Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hoe de voorruit waterdicht krijgen + voorruit gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2009 om 15:55 #17211044
Omdat de ruit van men Monza bij hevige regen water lekte wilde ik hem eruit halen en dicht kitten. Gevolg ruit is gebarsten dus moet een nieuw exemplaar in komen? Maar hoe en met wat maken jullie de ruit juiste waterdicht? Want ik heb hem er één keer ingetrokken met kit maar dat is zo een knoeiboel. Ruit zater er naar mijn zin toen niet mooi in en heb hem er toen weer uit gehaald met alle gevolgen van dien. Ik heb geen zin om weer te liggen knoeien met kit, dus hebben jullie een beter idee of kan iemand beschrijven hoe je dit zonder te knoeien kunt doen?
31 juli 2009 om 16:04 #17505982???
Je ruit lekt??
Der zit roest onder in de hoeken gok ik,of de A-stijl,nog nooit gehoort dat een ruitrubber lekt bij een Monza als de rubber netjes sluit en goed gemonteerd zit en als je die rubber ooit los hebt gehad weet je dat zo,n ding amper tot niet kan lekken.Carglass in NL heeft van die ruiten heeft mijn broer de zijne ook vanaf iets meer als 200 euro nieuw,wel imitatie,als je de rubber los hebt zie je wel waar ie rot is,ik gok in de hoeken net boven de A-stijl.
31 juli 2009 om 17:00 #17505983AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb de ruit er bewust niet uitgehaald met het spuiten,
mede omdat de lak onder de rubbers nog ‘schoon’ van roest is. :oEen plaatwerker die veel met oldtimers werkt waarschuwde me om de ruit er alleen uit te halen als
het echt moest, omdat de kans op een breuk zeer groot is,
door de hoeveelheid kit die in de rubbers zit.:thumbupin die periode was het normaal dat er kit in de rubbers zat, waaronder bij Opels.
ikzelf heb al veel van die rubbers schoon moeten maken voor hergebruik :mad:de rubbers eerst inkitten voordat je de ruit erin trekt.
nadat je de ruit erin getrokken hebt, kun je de randen
schoonmaken met ontvetter.ik wens je succes met het herstel van je ruit, bjorn :thumbup
31 juli 2009 om 17:34 #17505984ben ik blij dat ik een a commo heb:hmmz:vertag:jerry
31 juli 2009 om 17:59 #17505985Kijk eens onder de paravent in de hoeken; zit daar geen roestgaatje? Opel4ever heeft wel een nieuwe of gebruikte ruit.
31 juli 2009 om 18:24 #17505986Origineel zit er geen kit in de rubber bij een Monza/Senator,teminste die ik los heb gehad niet.
Alleen achter bij een Senator A wel
31 juli 2009 om 18:37 #17505987AnoniemLid sinds:
1 January 1970Denk dat Bjorn op 27-2-2009 de kit vergeten is :cry :o
de oorzaak is naar mijn gevoel geen roest.lees hier verder: >>> http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=102065
==================================
btw: onder mijn raamrubber zit wel kit !! :agentKit onder de rubber is geen drama, zie het maar als een extra luxe :D:D:D
tis alleen een beetje lastig als het raampie eruit moet :thumbdown
Die kit zorgt ervoor dat de rubber beter onder spanning komt
en beter in het ‘kozijn’ valt, waardoor lekkage uit den boze is :thumbup:D31 juli 2009 om 21:31 #17505988Ik heb nu al 3 ruiten e(ruit) gehaalt:
Monza GSE
Senator A2 (achteruit zat wel kit)
Monza A1En ben geen kit tegen gekomen,bij mijn broer zit er ook een nieuwe ruit in,alleen was daar de opstaande rand slecht in de hoeken met de paravan en daar kwam het water door naar binnen in de hoeken onder de rubber.
Maar kit heb ik echt serieus geen gevonden.
