Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Motor loopt rauw en onregelmatig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2009 om 20:06 #17210865
Mijn C20NE loopt stationair niet helemaal zuiver, af en toe valt ie ff terug en dan komt hij weer te hoog en zo blijft hij aan het schommelen. En zo snel achter elkaar dat er aan de toerenteller niets te zien is.
Wat mij ook ontiegelijk irriteert is dat als wanneer ik rustig wil/moet filerijden mijn auto ongelovelijk begint te bokken. En dan moet ik of met slippende koppeling gaan rijden of flink gas kunnen geven… Iemand zoiets ooit meegemaakt of een tip in welke richting ik moet zoeken.
Jeroen
23 juli 2009 om 20:14 #17503415lmm, lfr..
Misschien verdelerkap en rotor..
wat is de staat hiervan, wanneer voor het laatst vervangen net als de bougies, kabels etc…
Iets meer info zou het vergemakkelijken :D24 juli 2009 om 04:28 #17503416Sorry…
Motor komt oorspronkelijk uit een E kadett cabrio en is een ruilmotor via het originele opel systeem.
Verdeelkap + rotor zal een 7000km zitten bougiekabels een kleine 5000km, maar ook daar kunnen fabricagefouten inzitten, kabels zijn die te testen bijvoorbeeld?
Na inbouw liep mijn motor op 3 cilinders, ik heb toen de injectoren laten reinigen bij een Bosch service station.
Verder heb ik al eens geprobeerd verschillende componenten te wisselen maar dat heeft nooit iets uitgehaald.
Wat mij wel opviel, de gaskleppositiesensor, meestal klikken die toch in de nul-stand, die van mij niet?? Of zijn hier verschillende types in?Jeroen
26 juli 2009 om 09:28 #17503417zijn verschillende types in..
bij een defecte gaskleppositiesensor loopt de motor bijna helemaal niet..
Tenminste trek hem er maar eens af en probeer dan eens te starten. hahah
gaat niet lukken…heb je orginele opel bougie’s geplaatst???
zo nee, doe dat eens. ik haalde ze altijd voor een paar euro bij de dealer.
Ook alle motoren liepen daar het mooist op..26 juli 2009 om 09:42 #17503418hoi hoi ik had ook een zelfde probleem met mijn auto dit was een vacium slang die onder aan je inlaat spruitstuk zit
heb deze vervangen en nu is’t goedorigineel gepost door lemmuh
Mijn C20NE loopt stationair niet helemaal zuiver, af en toe valt ie ff terug en dan komt hij weer te hoog en zo blijft hij aan het schommelen. En zo snel achter elkaar dat er aan de toerenteller niets te zien is.
Wat mij ook ontiegelijk irriteert is dat als wanneer ik rustig wil/moet filerijden mijn auto ongelovelijk begint te bokken. En dan moet ik of met slippende koppeling gaan rijden of flink gas kunnen geven… Iemand zoiets ooit meegemaakt of een tip in welke richting ik moet zoeken.
Jeroen
26 juli 2009 om 10:11 #17503419die aan je gasklephuis bedoel je.
dit heeft niet elk gasklephuis..ZIjn diverse types in geweest :D
Kan idd rare problemen veroorzaken..Maar je hoort het dan ook wel echt als die daar lekt..
Hoor je hem echt zuigen26 juli 2009 om 20:16 #17503420Ik heb een of andere champion bougie’s, welke precies zou ik moeten kijken maar er stond iig achterop dat ze geschikt waren voor C20NE. Maar die originele zijn dat bougie’s van GM of gewoon een ander merk waar een code achter staat?
En die gaskleppositie sensor leek mij misschien omdat mijn motor onderin echt heel erg bokt, als ik bijvoorbeeld in de 1e versnelling heel langzaam rijdt dan begint de hele auto te bokken, net alsof hij bijna uitvalt en dan weer een stoot krijgt.
Vacuumleidingen heb ik allemaal gecontroleerd en er lijkt niet los/kapot. Wat mij wel opviel, onder mijn brandstofrail hangt een zwart/rood kastje, hierop zit maar 1 leiding en de andere lijkt afgebroken. Wat is dit? en waar moet die andere leiding evtl. heen.Jeroen
26 juli 2009 om 22:00 #17503421Gasklep sensor, LLM ,gasklephuis goed schoon maken en de bypass lucht schuif
En de gasklepsensor moet ECHT precies het goeie nummer zijn!!28 juli 2009 om 16:12 #17503422De bougies voor mijn 2.0 8v haal ik altijd bij Opel. Orgineel GM. Even je kentekenbewijs meenemen en dan bepalen ze welke bougie je nodig hebt. 15 euro voor 4 was het volgensmij…
Succes
17 augustus 2009 om 20:49 #17503423Ik heb net uitgevonden wat er waarschijnlijk aan mijn vectra mankeert.
De C20NE heeft een voertuigsnelheidsensor nodig, echter deze is met de ombouw niet aangesloten op de ECU.
De functie van die sensor is het aansturen van de stationairregeling, maar aangezien deze niet aangesloten is kan hij ook niets aansturen :hmmz… Dit ga ik morgen even controleren, ik houd jullie op de hoogte.Jeroen
18 augustus 2009 om 16:47 #17503424ik volg dit ook eventjes :)
18 augustus 2009 om 17:41 #17503425Net eventjes geprobeerd deze draad aan te sluiten, draad is aangesloten maar het heeft helemaal geen effect.
Toen nog eventjes geprobeerd het stelschroefje aan het gasklephuis te verdraaien, hij gaat dan wel beter lopen.
Maar ook weer hoger stationair, dus ook dat is geen goede oplossing. (Volgens werkplaatshandleiding moet het ergens tussen 720-880 rpm liggen).Nu moet ik morgen nog eens even gaan proberen met een andere tellerunit, want de sensor voor de snelheid moet vanaf een sensor die achterop de tellerunit zit komen. En omdat mijn C18NZ (originele motor uit de vectra) ook al niet helemaal zuiver liep zou het misschien ook nog wel eens de sensor achter op de teller kunnen zijn…
Ook ga ik morgen nog eens wat onderdelen wisselen, maar het zou fijn zijn als iemand mij kan vertellen welke gm nummers er op de sensoren moeten staan bij een ECU met de code GC
Bosch nr. 0 261 200 372
GM 90 351 646MVG,
Jeroen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.