motor ook compleet.volgende vraagje : welke upgrades zijn interessant om uit te voeren?
eindbedoeling is een motorblok met 45 carb’s welke zal gebruikt worden voor regularity events.
top tuning is dus niet nodig, maar vooral betrouwbaarheid speelt een rol.nokkenas? kleppen? zuigers ?
gisteren alvast even de cilinderdiameter opgemeten : exact 95 mm
pakkingsdikte was 1 mmiemand meer info?
8 augustus 2009 om 06:36 #17508489iemand?
12 augustus 2009 om 06:35 #17508490niemand dus…
:hmmz
12 augustus 2009 om 06:38 #17508491Kop misschien iets vlakken?
20e nokkenas of speciale?Tis jou project, alles kan en volgens mij heb je er zelf ook wel ideeen over,
maar als je er verder niks geks ermee wilt zou ik kleppen en zuigers gewoon zo laten.13 augustus 2009 om 05:23 #17508492we zullen het anders formuleren : budget is een 3000 euro…
13 augustus 2009 om 16:21 #17508493kop vlakken,
kanalen flowwen,
zwaardere klepveren,
2.0e asje of andere nokkenstok,
licht vliegwiel,
spaghetti,
en de carbu’s proff. af laten stellen.13 augustus 2009 om 20:22 #17508494haha zo`n kadett gaat dadelijk als een speer :D
maar inderdaad paar van die griezelig grote carbs erop zetten,
en vakkundig af (laten) stellen.en de rest, tja dat heeft emiel al beschreven.
wat ook leuk is, een achterasje met zeer korte overbrenging in de kadett hangen :jerry
15 augustus 2009 om 19:02 #17508495gaan shoppen:
-2 x weber 45
-2 x inlaatstuk
-2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)en dan nog wat niet carbu related stuff
-2.0 carter
-thermostaat
-pakkingen allerhande15 augustus 2009 om 21:22 #17508496Neem ook een snellere nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel, bv. de Kent OP244 loopt perfect in een 2.4 met webers, verstelbare poelie om de boel echt op tijd te zetten.
15 augustus 2009 om 21:28 #17508497kop niet flowen, niet direct nodig..
tot 180-19opk is ie prima
wel : set hoge compressie 97mm zuigers, fatsoenlijke nokkenas (duratie al naar gelang toekomstig gebruik) 130kp klepveren, mech stoters.
– staal vliegwiel met bmw drukgroep
2x facet redtop is wat overbodig, 1 is prima…
en heel het spul goed uitwegen , krukas balanceren 2.4 drijfstangen heel goed nalopen / polijsten of beter : andere kopen
verstelbaar tandwiel niet echt nodig om te kopen , zelf verstelbaar maken is ook prima, en een stuk goedkoper..
16 augustus 2009 om 06:17 #17508498dit is nou wat ik nodig heb… degelijke & duidelijke info !
nu kan ik begin puzzelen!
:wors:wors:wors
19 augustus 2009 om 11:57 #17508499vrijdag alvast eens naar onze vrienden in Soest.. ben benieuwd
3 september 2009 om 18:53 #17508500als je nog een voordelig adresje zoekt voor kop flowen, u2u.
of mail: GreaseMonkeyTuning @ hotm…. ook voor nokas / zuigers8 november 2009 om 18:10 #17508501Ben wel benieuwd wat de status van die ‘ project ‘ is
9 november 2009 om 10:42 #175085022.4 is momenteel binnen bij http://www.lahoutermotorsport.be/
wagen wordt de komende maand eerst heringeschreven op 2.0L papieren
nadien komt de 2.4 erin
dit was 1 der laatste fun momenten met de 2.0L
http://www.youtube.com/watch?v=tQRNXcV2gXc9 november 2009 om 15:10 #17508503Wat laat je allemaal aan het blok doen?
(ook leuk om te weten; wat doet dat in de papieren? ) :P
9 november 2009 om 17:49 #17508504plannen zijn erop gericht de wagen betrouwbaar te houden en de wagen zal voornamlijk ingezet worden voor regularity events.
-onderblok open en nazicht, alles vernieuwen wat vernieuwd moet worden
-scherpere nokkenas
-in en uitlaatkanalen bewerken
-2 x 45 carbzou volgens Lahouter een 170-180 pk moeten opleveren.
(als je ziet op het filmpje hoeveel fun ik nu reeds heb met 110 pk… dan belooft deze vermogenwinst veel FUN FUN FUN )9 november 2009 om 20:51 #17508505Zo, dat is niet verkeerd! :thumbup
Hoeveel PK levert het blok standaard? 125?
Zo zoiets in die regionenen ook mogelijk zijn met een injectie systeem?
12 november 2009 om 17:04 #17508506omdat pics meer zeggen dan woorden
12 november 2009 om 18:55 #17508507in een woord:
WAUW!!!:o:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.