1 augustus 2009 om 10:23 #17505989idd ik heb x aantal maanden geleden een ruit erin getrokken zonder kit. Op de stijlen zit niks van roest hoor die zien er echt nog mooi uit. Het was alleen als ik de auto begon af te spuiten met hoge druk dat hij begon te lekken tussen de rubber en ook als het hard regende was de mat onder het stuur nat en zag je dat er via het zekeringkastje een paar druppels steeds naar beneden druppelde. Dus daarmee dat ik de rui er terug uit heb gehaald. Ja ik ga één van de dagen naar opel4ever rijden , het probleem is enkel dat het niet echt in de buurt is maar dat heb ik er dan voor over hoor.
Maar is het u het beste om er terug kit in te trekken of gewoon er weer in trekken zonder kit. Vind het zo een geknoei met kit maar heb weer bang dat ze daarna weer gaat lekken zonder de kit
1 augustus 2009 om 10:42 #17505990Bij mijn broer zit ie er ook in zonder kit en tot nu toe geen enkel probleem gehad,met een goede gave rubber heb je geen kit nodig.
Ik zou denk ik eens water onder je spatschermen spuiten en daar eens kijken,ik verwacht echt niet de ruit eerder de A-stijl rot achter het 3 punts versterkings blik,teminste dat komt vaker voor.
Zie hier de link:
en dan wat foto,s kijken:
http://www.senator-monza.de/index.php?x0DRJRUTmETPElUTT1kJwUTPElURNNlJ9EkUBBVT1 augustus 2009 om 10:46 #17505991ik zal eens gewoon naar opel4ever rijden en daar een nieuwe ruit en rubber halen en hem er zo intrekken. Zou het dan mss het schuifdak kunnen zijn dat lekt, Maar daar zit een goede laag ducktape over dus normaal kan hij daar niet lekken. Moest hij toch water lekken loopt er dan eigenlijk een afwateringsdarm via de linker A stijl naar beneden? Want daar zit echt de lek want je ziet hem daar druppelen.
2 augustus 2009 om 08:03 #17505992AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ik ga één van de dagen naar opel4ever rijden , het probleem is enkel dat het niet echt in de buurt is maar dat heb ik er dan voor over hoor.
Ja kan ook ff bellen, hij pakt het netjes in en stuurt het voor je op :thumbup
2 augustus 2009 om 08:58 #17505993AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb nu al 3 ruiten e(ruit) gehaalt: Monza GSE Senator A2 (achteruit zat wel kit) Monza A1 En ben geen kit tegen gekomen,
Maar affijn, in die van mij, met de originele ruit, blanco, niet gelaagd, zit wel kit,
ben er wel blij mee, d’r komt [nog] geen druppel water tussen de rubbers.
Maar wat er niet is kan er op den duur nog komen, want als ik al die foto’s bekijk… :hmmzDie overweging was er wel tijdens de spuitwerkzaamheden,
om de ruit eruit te halen, maar door het vele kit, die aanwezig was
heb ik er een koordje onder gelegd, wat al een hels karwei was,
1,5 uur werk, voor iets wat normaal 5 of 10 minuten duurt.
Was blij dat het koordje eronder lag, maar was nog niet gerust
hoe het af zou lopen na het spuiten, zou de rubber nog wel vlak komen te liggen,
door die kit, die ik opzij had geduwd tgv van het koordje.
na een week de rubber warm gemaakt, waardoor het kit lekker zacht werd, het koordje verwijderd,
en ik kon de rubber aan de buitenkant in een strakke vorm drukken.Maar eerlijk is eerlijk, ik was er niet helemaal gerust op,
dat het goed en netjes uit zou pakken met die voorruit. :hmmz :thumbup
======================================Ik wens Bjorn succes met het herstel van de voorruit,
en dat het nu wel goed gaat bij het intrekken van de ruit,
en de lekkage tot het verleden hoort.
En euh…………..hopelijk heeft geen enkele foto toepassing op jou Monza :hmmz;)Bekijk die punten die GSE aan heeft gegeven aandachtig,
hebben die geen toepassing op jou Monza,
dan zou ik het nieuwe raamrubber WEL van kit voorzien,
om evt ergenissen in de toekomst voor te blijven.:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.