Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter –

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter –

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210878
    paazhaaz
      Lid sinds:
      11 November 2007

      Zoooooo, wederom een probleem achter de rug. :mad:

      Vectra ging plots in de noodloop, werd steeds erger.
      Code uitgelezen:

      P1901 Drukverschil tussen in- en uitgang van partikelfilter.

      Getracht handmatig te regeneren met de TECH2, maar dit zonder resultaat. Tijdens de regeneratie, ging ie ook in de noodloop.

      Drukverschil uitgelezen. Tijdens gas geven: 95kPa .. Dit is veel te veel.

      De oplossing:

      ++ 3 flesjes Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner in de tank (ligt eraan hoevol of hoeleeg de tank is)

      ++ Auto een tijdje stationair laten lopen
      ++ Turboslang lospakken
      ++ Stekker van de EGR losmaken
      ++ 2 spuitbussen Forté Air Intake Cleaner door het spruitstuk
      ++ Stekker van de EGR vastmaken
      ++ Alle storingen wissen

      Dan flink, maar dan ook flink afstampen (alsof ie niet van jezelf is :P) Heb um gruwelijk toeren laten maken. In alle versnellingen tot aan de 5000 toeren en dan schakelen.

      Hier is ie nog maar 1 keer in de noodloop gegaan.

      Nogmaals drukverschil uitgelezen: max 5kPa.

      Toen weer met de TECH2 laten regenereren. Nu max drukverschil 2kPa.

      Hij gaat weer als de brandweer :P

      Advies: Bij elke grote beurt spuitstuk reinigen met intake cleaner en een flesje dieselconditioner in de tank. Zo blijft het hele zaakje schoon.

      #17503498
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Oplossing wat vaak helpt (vraag anders Bug Killer maar eens)

        rijden met de Tech-II bij de hand.

        en dan alleen maar volgas (bij voorkeur over de grens.

        en iedere keer bij storing gelijk resetten, zodat je je vermogen behoud.

        Veroorzaker van het probleem:

        Auto word te lief bereden, de boel word niet warm!!!

        Bij veelvuldig goed warm worden van de motor en rand apparatuur (roetfilter)komen deze problemen veel minder voor.

        Willem

        #17503499
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          origineel gepost door wim-v6
          Oplossing wat vaak helpt (vraag anders Bug Killer maar eens)

          rijden met de Tech-II bij de hand.

          en dan alleen maar volgas (bij voorkeur over de grens.

          en iedere keer bij storing gelijk resetten, zodat je je vermogen behoud.

          Veroorzaker van het probleem:

          Auto word te lief bereden, de boel word niet warm!!!

          Bij veelvuldig goed warm worden van de motor en rand apparatuur (roetfilter)komen deze problemen veel minder voor.

          Willem

          Da’s iid de enige oplossing. Nu met het nieuwe inlaatspruitstuk op de vec brand ik ‘m door in zijn toeren in elke versnelling. Nu pas begrijp ik de topics over een te lage temp van de koelvloeistof. Voorheen kwam die met moeite boven de 80 graden. Alleen op de autobahn kwam dat goed. Nu ik ‘m hier ook echt tot de begrenser door trek is ie veel eerder op temp en ruim boven de 80.

          Safe driving Jurgen

          #17503500
          paazhaaz
            Lid sinds:
            11 November 2007

            Toch rij ik regelmatig snelweg kilometers, dus word ie goed warm. :hmmz

            #17503501
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              trap je m ook goed warm.

              de 150pk heeft totaal geen moeite met 120km/u en erg warm zal de boel dan ook niet worden…

              Willem

              #17503502
              paazhaaz
                Lid sinds:
                11 November 2007

                K’moet zeggen dat mijn rijstijl wel veranderd is na dit euvel.
                Word regelmatig op z’n staart getrapt. :P

                #17503503
                mrmonkey
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 February 2006

                  Wat een bullshit hierboven over die forte…. :hmmz

                  Waarschijnlijk gaat het hier over een 1.9 Diesel motor.

                  Als hij deze foutcode geeft en zoveel drukverschil heeft zal waarschijnlijk 1 van de slangetjes van de sensor naar je roetfilter gescheurd zijn bij je schutbord onder de auto (onder het hitteschild)

                  Dan kan je wel Forte gaan gooien maar geheid dat die foutcode terug gaat komen :angel

                  #17503504
                  paazhaaz
                    Lid sinds:
                    11 November 2007

                    origineel gepost door mrmonkey
                    Wat een bullshit hierboven over die forte…. :hmmz

                    Waarschijnlijk gaat het hier over een 1.9 Diesel motor.

                    Als hij deze foutcode geeft en zoveel drukverschil heeft zal waarschijnlijk 1 van de slangetjes van de sensor naar je roetfilter gescheurd zijn bij je schutbord onder de auto (onder het hitteschild)

                    Dan kan je wel Forte gaan gooien maar geheid dat die foutcode terug gaat komen :angel

                    Ik ben het niet met je eens. Als het een gescheurde slang zou zijn, dan had het Forte spul ook NIET geholpen.

                    #17503505
                    Nick-GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      als het slangetje gescheurt is dan geef ie als foutcode, functiestoring slang drukverschil sensor

                      #17503506
                      paazhaaz
                        Lid sinds:
                        11 November 2007

                        Afgelopen donderdag avond ging ie weer in z’n noodloop :swear

                        Vrijdag foutcode uitgelezen, wederom P1901.
                        Drukverschil is weer opgelopen naar 25kPa.

                        Uitlaat eronder uit gehaald.
                        Kat + roetfilter lospakken.
                        Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
                        Uitkappen met hamer en beitel.
                        Dichtlassen en weer terughangen.

                        Nu geeft is -0kPa…. Dat drukverschil komt zeker niet meer terug.

                        Nu alleen nog effe kijken of omprogrammering nodig is i.v.m. regenereren.

                        #17503507
                        Dietrich Concept
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 December 2004

                          nog last gehad na de tijd of was het toen klaar

                          ik heb nu het zelfde probleem met mijn signum ook 150 pk en gechipt naar 185 met de EGR uit geschalkeld

                          88% vol gaf hij aan en 5kPa. stationair druk verschil

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.