Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2009 om 06:25 #17210652
hallo mensen iemand er varing met het ombouwen van astra gsi c18xe naar20xe?wat komt er zoal bij kijken?mvg
13 juli 2009 om 06:26 #17499780heb begrepen dat ik alleen een andere krukaspoelie moet hebben ivm met stuurbekrachtiging(multieriem)
13 juli 2009 om 15:18 #17499781dit ligt gewoon puur aan de manier van aandrijving inderdaad dat kan verschillen want er zijn ook c20xe’s die ook multieriem hebben.
Verder verschilt er niet echt veel tussen bijde meen ik?groeten Twan
13 juli 2009 om 20:03 #17499782Dash boom stekkers zijn anders, maar met kleur op kleur solderen komt dat wel goed als ik het bij het juiste eind heb.
Ik hoop wel dat je een C20XE gaat inbouwen.
met een 20XE ga je het niet redden bij de APK
Willem
15 juli 2009 om 11:07 #17499783ja zeker c 20xe. metde cat van c18xe moet t wel goedkomen denk ik!in ieder geval voor de apk
15 juli 2009 om 13:55 #17499784probeer gewoon een astra f gsi te vinden zodat je alle slangen hebt,motorsteunen en alles,ik weet dat ik bij de swap toen aardig wat kleine rotdingen tegenkwam,slangen zijn allemaal anders enzv enzv
15 juli 2009 om 16:29 #17499785Klopt, er zit qua slangen werk en uitlaat nogal verschil in deze 2 motoren.
Willem
16 juli 2009 om 06:58 #17499786volgens mij zijn de steunen hetzelfde,maar met de slangen laat ik me verrassen op mn motor zitten nog alle slangen vd kadett gsi miss dat dat wel wat scheelt !
16 juli 2009 om 10:29 #17499787ik heb mijne dit jaar nog omgebouwd van c18xe naar een c20xe M 2.8 dit type heeft ook een multibelt riem en dis ontsteking . Een c20xe m2.5 heeft idd 2 smalle riemen en een rotor met verdeelkap.
16 juli 2009 om 11:31 #17499788Ja ga dan iig voor c20xe m2.8 als je een goede voorruitgang wil maken. De kat van een c18xe is trouwens duidelijk anders als van een c20xe!
17 juli 2009 om 01:59 #17499789met een beetje laswerk moet dit wel te doen zijn of heeft iemand nog een cat liggen van astra gsi c 20 xe?en wat betreft mn motor is een zonder dis module maar is alles aan vernieuwd alleen omdat de stuurbekr pomp van deze auto met multi riem is en ik deze wil behouden moet ik alleen de krukaspoeli hebben van een dismodule motor mng wes
19 juli 2009 om 00:04 #17499790origineel gepost door wim-v6
Dash boom stekkers zijn anders, maar met kleur op kleur solderen komt dat wel goed als ik het bij het juiste eind heb.Ik hoop wel dat je een C20XE gaat inbouwen.
met een 20XE ga je het niet redden bij de APK
Willem
de stekkers zijn gelijk hoor van de dashboom
dat zijn de stekkers die aan de bijrijders kant zitten bij de motronicverschil zit hem in de start en laad boom
deze mist het stuk voor de etc
maar dat kun je zo veranderenetc kabels uit de startboom van de c20xe halen en in de boom van de c18xe plaatsen en je bent klaar
dan hoef je verder wienig te veranderen aan de kabels19 juli 2009 om 07:31 #17499791origineel gepost door syl-astra
origineel gepost door wim-v6
Dash boom stekkers zijn anders, maar met kleur op kleur solderen komt dat wel goed als ik het bij het juiste eind heb.Ik hoop wel dat je een C20XE gaat inbouwen.
met een 20XE ga je het niet redden bij de APK
Willem
de stekkers zijn gelijk hoor van de dashboom
dat zijn de stekkers die aan de bijrijders kant zitten bij de motronicverschil zit hem in de start en laad boom
deze mist het stuk voor de etc
maar dat kun je zo veranderenetc kabels uit de startboom van de c20xe halen en in de boom van de c18xe plaatsen en je bent klaar
dan hoef je verder wienig te veranderen aan de kabelsDit indien je een motorboom van een C20XE uit een astra gebruikt.
