Forumindex › Forums › Modellen › Speedster, GT › GT ombouwen naar andere motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2009 om 22:13 #17210757
heej
ik heb n GT gekocht,
alleen staat deze al 25 jaar stil…dus, de motor staat vast, wiellagers staan vast, banden verrot en noem alles maar op
ik ga deze auto dus restaureren, en wil daarbij een andere motor inbouwen
de auto is nu voorzien van een 19s met een 5bak ( volgens de pookknop )
de motor die erin zou komen, zou een c20xe zijn, uit een vectra.
nu de vragen:
past deze motor in een GT
kan ik de 19s motorsteunen gebruiken? zonee welke dan wel
kan ik de 5bak gebruiken? ik weet niet welke bak eraan ziten wat heb ik nog meer nodig?? dus aan carterpan en alle aanverwante delen
alvast bedankt
Marc
19 juli 2009 om 07:59 #17502249AnoniemLid sinds:
1 January 1970c20xe is meer gedaan dus ja dat is pas te maken
van de auto kun je weinig tot niets gebruiken qua aandrijving
je hebt nodig waarschijnlijk nodig:
motorsteunen + carterpan van een manta 1.8
ik zeg waarschijnlijk
ik heb zo,n ombouw nog nooit in een gt gedaanweet dus niet 100% cker of je met n manta 1.8 carterpan uit de voeten kan
in t ergts geval moet je daar zelf iets voor lassen
als basis kun je dan een c2.0 ne pan kunnen pakken die zijn van staalde 5 bak die in je gt ligt zal n getrag 240 zijn
die past niet achter de c20xeomdat de startmotor aan de andere kant zit
dus dan moet je wil je 5 bak rijdenook n 5 bak zien te vinden die in een manta 1.8 gelegen heeft
of n combi van een vliegwielhuis van een”1.8″ 4 bak met
pasplaat en een 265 bakook schijnt een omega bak te pasen aan de c20xe maar die bak is wel lomper
ben bang dat je die ook niet kwijt raakt in de gt tunnelbovendien moet ja dan ook n andere tussen as hebben
ook je ontsteking zal waarschijnlijk verplaatst moeten worden
vermoed dat er aan de achterzijde geen ruimte is
veel is hier wel te vinden voor n ombouw naar c20xe in een achterwielaandrijver
enkel niet veel voor in een gtmaar mogelijk is het wel;)
probeer anders de zoek functie maar even staat best veel inofo hier op t forum;)
19 juli 2009 om 09:43 #17502250heej
tja, de motor ligt idd erg ver naar achter… heb daarintegen wel n xe met dis liggen dus ruimte is niet zo een probleem
idd nu je t zegt van die startmotor, die zit idd aan de andere kant…
ik zal idd hier ff zoeken, en ook op t opel-gt forum, alleen staat daar niets over ombouw naar een ”moderne” motor, alleen naar een 2,2 of 2,4…
in elk geval bedankt
19 juli 2009 om 09:56 #17502251Zoek ook eens op duitse site/forums daar is al heel wat omgebouwd,moet toch wel wat te vinden zijn denk ik.
19 juli 2009 om 20:18 #17502252Kijk eens bij Lenk Tuning,
http://www.lenk-tuning.com/opelgtstart.htmZij verkopen ondermeer motorsteunen.
Volgens mij kies je niet direkt de gemakkelijkste ombouw.
Het is echter al meerdere keren gedaan.Ik denk dat er gesneden moet worden in het voeteinde van de passagierszijde (en dat is al zo smal)
Ik kan je er verder helaas niet echt mee helpen.Gemakkelijker is de ombouw naar een 2.2i (ligt in mijn GT) of een 2.4i (heb je wel de aanzuigbuis van een 2.2 nodig).
Als je het allemaal wat moderner wil kan je ook die blokken leuk aanpakken.
Bouw er een DIS ontsteking op , bouw de ouwe LE jetronic injectie om naar megasquirt of Kdfi en je kan gaan spelen met je laptop om het motormanagement aan te passen.Geert
20 juli 2009 om 14:23 #17502253AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb ze zelfs gezien met v8
dus een 16 kleppertje moet lukken;)
21 juli 2009 om 18:19 #17502254k heb dr ook al een paar gezien met een v6 ( uit vectra/cali ) erin…
tja de c20xe… standaard al 150pk, chippie eraan met sfi vv en je zit al tegen de 170…
+ dat ik die motoren kan dromen ( bij wijze van ) en van een ander met bijv. distributieketting enzo geen verstand van heb, en me vader ( die dat wel ooit s had ) al 20 jaar geen sleutel in zn handen gehad heeft…
dan maar een iets moeilijkere ombouw… heb de tijd, moet toch de hele auto aanpakken…
maar alvast zoeken naar een 18s bak, 4bak kom en al die dingen…
steunenset+koppelingsset bestel ik via lenk…iedereen bedankt voor de info
21 juli 2009 om 20:50 #17502255AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je een 18 s 5bak vind heb je die 4 bak kom niet nodig
die 4 bak kom heb je enkel nodig als je naar een andere bak
wilt bv getrag 265 of bmw m3wat wel nog n optie is
heb dat al eens geziendan slijpen ze de halve kom van een gewone getrag 5bak af
(voorste helft net achter de bult van de starmotor)dat zelfde doen ze dan ook met de kom van een 1.8 4bak
dan las je dus dat deel van die 4bak voor de getrag 240
en dan ben je der ookpersoonlijk zou dat niet mijn eerste keus zijn;);)
3 november 2009 om 11:52 #17502256Heb je de steunenset al bij Lenk besteld?
ik heb deze ook nog liggen, na een gestrand projekt.
Zijn toch zeker een heel stuk goedkoper bij mij.8 november 2009 om 21:52 #17502257Was is er mis met ketting als distributie? Dat is ideaal :thumbup
21 januari 2013 om 23:51 #17502258hoe is dit project afgelopen?
15 maart 2013 om 21:58 #17502259heb vroeger op een beurs in Meppel een oud type GT met een ingelepelde V8 gezien, ja echt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.