Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LET turbo problemen….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2009 om 18:38 #17210590
Hoi, hoi,
Wie heeft allemaal al problemen gehad met de turbo van de Z20LET motoren en wat waren dan die problemen?
Nu schijnt het normaal te zijn dat deze turbo’s al rond de 100.000 km de geest geven, omdat ze blijkbaar te zwak zijn uitgevoerd. :cry
Graag jullie reactie!Mvg, Bono.
:afro9 juli 2009 om 18:40 #17498685is idd bekend probleem…
de meeste zetten er dan een turbo van (ik dacht) een LEH op….
maar daar kunnen andere je vast meer over vertellen
9 juli 2009 om 18:44 #17498686Ze zeggen dat de turbo kapot kan gaan tussen de 90.000-100.000 km
Maar er zijn ook mensen die er meer kilometers mee maken.
Ikzelf heb er 125000 op zitten met de 1e turbo :thumbupMocht de mijne stuk gaan komt er zeker 1 van een LEH op.
Moet je ff kijken bij Courtenay in Engeland.
De pond staat nu zo laag dat je daar een turbo kan kopen voor ongeveer €550 a €600 :thumbup
En dan heb je een iets grotere turbo die iets meer vermogen levert :thumbup
Ik geloof dat je dan van 200 naar 240 pk gaat :thumbup9 juli 2009 om 18:49 #17498687Ik heb er zelf 115000 opzitten met de 1e turbo, overigens ook zonder problemen :thumbup, vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaring van anderen met deze turbo!
:afro
9 juli 2009 om 21:04 #1749868890.000 kapot
10 juli 2009 om 06:38 #17498689120.000 en goed behalve dat in het spruitstuk een scheurtje zat.
14 juli 2009 om 16:35 #17498690Mijn lager was bij 90.000 km versleten.
Voor de rest was hij nog goed26 juli 2009 om 13:34 #17498691116.000 km zonder problemen, alleen bij de vorige eigenaar is het spruitstuk een keer gevlakt omdat deze krom was (bout afgebroken) hij levert nog steeds perfecte druk zonder bijgeluiden, alleen heeft hij een lichte olie zweetvlek aan de as (maar dat schijnt een standaard probleempje te zijn)
Als hij ooit kapot gaat dan komt er een LEH turbo op met nog wat aanpassingen (injector’s, software, voorkat vervanger en direct air intake)
27 juli 2009 om 19:20 #17498692de mijne zit dr 86.000 op,is niet kapot,maar dr komt volgende maand een LEH-turbo op.heb ‘m al liggen incl. voorkatvervanger.turbo kun je idd het beste bij courtenay bestellen.komt de mijne ook van.na de transplantatie gaat ie naar EDS om het een en ander “bij te stellen”:P:P
als je je turbo vervangt moeten er ook diverse pakkingen e.d. vervangen worden.welke dat zijn staat op z20let.co.uk
hier staat ook op hoe je een turbo moet vervangen.(is je engels goed?)16 augustus 2009 om 19:39 #17498693Na 30.000! bemerkte ik olie in de inlaatzijde v/d turbo en later (3 a 4000 km) liep de olie aardig door in de slang naar de intercooler en in de intercooler zelf , ik heb niet gewacht tot dit erger werd en de turbo vervangen door de bij iedereen bekende H-versie en het probleem is tot op heden weggebleven.
:vertag Marcel.17 augustus 2009 om 17:54 #17498694Voor mij nu even geen probleempjes meer, maar 1 GROOT probleem met mijn Z20LET. :thumbdown
Zuiger dwars door blok heen, dus een volledig overleden Z20LET! :cry
Bedankt tot zover voor jullie reakties.Bono
:afro17 augustus 2009 om 18:16 #17498695hoe heb je dat voor elkaar gekregen….:cry:cry:cry
17 augustus 2009 om 18:44 #17498696Als ik dat wist dan kon ik er tenminste wat mee.
Gewoon lekker cruisen van Oberhausen naar Arnhem op de A3, een klap, achterruit volledig onder de smurrie, geratel, allemaal brandende lampjes = einde Z20LET! :cry
Zou graag willen weten waardoor, onderzoek volgt.17 augustus 2009 om 19:12 #17498697Dat is echt zwaar klote :thumbdown
Denk je dat het door de pk-winst bij EDS komt of denk je aan iets anders?????
Ben wel zeer benieuwd wat hier de oorzaak van is.
Succes in ieder geval met de wederopbouw :thumbup
17 augustus 2009 om 19:52 #17498698Ik zou het echt niet weten of het door de phase 1 bij EDS komt, ik heb nog geen andere verhalen van mede OPC bezitters gelezen die ook een phase 1 hebben en waarbij dit ook is gebeurd.
Hou me altijd netjes aan de beurten enzo, ben geen wilde rijder dus……..zeg het maar.
Of er een wederopbouw plaatsvind is nog maar de grote vraag, dit kost mij nl ENORM veel. :vertag
Ben nu ff ten einde raad! :(
Mensen met suggesties???…………GRAAG!Greetz, Bono
:afro18 augustus 2009 om 09:47 #17498699Voor de echte liefhebbers: mijn zaffie staat te koop in het te koop topic! :cry
18 augustus 2009 om 12:13 #17498700147.000 km nog geen problemen… gewoon eerst netjes warm rijden… en als je hem een keer op zn donder hebt geven niet direct uitzetten maar even laten lopen…:thumbup
18 augustus 2009 om 20:05 #17498701origineel gepost door bono
Voor de echte liefhebbers: mijn zaffie staat te koop in het te koop topic! :cryMensen, het kost me toch echt teveel moeite om mijn mooie zaffie weg te doen, dus………..hij BLIJFT bij mij! :wors
Dan maar stukje bij beetje opbouwen. :thumbupGreetz, Bono
:afro18 augustus 2009 om 20:16 #17498702HAHAHAHA dat laat zien hoeveel je van je auto houd jonge.. als je niet weet wat te doen ga je rare dingen zeggen heb ik ook soms :P:P
20 augustus 2009 om 10:00 #17498703Bij Mtech hebben ze een kit zodat je turbo koeler blijft.
Maar wie heeft hier ervaring mee?
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=103
ook bij Courtenay zeggen ze dat de turbo een problemen ding is. En die van LEH is sterker opgebouwd.
20 augustus 2009 om 13:35 #17498704Ja ik moet die ook hebben…. maar zoals alles bij Mtech is alles vet overpriced…
6 mei 2010 om 12:47 #174987051ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.
Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?
Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.
6 mei 2010 om 12:55 #174987063000 euro…………………spuiten ze je auto gelijk en nieuwe velgen??
check even de diverse topics in o.a. het OPC gedeelte.
Succes ermee
6 mei 2010 om 15:07 #17498707Denk dat je toch beter zelf kunt gaan schroeven.
Heb het een paar weken geleden ook gedaan en viel best wel mee,
Na het eten begonnen en rond half 11 proefrijden>!!
Scheelt minimaal € 2000.Succes Antwan.
6 mei 2010 om 17:20 #17498708Idd
Zelf erop zetten is het goedkoopst.
Of iemand zoeken die het voor je doen wilt.
Maar je kan ook afspraak maken bij EDS zetten hun hem erop en ze passen het software aan is als nog goedkoper dan de opeldealer.Mijn turbo heb ik vervangen bij de 110.000km.
Maar was waarschijnlijk al langer kapot zelf zo erg dat me turbine as vastsloeg en helemaal geen turbo druk meer had:o:wtf.Maar jah nu leh erop en morguh na eds.:jerry:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.