Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › uitvallen en slecht lopen gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2009 om 10:16 #17211130
hoi
ik heb een opel kadett cabrio gsi van 91 die wil maar niet goed lopen
als ik hem start moet ik gas blijven geven anders slaat hij gelijk weer af
als die ff loopt en laat langzaam het gas los blijft hij wel stationeer lopen rond de 15000 of hij zakt weer zover af dat hij bijna afslaat!!ook is er niet nogmaal mee terijden
in 1 trek hij super maar wanneer je na de 2 overschakeld valt het vermogen weg en valt die auto uit!
dit doet hij ook als je in de 1 weg rijd en dan alleen de koppeling indruk en weer loslaatbougie waren pik zwart die heb ik helemaal schoon gemaakt
andere luchtmassa meter heb ik ook geprobeerd maar zonder succesals die koud is loopt die net zo beroerd
als je dan 1 keer goed gas geeft en je laat het gas los slaat hij af
als je weg rijd is het volle vermogen beschrikbaar maar geef je 1 keer gas en laat het gas los valt hij uit
zelfde als bij het over schakelen van de 1 na de 2 dan is ook alle vermogen opeens weg dan reageerd hij ook niet het op het gas
pas wanneer je dan de koppeling indruk en dan langzaam oplaat komen terwijl je nog rolt wil die nog aan slaan of gewoon weer starten maar dan MOET je wel gas gevenhoorde ook al dat het misschien de comp. is
wie weet wat er mee kan zijn!!4 augustus 2009 om 18:02 #17507594Denk een benzine probleempje …
Oplossing :
Motorkap los links achter bij de dynamo zitten de toevoer en retour slang van de benzine trek 1 van deze 2 los, liefst de aanvoer leiding de benzine moet er uit spuiten !(pas op voor je ogen)
Doet dat het niet dan is of je pomp overleden of je benzinefilter helemaal verstopt of een leiding ergens knel komen te zitten !Anders zou je beninerelais nog aan het eind van zn latein kunnen zijn.
Mocht het niet een van bovenstaande zijn hoor ik het graag.grtzzzz
4 augustus 2009 om 19:25 #17507595ik ga morgen eens kijken alvast bedankt en je hoord van ons
als het dat niet is dan haal ik er alles af
en ga ik de stuurbekr. en het dak over zetten op de rodevolgens de verkoper is de brandstofslang en en filter pas vervangen
heb nog een vraagje
zit er kwa vermogen veel verschil tussen een gsi van 89 en 91??de 91 trek veel sneller na mijn mening
verder weet ik niet of die ook echt sneller is omdat die na het overschakelen alle vermogen kwijt isop het blok van de 91 staat injectie op die van de 89 niet
5 augustus 2009 om 13:33 #17507596m’n vader en ik hebben even gekeken en de toevoer los gemaakt de benzine spuit er uit (haast teveel zei m’n vader)
iemand nog een andere optie wat het zou kunnen zijn??
groetjess
origineel gepost door Poolnoordgsi
Denk een benzine probleempje …Oplossing :
Motorkap los links achter bij de dynamo zitten de toevoer en retour slang van de benzine trek 1 van deze 2 los, liefst de aanvoer leiding de benzine moet er uit spuiten !(pas op voor je ogen)
Doet dat het niet dan is of je pomp overleden of je benzinefilter helemaal verstopt of een leiding ergens knel komen te zitten !Anders zou je beninerelais nog aan het eind van zn latein kunnen zijn.
Mocht het niet een van bovenstaande zijn hoor ik het graag.grtzzzz
5 augustus 2009 om 15:14 #17507597met zwarte bougie’s kan het niet aan te weinig benzine liggen. denk eerder ontsteking, wanneer zijn de verdeelkap/rotor/kabels/bougie’s voor het laatst vervangen? misschien even aan de uitleeskast, misschien wel de temp sensor die overleden is. of misschien wel de luchtmassa meter die stuk is.
5 augustus 2009 om 15:36 #17507598vandaag weer ff bezig geweest
dat hij niet stationeer wil lopen is nu verholpen!!
maar hij valt nog steeds uit wanneer je overschakeld en gas geeft
uitlaten lezen kon ik deze week eigenlijk terecht maar m’n dadelijkse auto is nu stuk en die gaat ff voor!!
van alles alwel geprobeerd andere
computter
onsteking
bougie kabels
luchtmassa meter
openluchtfilter en orgineel ( met de open loopt hij beter)
alle massa punten schoon gemaaktik weet het zo niet meer iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn????
22 augustus 2009 om 08:47 #17507599heb nog een 89e staan die loopt goed!
heb ik alles vandaar eens over gezet
bougie kabels
lmm
ontsteking/rotor
maar het probleem blijft
denk dat hij ergens valse lucht krijg maar waar??
met een openlucht filter loopt hij wel een stukje beterorigineel gepost door LetXe
met zwarte bougie’s kan het niet aan te weinig benzine liggen. denk eerder ontsteking, wanneer zijn de verdeelkap/rotor/kabels/bougie’s voor het laatst vervangen? misschien even aan de uitleeskast, misschien wel de temp sensor die overleden is. of misschien wel de luchtmassa meter die stuk is.8 september 2009 om 19:52 #17507600lfr /stappenmotor schoonmaken of vervangen geprobeerd?
10 november 2009 om 21:37 #17507601ik heb denk ik hetzelfde probleem
mijn auto verzuipt ook en de bougies worden ook zwart.
is me alleen opgevallen dat mijn auto geen benzine retour geeft en dat kan natuurlijk de oorzaak zijn waardoor de brandstofdruk te hoog is en de auto gaat verzuipen?
heb ook al van alles geprobeert. laat wel iets weten als ik zelf meer weet :thumbup
11 november 2009 om 06:27 #17507602Originally posted by rabbitopc
ik heb denk ik hetzelfde probleemmijn auto verzuipt ook en de bougies worden ook zwart.
is me alleen opgevallen dat mijn auto geen benzine retour geeft en dat kan natuurlijk de oorzaak zijn waardoor de brandstofdruk te hoog is en de auto gaat verzuipen?
heb ook al van alles geprobeert. laat wel iets weten als ik zelf meer weet :thumbup
geen benizne in de retour is erg slecht..
Als die brandstofdrukregelaar vast staat dat er nix naar de retour loopt belast je de injectoren ook onnodig..
ff andere regelaar ertussen hangen.is toch een losse bij de 8v..
11 november 2009 om 17:27 #17507603origineel gepost door corsaboy
Originally posted by rabbitopc
ik heb denk ik hetzelfde probleemmijn auto verzuipt ook en de bougies worden ook zwart.
is me alleen opgevallen dat mijn auto geen benzine retour geeft en dat kan natuurlijk de oorzaak zijn waardoor de brandstofdruk te hoog is en de auto gaat verzuipen?
heb ook al van alles geprobeert. laat wel iets weten als ik zelf meer weet :thumbup
geen benizne in de retour is erg slecht..
Als die brandstofdrukregelaar vast staat dat er nix naar de retour loopt belast je de injectoren ook onnodig..
ff andere regelaar ertussen hangen.is toch een losse bij de 8v..
ja klopt heb al een andere gemonteerd maar is hetzelfde.
dus ze zijn allebei kapot :thumbdown :fy1
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.