Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › vemogens verschil 16nz 18nz NIEUWE VRAAG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2009 om 17:34 #17210380
Hallo Jongens,
Ik heb (helaas) een nieuw account aan moeten maken omdat mijn oude account niet meer was te bereiken :vertag
Ik ben bezig met de verbouwing van mij E Dett met 1,6i blok waar hier ook een topic van is. Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik hier een 2.0 8v in wilde leggen maar die plannen zijn (misschien) iets gewijzigd om de reden dat er bij een 2.0 best wel wat werk bij komt voor de electronica en het waarschijnlijker is dat ik er een 2e Dett bij koopt met een standaard 2.0 en de Dett waar ik nu mee bezig bent mijn zogenaamde “daily” drive wordt.
Om toch iets meer vermogen te krijgen zit ik te denken aan een 1.8 blokje erin te hangen, nu mijn vraag aan jullie of ik dan ook de electra moet aanpassen, volgens mij is dit niet nodig maar merk ik dan wel (?) voelbaar het verschil in vermogen…
Groeten Jeff
28 juni 2009 om 21:19 #17492425Kwa overbouwen zit er in de 1.8 en 2.0 niet echt veel verschil.
bijde zijn Big block motoren namelijk
de 1.6 is een smallblock motor.
dus je zult naar 1.8 zoveel om moeten bouwen dat he rendabeler is toch een 2.0 erin te hangen.
Willem
30 juni 2009 om 04:27 #17492426Hey Willem,
Bedankt voor je reactie, nooit gedacht dat in een 1.8 net zoveel ombouw werk zit als een 2.0. Geld dit ook voor de electra??? Ik bedoel trouwens niet het 1.8 GSI blok of de 1.8 16v, maar gewoon de oude 1.8i uit de standaard Kadett.
Groeten Jeff
30 juni 2009 om 21:41 #17492427jupzzz, daar doel ik op.
Maar motortype van de 1.6 is gelijk de kleine serie, en de 1.8 is de grote serie, dat maakt m het verschil.
dan maakt het voor de 1.8 niet uit of het de 90pk singlepoint is of de 115pk sterke Multipoint
zo ook voor de 1.6, hierbij maakt het ook niet uit of het nou de75pk singlepoint of 100 pk multipoint is.
Is trouwens een goede optie.
de C16SE pakken van de Corsa-A GSi of Astra-F1
dit is de 100pk variant van de 1.6 8klepper.
dan is het motor > voorpijp > motor kabelboom > Computer > benzine pomp overzetten, en huppe 100pk en 135Nm ipv 75pk en 125Nm.
Willem
1 juli 2009 om 07:19 #17492428Dat is inderdaad een hele goeie :wors
Thanx!! Ik zal hier de voortgang van laten zien in mijn topic,
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=104556&page=1
Groeten Jeff
27 juli 2009 om 05:57 #17492429NIEUWE VRAAG :vertag
Mannen,
Ik heb nog even een vraagje en om hier nou een nieuw topic voor te maken vind ik een beetje onzin gezien het hier ook makkelijk in past :cool:
Past een Astra 1.8 of 2.0 automaat ook in een Kadett zonder dat de motorsteunen veranderd moeten worden en is een Astra automaat wel een 4 bak. De bak in de Kadett (1.6) is een 3 bak automaat wat naar mening ook vermogensverlies scheelt :hmmz
Nu heeft Willem mij ook nog een andere optie gegeven om in mijn Dett een C16SE te hangen, zijn deze er ook in 4 bak automaat???
Groeten Jeff
27 juli 2009 om 16:59 #17492430Bij de Astra-F zijn ALLE automaatbakken 4 traps, en nelektrische geregeld
let wel, de motor draadboom en vernsellingsbak draadboom heb je nodig.
zo ook de stuurmodules van de automaat en motor.
je moet je schakelmechaniek vervangen voor een automaat mechaniek
je pedalenset moet worden omgebouwd naar automaat.
en je hebt de motorsteun bakzijde van de Automaat nodig.
Willem
27 juli 2009 om 17:30 #17492431Hoi Willem,
Je bent weer de helpende hand :D
Mijn Kadett is een automaat, dat had ik miss even duidelijker moeten schrijven… Vandaar mijn “wilde” gedachtengang omdat ik een automaat toch wel heerlijk vindt rijden. De Astra is er in 1.8 automaat en volgens mij ook in 2.0 en levert toch wel het vermogen wat ik graag zou willen hebben. Nu weet ik enkelt niet of de C16SE ook in automaat versie is want dat zou toch ook nog een leuke optie zijn, al weet ik niet of dit type dan nog goed tot zijn “recht” komt door de automatenbak :hmmz
Groeten Jeff
27 juli 2009 om 19:18 #17492432De astra is er in velen automaten
allemaal 4 bakken
je zal je pook moet aanpassen daarvoor
motoren Astra-F met automaat:
– C14SE 1.4 8V 82pk
– C16SE 1.6 8V 100pk
– X16SZ 1.6 8V 71pk
– X16SZR 1.6 8V 75pk
– X16XEL 1.6 16V ecotec 100pk
– C18NZ 1.8 8V 90pk
– C18XEL 1.8 16V 115pk
– X18XE 1.8 16V Ecotec 115pk
– X20XEV 2.0 16V Ecotec 136pkWillem
28 juli 2009 om 05:43 #17492433Wederom is mijn dank groot Willem :wors
Groeten Jeff
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.