Van carb. naar injectie

Forumindex Forums Techniek Cih Van carb. naar injectie

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210656
    The SpinDoctor
      Lid sinds:
      11 January 2009

      Hallo,

      Ik heb een 2.4 CIH in mijn A manta op LPG, deze krijgt dit nu via een enkele carb. Nu wil ik er weer een injectiemotor van maken, want dat was het in de Omega. Ik ga het hele injectiespul van iemand overnemen.
      Nu mijn vraag, op benzine rijden zal dan geen probleem zijn, maar LPG… Wat moet er daarvoor allemaal nog meer aangepast worden? Vind het ook niet erg als ik alleen op LPG kan rijden, doe ik namelijk al een halfjaar, ook starten!

      Bvd. Ralf

      #17499880
      XRT
        Lid sinds:
        30 June 2004

        wat voor injectie systeem ga je er voor gebruiken, niet dat het zo veel uitmaakt. behalve het inlaat spruitstuk dan.

        veel hoef je niet aan te passen. gasmengstuk tussen de luchtmassameter en luchtfilter plaatsen.
        stroom voor de gaskleppen pak je gewoon van van de aansluiting van je brandstofpomp, wisselrelais er tussen voor de keuze benzine of lpg. wat wel belangrijk is, is dat je de injectoren ook moet onderbreken als je ‘m op lpg zet.

        #17499881
        gtw
          Lid sinds:
          1 July 2004

          snelste optie
          inlaat van een 2200, uitlaat spruitstuk van een 20 E, gasstuk op de inlaat, plus luchtfilter (open luhctfilter)
          loopt het gewoon op gas, en heb je geen benzine systeem (injectie ) ed meer nodig, maar dan kan je ook niet op benzine rijden

          #17499882
          The SpinDoctor
            Lid sinds:
            11 January 2009

            Ik heb net een spaghetti spruitstuk gekocht en binnenkort koop ik het complete 2.4 injectiesysteem + een 3.0E aanzuigbuis. Ik heb nu ook al een schakelaar van om over te schakelen van LPG naar benzine (of geen van beide) of omgekeerd, alleen doe ik dat niet, rij altijd op gas.
            Ik heb in een ander topic gelezen dat iemand zijn gasmengstuk (wat dat ook mag wezen) zo had aangesloten dat het allemaal wat directer reageerde, alleen kon ie dan niet meer op benzine lopen, Dat lijkt mij ook wel wat want rij eigenlijk alleen maar op LPG :D

            #17499883
            The SpinDoctor
              Lid sinds:
              11 January 2009

              origineel gepost door gt/w
              snelste optie
              inlaat van een 2200, uitlaat spruitstuk van een 20 E, gasstuk op de inlaat, plus luchtfilter (open luhctfilter)
              loopt het gewoon op gas, en heb je geen benzine systeem (injectie ) ed meer nodig, maar dan kan je ook niet op benzine rijden

              Dus als ik je goed begrijp heb je op LPG helemaal geen injectie en geen carburateur nodig? Alleen een inlaat van een 2.2 of 3.0 en daar je mengstuk op :hmmz
              Injectie rijdt zuiniger, en meer vermogen lijkt me. Als ik wel met een carburateur blijf rijden zal er zeker een grotere moeten komen, rij nu met een varajet II van een… Schiet niet op dus, kom amper boven de 3000 toeren uit…. :puke
              Toch voel ik vanaf 2200 toeren al erg veel koppel, wat dan helaas maar 500 toeren doorgaat :thumbdown

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.