Bij de Calibra en Vectra-A zijn de stekkers wel anders dacht ik zo.
Willem
19 juli 2009 om 09:20 #17499792ja dat klopt van de cali of vectra kabelstekkers
maar ook in een astra kunnen die voor komen:Pik heb gisteren mijn c20xe uit de astra gehaald en deze heeft de zelde stekkers als een vectra aan de rechterkant zitten
en dit is het origenele blok nog waar de auto meegeleverd ismaar als je uitgaat van een wat je het meeste tegen komt is dat de 9 polige bij een astra c20xe
en 3 losse stekers bij de vectra en cali c20xemaar ander ga je ff naar de sloop en haal je daar een stekkers op om het passend te maken
24 juli 2009 om 21:06 #17499793nog een vraagje as ik de k boom van kadett gsi gebruik vervalt dan de functie vd boord computer? had gehoord dat dat zo is iemand hier een oplossing voor?
25 juli 2009 om 05:26 #17499794origineel gepost door wes155
nog een vraagje as ik de k boom van kadett gsi gebruik vervalt dan de functie vd boord computer? had gehoord dat dat zo is iemand hier een oplossing voor?dat klopt niet hoor .. boordcomputer heeft niks met je motorkabelboom te maken en blijft gewon bestaan
25 juli 2009 om 10:02 #17499795Zit wel voor een deel in de motorboom.
maargoed, de kadett is evengoed met een verbruiks computer geleverd geweest (Champion)
Ikzelf heb er nog een gehad met verbruiks computer.
deze extra aansluitingen zitten bij de stekkers die vanaf de motorcomputer naar de dash stekkers gaan.
als deze er niet zitten zal je ook de pinnen bij de motorcomputer stekker moeten bijplaatsen
dat de verbruiks computer draden uit de motorboom gebruikt ben ik achter gekomen omdat ik bezig ben een MID aan het bouwen in mijn Combo-B X16XE, hierbij heb ik dus een pin in de motorcomputer stekker moeten bijsteken, welke DIRECT naar de MID moet gaan, dus zelfs Direct link vanaf motorcomputer naar verbruiks computer.
Willem
25 juli 2009 om 12:11 #17499796maar op de kabelboom van e kadett zitten toch geen stekkers voor verbruik enz?daarbij komt de boom ve gewone gsi 16v af en niet van een champion uitvoering!zul jullie me f beter moeten uitleggen want snap t niet helemaal mvg wes
25 juli 2009 om 12:16 #17499797Ik zeg niet meer, dan dat je een grote kans hebt, dat de aansluiting op een Verbruiks computer gewoon aanwezig is in een kadett Boom.
omdat deze ook leverbaar is geweest met een verbruiks computer!!!
hier kan je m zien zitten (foto van mijn Kadett Combo C20XE)
Willem
25 juli 2009 om 13:22 #17499798welke stekker is dat dan wat va de ecu naar de dashboom gaat weet je hier de kleuren van dan/?
25 juli 2009 om 13:50 #17499799ik zou de kleur niet eens weten meer.
maar kleuren moeten gelijk zijn met de BC draad van de Astra
Willem
25 juli 2009 om 19:14 #17499800ok k kom er wel uit denk ik mvg wes
26 juli 2009 om 07:02 #17499801Je kan kijken of PIN 32 van de motorcomputer gebruikt is in de stekker.
Deze is voor de Verbruiks Computer.
Willem
27 juli 2009 om 08:12 #17499802nou woensdag gaan we t zien!1.8 eruit 2.0 erin .en dan hoop ik dat er weer een niet rotte astra 2.0 16v xe geboren word en dan nog f kijken voor andere chip,hier en daar wat deukjes wegwerken en dan kan ie gespoten worden mvg wes
27 juli 2009 om 12:11 #17499803hey mannen even een vraagje !probeerde vandaag bij de astra de radio aan te sluiten en zie dat de kabels van voor naar kleine en grote speakers t zelfde zijn zowel links as recht namelijk blauw en blauw bruin.heb gekeken naar de kabels die bij de radio uit komen en zie ik een kabel met blauw en blauw bruin.ook zie ik dat er meerdere bruin witte kabels lopen!iemand een idee welke kleurcombinatie voor links voor is en welke voor rechtsvoor?????mvg wes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.