Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › welke snelheidsindicatie ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2009 om 17:17 #17210393
Mijn Astra moet een paar nieuwe sloffen.
Maar welke snelheidsindicatie zit er af fabriek onder geschroefd.?
Heb er nu V tjes onder (max240). Kan/mag ik dit aanhouden of moet ik hoger nemen ?Setje moet onder een 2L.DTH sport
Gr. BD
28 juni 2009 om 18:10 #17492623origineel gepost door Bat Diver
Mijn Astra moet een paar nieuwe sloffen.
Maar welke snelheidsindicatie zit er af fabriek onder geschroefd.?
Heb er nu V tjes onder (max240). Kan/mag ik dit aanhouden of moet ik hoger nemen ?Setje moet onder een 2L.DTH sport
Gr. BD
De snelheidsindicator maakt in Nederlnd (nog) niets uit.
Ik geloof dat de top van jou auto onder de 200 is.
dan kan je al banden halen met indicator H.
H is tot 210 km/h daarna V met 240.Ik zou zeker geen T (190 km/h)banden nemen. Ik maak vaak mee dat diesel auto’s die banden kapot rijden.
Hoop dat je hier wat me kan.
28 juni 2009 om 18:55 #17492624Dat het hier nog niet van belang is weet ik .
Maar ik zit regelmatig bij de oosterburen en daar zijn ze er wel streng op.
van daar ook de vraag welke er standaard van de fabriek onder zitten.maar vast bedankt voor de reactie
28 juni 2009 om 21:24 #17492625Nieuw geleverd.
zal vaak aan de maat liggen.
Veel Brede platte banden hebben vaak een hogere instapsnelheid (veelal V of zelfs W) dan banden met een hogere wang (vaak al te krijgen in T of H).
zou persoonlijk voor V of zelfs W banden kiezen, hiervan is de bandwang vaak harder waardoor de auto op hoge snelheden stabieler is.
Ik rijdt nu zelf op W banden (Michelin Pilot exalto 215-45-ZR17 95W (extra load)) en dat rijdt erg fijn kan ik melden.
ik zit veel bij de oosterburen, en haal daar dan ook wel snelheden boven de 250km/u (Vectra-B V6)
willem
29 juni 2009 om 19:52 #17492626origineel gepost door wim-v6
Nieuw geleverd.zal vaak aan de maat liggen.
Veel Brede platte banden hebben vaak een hogere instapsnelheid (veelal V of zelfs W) dan banden met een hogere wang (vaak al te krijgen in T of H).
zou persoonlijk voor V of zelfs W banden kiezen, hiervan is de bandwang vaak harder waardoor de auto op hoge snelheden stabieler is.
Ik rijdt nu zelf op W banden (Michelin Pilot exalto 215-45-ZR17 95W (extra load)) en dat rijdt erg fijn kan ik melden.
ik zit veel bij de oosterburen, en haal daar dan ook wel snelheden boven de 250km/u (Vectra-B V6)
willem
de wangen van een band met hogere snelheidsindicator. is niet harder. maar alleen verstevigd. dit omdat net als elk ander voorwerp als je het rond draait, met centrifugaal krachten te maken krijgt.
Oftewel een T band zal bij hoge snelheid kapot scheuren.
30 juni 2009 om 09:26 #17492627Heb er gisteravond maar weer V op laten leggen moest alleen voor nieuwe achter waren nog goed.
En twee verschillende waarde er onder lijkt me ook niet prettig rijden. of merk je dat niet?30 juni 2009 om 14:51 #17492628origineel gepost door Bat Diver
Heb er gisteravond maar weer V op laten leggen moest alleen voor nieuwe achter waren nog goed.
En twee verschillende waarde er onder lijkt me ook niet prettig rijden. of merk je dat niet?dit merk je niet. zo lang er op de voor as maar de de zelfde banden liggen. anders zou de auto kunnen trekken.
tevens was ik nog vergeten te vertellen bij de vorige post.
Dat banden met een hogere codering ook een zachter compound heeft.30 juni 2009 om 21:43 #17492629Dit merk je echter wel, zeker bij de sportievere banden, zoals de Michelin Pilot Sport of Pilot Excalto
heb ze in de V en W gereden op dezelfde maat.
toch een stukkie stugger die W band en minder doorbuigen bij stevig hoeken.
Willem
1 juli 2009 om 13:34 #17492630Hmmm stug,
Ik merk er, net als Arjon, ook geen donder van.
1 juli 2009 om 21:42 #17492631tja, merkbaar bij circuit gebruik dus wel in ieder geval :D
was overigens wel met een Peukepot 309 GTI16 (118KW)
Willem
6 juli 2009 om 16:20 #17492632origineel gepost door wim-v6
Dit merk je echter wel, zeker bij de sportievere banden, zoals de Michelin Pilot Sport of Pilot Excaltoheb ze in de V en W gereden op dezelfde maat.
toch een stukkie stugger die W band en minder doorbuigen bij stevig hoeken.
Willem
Dan heb je met twee verschillende banden uit verschillende landen gereden.
daar bestaat ook verschil in.
de ene heeft een mooie gladde binnenkant van de band.
en de ander is “versiert”
hier zit wel een verschil in stugheid in.Maar voor circuit gebruik zal ik een mooie pirelli pzerro corsa pakken. plakt als de ziekte. maar slijt ongelofelijk snel.
6 juli 2009 om 21:47 #17492633bijde uit frankrijk (stond op de band zelf)
bijde uit zelfde fabrikage tijd (staat ook op de band zelf)enige verschil is snelheid en draaggewicht, (nee geen Extraload verzies)
> ik heb nu wel Extra load op de vectra zitten, die schijnen ook stugger te zijn..
nooit pirelli voor Wim.
al plakken ze als secuinde lijm.
ik heb een AFKEER tegen pirelli
Willem
8 juli 2009 om 19:32 #17492634origineel gepost door wim-v6
bijde uit frankrijk (stond op de band zelf)
bijde uit zelfde fabrikage tijd (staat ook op de band zelf)enige verschil is snelheid en draaggewicht, (nee geen Extraload verzies)
> ik heb nu wel Extra load op de vectra zitten, die schijnen ook stugger te zijn..
nooit pirelli voor Wim.
al plakken ze als secuinde lijm.
ik heb een AFKEER tegen pirelli
Willem
Ja extra load zijn idd stugger.
je hebt meer draag vermogen.
of een lagere snelheids indicator.
Dit is een trucje bij een lager snelheids indicator
mag de band meer gewicht hebben.9 juli 2009 om 21:20 #17492635ik heb ZR banden met code W in de Extra loed uitvoering, een beetje van bijde zeg maar.
ze mogen inderdaad meer gewicht dragen.
echter waren de banden van de peugeot loead index 91 dus voor V en de W
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.