Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2009 om 15:35 #17210904
Hallo, ik heb toch maar besloten om voor de cross een seh klaar te maken, het is de bedoeling om een motor te maken met koppel, ik dacht zelf zoals te lezen op dit forum om er omega zuigers in te zetten meer compressie? van welke omega moet ik hebben? een 18e kop om meer compressie te krijgen en dus meer koppel waar komen 18e koppen af en een snelle nokkenas
wie o wie heeft goede tips bij het bouwen van zon motor?
vriendelijke groet,
AwAutosport;)
25 juli 2009 om 15:52 #1750376518e kop komt van een 18e moter deze is standaard geleverd in een opel kadett D gte of je er echt meer compressie mee krijgt weet ik niet, maar de kanalen zijn veel groter,
tevens zijn ze geleverd in de eerste kadettjes gsi en in de ascona Cals je toch andere zuigers en andere nokkenas wilt gebruiken kan je net zo goed een c20ne kopen,
20seh is moeilijker te vinden, en op de zuigers en nokkenas en moter management na het hetzelfe als de c20ne,
ik neem aan dat je de software ook wilt gaan aanpassen met zulke aanpassingen aan de moter?
omega zuigers –> weet ik niks van, heb je miss een motercode van de moter waar die zuigers dan uit zouden moeten komen?
25 juli 2009 om 16:06 #17503766Hallo, jah das misschien ook wel zo ik heb hier een programeerbare computer liggen en 2 sehaatjes, vandaag gekocht voor 300 euro de 2 van 1 mist een versnellingsbak vandaar als ik nu de kop die er af komt maximaal vlak en de in en uitlaat kanalen flow ben ik ook al een eind op weg ofniet en miss andere zuigers ? dat van die 18e kop en omega zuigers heb ik ergens hier voorbij zien komen vandaar de vraag
vriendelijke groet,
AwAutosport
29 juli 2009 om 20:28 #17503767twee goede seh lokken voor 300 jaja
29 juli 2009 om 21:27 #17503768Ik mag toch ook wel een beetje geluk hebben :hmmz
29 juli 2009 om 21:49 #17503769Met Omega zuigers bedoelen ze waarschijnlijk het merk OMEGA en niet zuigers uit een opel Omega.
Omega zuigers zijn gesmede hoge compressiezuigers die je o.a. bij SBD motorsport in Engeland kunt kopen.
2 augustus 2009 om 16:03 #17503770origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
18e kop komt van een 18e moter deze is standaard geleverd in een opel kadett D gte of je er echt meer compressie mee krijgt weet ik niet, maar de kanalen zijn veel groter,
tevens zijn ze geleverd in de eerste kadettjes gsi en in de ascona Cals je toch andere zuigers en andere nokkenas wilt gebruiken kan je net zo goed een c20ne kopen,
20seh is moeilijker te vinden, en op de zuigers en nokkenas en moter management na het hetzelfe als de c20ne,
ik neem aan dat je de software ook wilt gaan aanpassen met zulke aanpassingen aan de moter?
omega zuigers –> weet ik niks van, heb je miss een motercode van de moter waar die zuigers dan uit zouden moeten komen?
Is deze cilinderkop ook aan te raden op een 20SEH?
Of kun je zelfde resultaat bereiken door ori kop iets te bewerken?Wat is de motorcode van zo’n 18E?
bedankt,
5 augustus 2009 om 07:03 #17503771nog iemand met tips over de nokkenas welke kan ik voor het vermogen onderin het beste hebben, zo groot mogelijke nokkenas en waar te koop?
vriendelijke groet, AwAutosport
14 augustus 2009 om 15:56 #17503772Hallo mede forum lezers,
Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen
20e kop van de ne of seh
inlaat poort 32,5 mm
uitlaat poort 32,5 mm
inlaat klep 42,0 mm
uitlaat klep 36,0mm
onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm18e kop
inlaat poort 36,0 mm
uitlaat poort 32,5 mm
inlaat klep 41,0 mm
uitlaat klep 35,0 mmonderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm
en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren
wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren
ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?
groetjes
14 augustus 2009 om 16:45 #17503773even een accountje maken op http://photobucket.com (gratis), foto’s uploaden en link hier plaatsen. :kewlpics:kewlpics
best interessant trouwens..
Anders kan je de foto’s ook ff doorsturen naar steef007@msn.com en dan zal ik ze wel ff plaatsen voor je..(zal vanavond dan pas zijn)
14 augustus 2009 om 19:47 #17503774origineel gepost door AwAutosport
Hallo mede forum lezers,Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen
20e kop van de ne of seh
inlaat poort 32,5 mm
uitlaat poort 32,5 mm
inlaat klep 42,0 mm
uitlaat klep 36,0mm
onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm18e kop
inlaat poort 36,0 mm
uitlaat poort 32,5 mm
inlaat klep 41,0 mm
uitlaat klep 35,0 mmonderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm
en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren
wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren
ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?
groetjes
Je hebt toch ook je sruitstukken nodig?
Deze zijn toch anders dan van de C20NE?
Dit heb ik iig begrepenben benieuwd
14 augustus 2009 om 20:26 #17503775Je hebt gelijk het inlaatspruitstuk is anders:angel
15 augustus 2009 om 12:21 #17503776
Boven de verbrandingskamer van een 18e en onder de verbrandingskamer van een 20e kop
15 augustus 2009 om 15:09 #17503777je inlaat is idd anders maar de uitlaat is hetzelfde
ga je met injectie rijden of met carbs?
heb nog een weber spruitstuk voor deze kop :angel15 augustus 2009 om 15:36 #17503778Ik ga met itb’s rijden van een motorfiets verder een andere nokkenas programeerbare ecu andere drijfstangen etc
ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?
vriendelijke groet
15 augustus 2009 om 21:59 #17503779origineel gepost door AwAutosport
ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?Ja, en als het goed is, heb ik beiden nog liggen.
Kijk even of je een SEH- of een NE nokkenas nodig hebt. Kwa graden zijn deze identiek, maar ten opzichte van elkaar een paar graden verdraaid. Een SEH-nokkenas zorgt ervoor dat een NE wat vlotter optoert. Aan een 18E nokkenas heb je in elk geval niets, die levert pas het vermogen boven de 4000 rpm.
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.