Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › vraag c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2009 om 14:38 #17210729
ik heb deze intercooler pijp kit erop gezet maar nu als ik bij koude start hem 2000toeren laat draaien constant dan zakt die zo terug na 1500 heel appart als motor goed warm is heeft dat niet ma hij loopt niet lekker als die dus onder de 2000 toeren komt kheb gewoon dike inlaat van m-tech erop en zo.n groter luchtfilterpijp alsware en is gewoon een kk16 trubo op ma deze pijp is wel iets dikker wat kan ik doen omdat te verhelpen
20 juli 2009 om 15:21 #17502044Sorry hoor maar ik snap er helemaal niks van, eerst even je zinnen beter maken:wtf
28 juli 2009 om 10:11 #17502045ik heb deze intercoolerpipekit erop gezet
http://cgi.ebay.co.uk/Cavalier-Turbo-C20LET-63mm-2-5-Intercooler-Pipe-Kit_W0Q…maar nou loop die niet fijn meer bij koude start als ik hem start en gas vast hou op 2000 toeren dan valt die zo weer tegug verder word de motor ook sneller warm valt daar nog wat tegen te doen want die pipe kit is kwa diameter wel iets groter dan de m-tech intake wat iik erop heb??
1 augustus 2009 om 21:27 #17502046Mtech intake…….??
Op een LET?
Ah, EDS bedoel je en dan maar pijpen bij elkaar gooien….
Je flow is naar de knoppen,met die EDS intake is alles met rond 50mm voldoende dik.
63,5 mm gebruik je als er een garret gt28 ophangt ofzo.
…..tuning de achter deur uit…7 augustus 2009 om 14:32 #17502047nee m-tech intake heb ik .geen eds die intercoolerpipe kit die kun je aanklikke komt uit uk die heb ik erop de buihuizing is 60 mm dik kwa diameter dan ma hij loopt er verot op
7 september 2009 om 12:00 #17502048heb zelf ook een intercooler buizenset op de c20let zitten en hij loopt prins heerlijk .
8 september 2009 om 14:47 #17502049Lijkt wel een beetje op lekkage,
Maar je gaat dus van 60 naar 50 mm?
Misschien dat je van de mtech intake een stuk af moet zagen zodat die ook 60 mm rond word, bij die van eds zit ook een vernauwing op die je eraf kunt halen ale je een dikker buizensysteem erop zet.
9 september 2009 om 16:08 #17502050ik heb geen eds pijpkit lees bovenaan
9 september 2009 om 16:08 #1750205112 september 2009 om 17:22 #17502052iemand nog meer zo,n pipekit erop wil graag weten of die dan goed loopt stationeer enzo
ik heb m-tech intake dus met die buisenset en gewoon orinele turbo12 september 2009 om 18:23 #17502053origineel gepost door skinsdale
ik heb geen eds pijpkit lees bovenaanLuister kerel ik probeer je te helpen, maar je snapt mijn tekst niet, ik heb het over de air INTAKE mtech eds whatever die zijn hetzelfde en niet die buizen,
Maaruh succes, zoek het zelf maar op
12 september 2009 om 22:11 #17502054Je hebt een originele turbo. Grotere inlaat heeft weinig nut, wat Robbywood zegt hierboven. Wat meer nut heeft is het aanzuig gedeelte van je turbo. Stuk van je turbo naar inlaat is ook belangrijk, maar veel dikker dan origineel, heeft weinig nut met std turbo van de LET.
12 september 2009 om 23:22 #17502055Het heeft inderdaad weinig nut om de diameter te vergroten met de standaard turbo maar de problemen waar sprake van is zouden ook niet aan de buizen mogen liggen…
De inhoud van die buizen is wel een beetje toegenomen door de grotere diameter maar dat zou geen hele grote invloed mogen hebben op het lopen van de motor. Dus als je alles goed lekvrij hebt aangesloten zou daar geen probleem in mogen zitten. Denk dat je verder moet gaan zoeken.
Het is wel zo dat als je start bij een koude motor je een aantal seconden extra benzine inspuit( koudestartverrijking, net als vroeger de choke), dat zorgt ook voor een hoger toerental dat meestal na een kee rgasgeven weer terugzakt. Bij een warme motor heb je dat vanzelfsprekend niet, de temperatuursensor ziet dan dat de motor warm is.
13 september 2009 om 10:04 #17502056o okey duidelijk dan maar even sparen voor een kkk24 ofzow
thanks14 september 2009 om 16:33 #17502057spaar dan gelijk voor een fatsoenlijke turbo
15 september 2009 om 17:00 #17502058welek turbo kan ik era lemaal op gooien dan op een c20let
15 september 2009 om 17:09 #17502059als je een dikkere intake neemt tussen turbo en kop, vergal je dan de drukopbouw niet?
15 september 2009 om 17:31 #17502060nee het ligt niet aan de buizen kheb de orinele slngen erop gezet ma is nog het zelfde lambdasone heb ik gemeten die is goed
dus zal wel de zitting zijn:wtf16 september 2009 om 10:16 #17502061zitting is evt ook te repareren.
17 september 2009 om 14:37 #17502062jha met dat ringetje van eds of zijn de nog andere oplossingen??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.