Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Kdfi V1.3 of Megasquirt.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2009 om 10:05 #17210406
Hoy,
Zijn er hier mensen op het forum die reeds praktische ervaring hebben met bovengenoemde systemen op hun CIH motor.
Het lijkt me een leuk project voor het najaar.
In mijn GT ligt een 2.2 i met een andere scherpere nokkenas (helaas van onbekende origine) met hardere klepveren , lichte tuimelaars, aangepaste kop en compressie.
Hij draait momenteel met een L-jetronic (dus geen LE) injectie.
( beide zijn eigenlijk archeologisch erfgoed)De motor is eigenlijk wel goed en kan behoorlijk uit de sloffen schieten en slaat ook altijd goed aan.
Maar onder de pakweg 2500 a 3000 tr zit er minder leven in.
Niet echt soepel onderin dus.Ik betwijfel of de L jetronic altijd zo correct de juiste hoeveelheid benzine inspuit voor een goede stochiometrische verhouding afhankelijk van de belasting van motor. Vermits deze van een standaard 2.0 afkomt.
En de ontsteking is destijds op de vermogenbank vastgezet.Zijn leegloop op 1000tr is dus niet echt mooi rond te noemen.
Bovendien kan de LMM er af. Die meetklep met veer belemmert in het oude L-jetronic systeem behoorlijk de vrije aanzuig.
Dus :
Het lijkt me een leuk project om deze knakker uit te rusten met een KdFi en een DIS en te zien of hij op die manier soepeler en krachtiger onderin kan worden. Op toeren is ie reeds goed genoeg tenandere en gaat hij toch verder dan een standaard 2.2.
Mijn GT zou zo vooral aangenamer rijden kunnen worden.Maar … Zijn er hier mensen die dit reeds gedaan hebben en hoe was de ervaring.
Geert
29 juni 2009 om 13:18 #17492763Ik heb nog geen ervaring ermee ben ben er wel ook over aan het denken om het in mijn monza te bouwen. En dan tevens een LPG injectie erop.
Ik heb inmiddels een senatorblok uit 92 waar de benodigde sensoren e.d. al op zitten. Dit ga ik eerst kompleet met motronic1.5 overzetten waarna de LPG met KFi erin komt.
Maar dat zal wel komende winter worden.Ik ben ook benieuwd op reacties van mensen die met de KDI of megasquirt geexperimenteerd hebben.
29 juni 2009 om 19:54 #17492764ik zou zelf voor een ander systeem gaan, zoals de post onder deze in het “cih”gedeelte ;)
29 juni 2009 om 20:41 #17492765Tja Mr Turbo,
Het gaat me nu op dit moment nog niet om welk merk of type.
Ik wil graag “ervaringen ” van mensen die een zelf programmeerbaar motormanagmentsysteem op hun CIH hebben zitten.
Eventueel aanwijzingen wat ik er met mijn motor kan van verwachten.
Valkuilen , bedrijfszekerheid.Ik wil ook aangeven dat de keuze in evenredigheid moet zijn met de toepassing.
Mijn cih2.2i is geen high tec motor , getuned om het onderste uit de kan te halen. Er zit geen turbo of compressor.
Mij lijkt een eerder bescheiden systeem zoals een KdFi dus eerder in evenredigheid, voor wat ik werkelijk nodig heb.Het stopt niet met de module.
lambdasonde, triggerwiel met sensor , disontsteking….
Ook daarover graag tips. welk materiaal , hoe hebben anderen het toegepast op een cih….Afijn info van mensen die er eentje lopen hebben , had ik graag hier verzameld.
Geert
29 juni 2009 om 20:45 #17492766wat ik een heel fijne eigenschap vond en die een heeeele hoop afstel werk uit handen heeft genomen is de zelf lerende breedband lambda functie van de kms.
hiermee geef je gewoon de afr (lucht brandstof verhouding) in die je wilt hebben, en de injectiecomputer gaat zelf de inspuittijden aanpassen , zodat die de juiste afr geven :thumbuper komt bij mij geen ecu meer die die functie niet heeft.
Ik heb hem ook op een cih zitten met een verdelerloze onsteking.
Je kunt bij de wat beter systemen de bestaande sensoren die op een cih zitten gebruiken (2.4 / 3.0 motronic)29 juni 2009 om 20:48 #17492767Dat is inderdaad een heel sterke eigenschap, want installatie is 1 ding, intunen iets heel anders.
Ik vermoed voor de ontsteking dat er een rollenbank nodig is? Of is dit alleen voor wie het onderste uit de kan wil.Geert
29 juni 2009 om 20:49 #17492768je antwoorde al nog voordat mijn post klaar was :P
29 juni 2009 om 20:52 #17492769heb sinds kort een k data van bs autotune erin,
zij hebben de komplete ombouw gedaan, merk duidelijk het verschil met standaard.
ik reed met standaard 2.2 computer enz op een 2.2 cih met 284 graden nokkenas 46 41 kleppen spagetie groep a bewerkte kop.
dat hield in enz, hij liep veel te arm maar nu rijd hij als een trein :D zie voor foto’s in het show hier cih motoren laatste pagina.
heb er nu dus de kdata in met dis rijd echt geweldig meer kan ik er niet over zeggen
je hebt alleen een partij sensoren nodig enz.
maar neem anders eens kontakt op met bsautotune.
word je een hoop weizer van29 juni 2009 om 21:27 #17492770Bedankt voor het antwoord Frederic.
Ik had je trouwens een paar dagen geleden een U2U gestuurd, om jouw mening ook eens te vragen.Geert
2 juli 2009 om 21:18 #17492771die van mij trok eerst ook als een beer vanaf de 3000 toeren nu over het hele gebied , echt de moeite waard
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.