Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Z 1.8 XE foutcodes uitlezen mogelijk ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2009 om 06:32 #17210804
M’n Vectra 1.8 (2001 , 92 kW) stottert bij plm. 2200 toeren. Ook het MM-lampje gaat soms aan. Leek me leuk eens uit te lezen via de knipper-codes, dus op Opel-forum en internet gezocht én wat gevonden, maar de stekkers die ik zie zijn anders. Mijn stekker zit onder de handrem, is 16-polig. Ik durf dus niet zomaar wat contactjes kort te sluiten met een paperclip. Pas als ik 100% zeker dezelfde omschrijving zie.
iemand een idee of een goeie link ?
Mocht iemand goeie hints hebben mbt. het stotteren, zeg maar wat je meer moet weten.
Ik rijd op gas, maar het treedt ook op op benzine
Stationair loopt ‘ie kei strak
Als ik in z’n 4 30 rijdt (1000 toeren) stottert hij niet
Maar tussen de 80 a 90 in z’n 4 of 5 (tussen de 2000 en 2500 toeren), stottert het. Ook op de cruise-control.
Bij vlot (niet vol planken) optrekken hapert het.bumke
21 juli 2009 om 19:49 #17502832EGR klep???
Foutcodes uitlezen kan volgens mij alleen nog met diagnose test kast.
22 juli 2009 om 08:07 #17502833gisteren een engelse site gevonden waarbij foto’s stonden van “mijn” plug. Hier staat dat je pin5 en pin6 moet kortsluiten. en ipv een 3-cijderige code krijg je een 4-cijferige code.
Of zou dat alleen gelden voor vectra’s die een zwaar ongeluk hebben gehad (=waar het stuur aan de verkeerde kant zit)Afspraak is gemaakt met garage, pluggetje d’r in , fixie-fixie en zoemzoem !
22 juli 2009 om 19:07 #17502834Nope.
De Motoren met een Y en Z Codering zijn niet via knippercode uit te lezen.
Code getallen:
> 2 en 3 cijfer voor de Tech1 modellen (tot +/- ’96): 10 pins stekker
> 4 getallen voor de Tech2 en Eobd systemen (vanaf +/- ’96): 16pins stekker
Willem
28 juli 2009 om 05:34 #17502835inderdaad Willem, je hebt helemaal gelijk. Blijkbaar moet je toch een Gold-member zijn wil het helemaal zuiver weten. M’n garage liet even het verschil zien tussen de ene en de andere 16-polige plug. Die van mij (m’n auto dus) is een meer ‘ovale’ plug.
Vec half uur lang aan de computer gehad. Loopt bij elk toerental redelijk strak, maar krijgt een te rijk mengsel. MMU probeert dat bij te regelen, maar uiteindelijk lukt dat niet meer.
En……. op benzine gaat het wél goed !!! Wel even wachten, maar regelt uiteindelijk netjes terug , dus het ligt aan het gas (krijg nu natuurlijk weer een hoop commentaar over ‘op gas moet je koken’ ),
Eerst eens nadenken wat het kan zijn. Had het graag gefixt voor de vakantie, juist op vakantie zou ik een hoop kunnen besparen op gas…….28 juli 2009 om 15:46 #17502836alle 16 pins zijn gelijk, alleen heb je witte en zwarte, waarom weet ik niet.
en de opels met X motoren en 16pins stekker kun je wel met knippercode uitlezen.
Mijn vectra-B namelijk.
Vectra-B heeft Altijd een 16pins uitleesstekker
Willem
30 juli 2009 om 08:32 #17502837Mijn Vec heeft volgens mij een Z-motor (witte plug), ik denk dat ik maar eens serieus voor een eigen diagnose-apparaat ga kijken.
Zal wel ergens anders een topic over zijn. Ik ga eens zoeken wat dat gaat kosten !
bumke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.