Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Waar zit het brandstoffilter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2009 om 09:27 #17210693
Ik krijg een melding dat er waarschijnlijk water bij mijn dieselbrandstoffilter zit. In het boekje staat dat je het water moet aftappen. Helaas staat er niet bij waar deze zit. Kan iemand mij een hint geven waar deze zit? Liefst met een plaatje erbij. Dan kan ik kijken of dit klopt. Anders moet ik hem bij de dealer laten uitlezen.
15 juli 2009 om 10:15 #17500311wat voor motor praten we over? 2.0 diesel? 1.9 diesel?
15 juli 2009 om 10:22 #17500312origineel gepost door Nick-GSI
wat voor motor praten we over? 2.0 diesel? 1.9 diesel?Het is de 1.9 diesel 150pk
15 juli 2009 om 11:34 #17500313:o
Zo begon het bij mij ook……………………. zie:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=101529&page=1
Uiteindelijk inlaatspruitstuk + actuator vervangen.:swear
15 juli 2009 om 21:21 #17500314origineel gepost door paazhaaz
:oZo begon het bij mij ook……………………. zie:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=101529&page=1
Uiteindelijk inlaatspruitstuk + actuator vervangen.:swear
Hoi, heb net je topic gelezen. Hoop eigenlijk niet dat het bij mij hetzelfde is. Je hebt zelf het brandstoffilter vervangen las ik. Kun je mij misschien zeggen waar het precies zit? Liefst eventueel aan de hand van een foto. Kan ik deze ook vervangen en kijken of dat het probleem is. De auto heeft een lange tijd stil gestaan. Nog geen 3000km in 6 maanden tijd. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Krijg nog geen andere foutmelding. Wil dus eerst het filter vervangen om te kijken of dat de oorzaak is. Was de oorzaak bij jouw de EGR of het spruitstuk(of beide).
16 juli 2009 om 19:30 #17500315Hey Stifler,
Brandstof filter is die grote ronde zwarte bus tegen het schut bord aan. Als je voor de auto staat in het midden (beetje rechts)onder je voorruit.
Succes met het verloop. Ik had geen foutmelding of iets dergelijks maar wel het zelfde probleem als den PaazHaaz, gen vermogen onderin. Na vervanging van het inlaatspruitsuk en acuator als mede het reinigen van de EGR klep gaat de VEC weer als een raket. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Safe driving Jurgen.
16 juli 2009 om 21:10 #17500316origineel gepost door jraaf
Hey Stifler,Brandstof filter is die grote ronde zwarte bus tegen het schut bord aan. Als je voor de auto staat in het midden (beetje rechts)onder je voorruit.
Succes met het verloop. Ik had geen foutmelding of iets dergelijks maar wel het zelfde probleem als den PaazHaaz, gen vermogen onderin. Na vervanging van het inlaatspruitsuk en acuator als mede het reinigen van de EGR klep gaat de VEC weer als een raket. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Safe driving Jurgen.
Wat verstaan jullie met onderin, ik kom zelf van een toledo met 150 pk, deze was ruim 200kg lichter en trok als een gek. De opel trekt pas vanaf zo’n 1500 toeren, dan komt hij pas op gang. Ga er van uit dat dit vrij normaal is aangezien hij eerst ruim 1500kg in beweging moet zetten. Zal in ieder geval morgen even kijken naar het brandstoffilter. Wat kost trouwens die reparatie van het spruitstuk met acuator? Kan misschien maar beter vast gaan sparen:cry
21 juli 2009 om 17:02 #17500317De auto is uitgelezen en krijgt als code mee p0380 iets met de gloeispiraal. De monteur zei dat het kon komen omdat hij lang heeft stil gestaan. De boel is nu gereset, hopen dat het wegblijft.
24 juli 2009 om 19:46 #17500318rond de 800-1000 euro ben je wel kwijt voor spruitstuk vervangen. Heb er van de week nog 1 gedaan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.