Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Airco vullig hoeveel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2009 om 08:27 #17210498
ik heb mijn Airco laatst (verledenmaand laten testen en vullen ) onder garrantie maar bij het vullen kwam men er niet uit hoeveel moet er in het systeem er zij ?? 2 mogelijk heden volgen hun 1e 750 gram 2 e 950 gram dat werd ook de keuze ik heb een b vectra x16xel 98 ik heb het vermoeden te veel er in hij drukt het er uit ?? op de pomp aan de onder zijde zit een plaatje met een zege ringetje en daar tussen door drukt hij het weg
dus hoeveel hoort in dit systeem ga er maandag even mee terug .overigens doet de airco het opperbest lijkt wel vrieskist .
bert
4 juli 2009 om 10:01 #17497589Als het goed is zit er voor aan onder de motorap een stikker daar staat in hoeveel gas er in mag.
Ik heb zelf een station met een 1.6 16v (Z1.6XE) 2002.
Bij mij gaat er 900 gram in (staat op de sticker) en bij een 2.0 of 2.2 liter motor 750 gram.Groet Arnold
4 juli 2009 om 11:07 #17497590Hoe kom je erachter dat je airco het niet meer goed doet. Kan je dit testen ofzo. Of is het in 1 keer afgelopen met de koude verspreiding ?
4 juli 2009 om 12:29 #17497591Het takelt meestal langzaam af, is te herkennen aan weinig/geen koude lucht of ‘rare’ geluiden vanonder de kap. (tikken, ratelen als je de airco aanzet)
4 juli 2009 om 12:41 #17497592bij mij hoor er 750 gr. in. En idd een plakker in de motorruimte met deze hoeveelheid erop.
4 juli 2009 om 12:47 #17497593hangt af van wat voor verdamper, condensor en compressor je hebt hoeveel er in moet.wat ik zou doen in dit geval, is vullen tot 750 gram. de installatie even laten lopen,. en te tempraturen en drukken meten. ook even meten op de leiding die de compressor in gaat, of deze voldoende koeling aan de compressor kant brengt.
een overvulling zal resulteren in een veel te hoge persdruk en dan zal de installatie in een fout schieten en zichzelf beveiligen. het is niet zo dat bij een overvulling het eruit gedrukt word. eerst worden de drukken enorm hoog. en dan gaat het geheel pas lekken. maar zoiets zal je echt niet meemaken met een 200 gram overvullen. dat gaat pas gebeuren bij een dubbele overvulling. dus 1.5 kg in de wagen gaat echt problemen opleveren. !
4 juli 2009 om 16:03 #17497594origineel gepost door Myszek
bij mij hoor er 750 gr. in. En idd een plakker in de motorruimte met deze hoeveelheid erop.Klopt jij hebt ook een 2 liter motor zie ik staan.
4 juli 2009 om 16:09 #17497595origineel gepost door Stender
Het takelt meestal langzaam af, is te herkennen aan weinig/geen koude lucht of ‘rare’ geluiden vanonder de kap. (tikken, ratelen als je de airco aanzet)Ook hoor je vaak bij te weining gas het sissen in de auto als je de airco net aanzet.
En inderdaad bij hoge temp. moet hij hard werken om het koud te krijgen. Normaal voel je binnen een minuut al wel dat de lucht kouder wordt die de auto in komt.
Is dit niet het geval even naar de aircoboer apparaat er aan.
Dan zien zij al aan de druk als er wat is. Vaak trekken ze hm even leeg dan zien ze hoeveel gram er uit komt.
En druk testen met stikstof voor een lek zo niet vacumeren vullenafpersen eventueel fluor er in en wat olie en klaar is het weer. Oh ja als hij toch leeg is vervang dan je droger ook even is zo klaar en kost maar een paar tientjes.
HEb je een groot plezier van.
Ju kunt er zo van onderen bij.4 juli 2009 om 16:36 #17497596origineel gepost door Myszek
bij mij hoor er 750 gr. in. En idd een plakker in de motorruimte met deze hoeveelheid erop.Hier het zelfde…
4 juli 2009 om 18:06 #17497597als de heren nog even roepen of ze een climate control hebben of handbediende airco dan weten we waar 900 gram in zit en waar 750 gram :D
ik gok dat in de ECC 900 gram gaat.
4 juli 2009 om 18:09 #17497598En wat betekent het als je een klein beetje soort van ammoniakgeur ruikt als de airco aan staat?
