Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › kabelboom vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2009 om 21:04 #17210821
we zijn bezig een c20ne (m1.5.2 met llm)uit een astra in een corsa te bouwen alleen de kleurencode komt niet over een met de gegevens van corsa nova tuning/mtech.
ik heb 2 x rood blauw 1=1,5 kwadraat en de ander is dunner.
heb geen zwarte schakeldraad maar een rood wit.zitten er een beetje mee waar de dunne rood blauwe heen moet..
als iemand een schema heeft komen we er wel uit..
iedergeval bedankt voor de reacties:thumbup
22 juli 2009 om 09:27 #17503054is er niemand die er een antwoord op heeft..?
22 juli 2009 om 15:30 #17503055geschakelde + is ALTIJD zwart…
Volgens mij is je kabelboom niet helemaal 100%….Heb hier vaker die astra boom gehad en ook meerdere ingebouwd.
de rood/blauw en blauw/rood lijken erg op elkaar, de dikste van de 2 is voor je pomp…
schema’s zul je niet zomaar vinden..Eerder iemand vinden met ervaring van deze bekabeling ;)
22 juli 2009 om 17:41 #17503056we zijn al zover dat ie loopt alleen we krijgen hem niet uit,met het contact..er blijft een stroom op de bobine denken wij.
voor de rest doet alles het.22 juli 2009 om 18:01 #17503057geschakelde + op de constante spanning aangesloten
de geschakelde plus voor de ecu zorgt ervoor dat de motor uitgaat bij omdraaien contactsleutel22 juli 2009 om 18:46 #17503058ik krijg hem wel uit nu..alleen dan slaat hij geen geheugen op op de ecu..
trouwens nog ff een vraag tussen door..draait een 16v relais wel op een 8v..
alsvast bedankt voor de info..22 juli 2009 om 19:00 #17503059ja hoort hetzelfde te zijn…
Ik vermoed dat jij nu de constante spanning van de ecu af trekt.Zou ik persoonlijk niet doen.
Vinden ze niet zo heel leuk om elke keer compleet van de spanning af te gaan.22 juli 2009 om 19:17 #17503060ik houd ergens spanning.hoeveel stekkers gaan er naar de bobine..2 toch.?en ik hoor de pomp ook niet voor draaien hoe kan dat..?mooi drama die bekabeling..
dat moet je ook niet willen de ecu steeds zonder spanning te zetten..
:o22 juli 2009 om 19:21 #17503061er gaan een groene naar de bobine en een geschakelde + (zwart) vanuit de kabelboom vanaf de ecu..
Misschien de geschakelde + van de ecu ergens op de gewone constante plus geknoopt?22 juli 2009 om 19:48 #17503062hebben we gedaan maar dan gaat de nullast-draaisteller tikken.die voor de inlaat zit en dat hoort niet zo..doet ie ook van het contact
22 juli 2009 om 21:24 #17503063dit topic kan gesloten worden..
we hebben het al voor mekaar..
bedankt voor de info corsaboy we zullen de info naar corsa nova tuning sturen als we klaar zijn met alles..;)gegroet
23 juli 2009 om 04:43 #17503064hehe, als je mijn onderschrift ziet, kun je eraan afleiden dat ik wat te maken heb met corsa-novatuning.nl
Samen met max van het forum, runnen wij corsa-novatuning.nl:angel
23 juli 2009 om 09:24 #17503065juist ja..de bedrading was iets anders als op de cite..
ik had dat al door..want zo’n kitje zie je nergens anders;)23 juli 2009 om 16:45 #17503066ben met de cross auto ook aant kutten geweest met zo`n astra kabelboom. Met de schema`s uiteindelijk ook wel gelukt om hem aan de praat te krijgen maar de andere kabelbooms zijn makkelijker! (iets minder uitdaging:P)
23 juli 2009 om 16:47 #17503067waar word trouwens de impuls for distance draad aangeschakeld..wat stuurt deze aan..?want het was goed..maar heb nu het probleem dat de benzine pomp blijft draaien..als jij dat misschien weet corsaboy;)
was het maar voor de cross..dan was het wel ietsjes makkelijker..;):P
en heeft u zo’n schema voor mij..?owja is de stappenmotor gelijk van een ml.4.1 kabelboom als deze?
en de klopsensor ook..?23 juli 2009 om 20:12 #17503068ml4.1??????????????
Ik ken alleen de m1.5
En ja de stappenmotor van alle types is gelijk.of het nu c20ne, c20xe of c20let is..
Ik heb wel een aantal schema’s maar is meer voor de m1.5
ik vermoed dat je toch wat geks in die kabelboom hebt zitten…Like said, heb vaker deze kabelbomen gehad en nog nooit ellende mee gehad..
Alles klopte altijd, en motoren deden nooit raar.impuls for distance?? zegt me zo nix.
Owh ja en een 8v heeft geen klopsensor..
geen enkele
alleen de 16v’s hebben dat!!!!!!!!23 juli 2009 om 21:54 #17503069ik bedoel de dpb sensor die onder het spuitstuk links zit..
al die benamingen ook:cry
want het relais klikt steeds van de benzinepomp als deze op contact staat:swear24 juli 2009 om 10:55 #17503070we lopen helemaal vast:(..als ik hem start loopt hij soms vast.dan wil hij niet goed draaien.
hij vonkt op alle 4 cillinders en dan soms weer niet met starten.
alleen als ik hem uit zet hoor ik de nullast nog na tikken hoord dat zo..?
en de benzine pomp hoor ik ook niet voor draaien.een schema ia altijd makkelijk;)
24 juli 2009 om 12:46 #17503071Ik heb dezelfde motor in mijn A corsa hangen.
helemaal geen probleem met aansluiten…
Dus ik denk dat jouw kabelboom niet helemaal fris is.
24 juli 2009 om 12:58 #17503072maar waarom vonkt hij en soms weer niet..
24 juli 2009 om 18:58 #17503073DPD sensor was van een hobby bob winkel, niet goed dus. Nou de orginele GM 100%. :thumbup
Dit topic kan gesloten worden.-offtopic26 juli 2009 om 09:25 #17503074pas dan wel even de titel aan van dit topic..
Nu lijkt het nog steeds zo dat onze gegevens niet kloppen, terwijl wij altijd zeer zorgvuldig zijn in het plaatsen van de info.
En als er echt in fout in staat horen wij dit graag zodat we dit kunnen bespreken, nakijken en zo nodig aanpassen…26 juli 2009 om 17:16 #17503075nadere info over de kleuren code mail ik jullie nog wel als we klaar zijn..
heb de titel aangepast..;)
maar het zijn wel andere kleuren in iedergeval.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.