4 juli 2009 om 18:34 #17497599origineel gepost door sw_reijnders
als de heren nog even roepen of ze een climate control hebben of handbediende airco dan weten we waar 900 gram in zit en waar 750 gram :Dik gok dat in de ECC 900 gram gaat.
De mijne is inderdaad ECC en heeft dus 900 gram.
Misschien heeft het ook te maken met het model auto?
Station meer ruimte heeft bijvoorbeeld.Nou ja zoals ik al zei als het goed is zit er een sticker bij de accu of op het kunstof tegen het schurbord aan.En daar staat op hoeveel R134a er in mag.
Als je dat aanhoud zit je goed lijkt me.4 juli 2009 om 20:02 #17497600het heeft te maken met de samenhang van compressor. verdamper. droger en condensor wat het hoeveelheid hfc bepaald. dus ik weet niet of het iets met ECC of zo te maken heb. maar ik denk eerder welk model radiateur en leidingen er gebruikt word …
4 juli 2009 om 20:39 #17497601origineel gepost door alcapone
En wat betekent het als je een klein beetje soort van ammoniakgeur ruikt als de airco aan staat?Kans dat je verdamper smerig is even schoonmaken.
5 juli 2009 om 08:06 #17497602Tja, hand bediende airco. Bij mij staat dacht ik onder de kap 850 gram.
Willem
5 juli 2009 om 18:52 #17497603ik heb climate control hoe vaak vul je dat by dan 1 keer per jaar ofzo
dit is de eerste auto waar we dit by hebben
vandaar is wel lekker met dit warme weer hoor :P5 juli 2009 om 19:00 #17497604Om de 2 jaar een controle op het systeem is voldoende.
Maar welk elke week 10 minuten laten draaien ook in de winter als het kan.5 juli 2009 om 19:39 #17497605Let op he, als je een andere condensor monteerd (en dat gebeurt nog wel is!!) dan zit er soms een sticker bij waarop staat hoeveel dr in gaat.
Dit soort dingen laat ik over aan een bedrijf in Dronten. Altijd goed.7 juli 2009 om 18:19 #17497606origineel gepost door sw_reijnders
als de heren nog even roepen of ze een climate control hebben of handbediende airco dan weten we waar 900 gram in zit en waar 750 gram :Dik gok dat in de ECC 900 gram gaat.
ECC bij mij.
Helaas Bas, je gaat niet door voor de magnetron :P
7 juli 2009 om 19:03 #17497607eej het zou kunnen he :)
aangezien die systemen toch compleet anders zijn, zou ik het niet onlogisch vinden.8 juli 2009 om 15:33 #17497608Hoi mannen ik ben er inmiddels achter waar mijn Airco lekt zweet zo als de Airco boer het noemt tussen de montage helften van de compressor , hij houd vol aan de 3 maanden garrantie dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken hij doet het gewoon de hele zomer zonde om de vloeistof nu er uit te doen en straks weer te vullen .
ik heb een topic gemaakt met me verhaaltje en het zoeken naar een goede compressor via opel vrienden (kopen he ) en of een goed reparatie adres voor compressoren . ben al stukje op weg heb div aanbiedingen via onderdelen lijn .nou die kunnen of durven ook e 150 zonder garrantie .ik heb lekker de tijd doe het van de winter op mijn verdrag zet zelf de boel over met alle nieuwe afdichtingen en laat hem dan voor de helft van de prijs (afspraak airco boer) weer afpersen en vullen ,denk geen verkeerde afspraak
bert b1
8 juli 2009 om 19:00 #17497609succes bert
oh en bij mij staat unda da hood . . . Klima anlage (dus ECC) 900 gram . . . met uitzondering van de 2.0 dth en 2.2 dtr
8 juli 2009 om 21:03 #17497610origineel gepost door sw_reijnders
succes bertoh en bij mij staat unda da hood . . . Klima anlage (dus ECC) 900 gram . . . met uitzondering van de 2.0 dth en 2.2 dtr
Ja, maar jij woont in het zuiden. Daar is het warmer he…
:jerry:jerry:jerry
9 juli 2009 om 20:10 #17497611Clima anlage betekend niks meer als airco.
dus dat hoeft nog geen ECC te zijn.
ik zou persoonlijk ook niet direct weten waar het verschil in zit.
Willem
10 juli 2009 om 07:29 #17497612origineel gepost door wim-v6
Clima anlage betekend niks meer als airco.dus dat hoeft nog geen ECC te zijn.
ik zou persoonlijk ook niet direct weten waar het verschil in zit.
Willem
dat zou weleens kunnen zijn ja :hmmz.
anders zou het klimatronic heten toch :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.