Forumindex › Forums › Techniek › Cih › hoe ver kan ik een 2.4 uitboren?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2009 om 20:59 #17210170
ik wil gesmede hoge compressie zuigers bestellen voor mijn 2.4 blok.
nu weet ik dat deze blokken wel eens worden uitgeboord tot zo’n 2.5 liter?
maar hoever kan ik veilig met zo’n blok gaan?
de originele boring is 95,50 volgens mij.
14 juni 2009 om 21:05 #17488811Origineel voor een 2.0, 2.2 en 2.4 is boring 95mm, je kan tot 97mm gaan en dat is ±100cc erbij.
Het “veilig gaan” heeft eigenlijk niet veel met de boring te maken, meer met andere zaken.
15 juni 2009 om 05:31 #17488812Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o
15 juni 2009 om 08:16 #17488813ja maar dat was niet alleen door de boring te vergroten
maar hierbij werd de slag ook vergroot. (diesel krukas)15 juni 2009 om 09:32 #17488814origineel gepost door Keesjr
Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :oja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.
hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.15 juni 2009 om 10:20 #17488815AnoniemLid sinds:
1 January 1970super netjes:thumbup
16 juni 2009 om 12:58 #17488816dis ontsteking maar dan wel met carbs ?? :hmmz
16 juni 2009 om 13:16 #17488817In voorbereiding voor throttlebodies??????????
17 juni 2009 om 20:18 #17488818origineel gepost door henk 400rr
Origineel voor een 2.0, 2.2 en 2.4 is boring 95mm, je kan tot 97mm gaan en dat is ±100cc erbij.Het “veilig gaan” heeft eigenlijk niet veel met de boring te maken, meer met andere zaken.
kan je hier iets meer uitleg bij geven.
als je de boring te groot maakt dan worden je cilinderwanden toch steeds dunner, tot je geen wand meer over heb, of zo dun is dat die een keer stuk gaat.
17 juni 2009 om 20:24 #17488819origineel gepost door js 400
origineel gepost door Keesjr
Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :oja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.
hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.klinkt leuk 222pk, maar zit hier nou dan ook een andere slag krukas in en er is vast wel meer met die motor uitgehaald om dat vermogen eruit te krijgen lijkt me?
18 juni 2009 om 05:53 #17488820de cilinderkop zal wel gruwelijk bewerkt zijn:agent
18 juni 2009 om 08:01 #17488821origineel gepost door nick1987
origineel gepost door js 400
origineel gepost door Keesjr
Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :oja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.
hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.klinkt leuk 222pk, maar zit hier nou dan ook een andere slag krukas in en er is vast wel meer met die motor uitgehaald om dat vermogen eruit te krijgen lijkt me?
wat denk je:D je kunt een 2.0l niet opboren naar een 2.7 hoor,hier is echt een andere krukas drijfstangen en zuigers voor nodig.
11 augustus 2009 om 09:49 #17488822ziet er netjes neutraal uit en bruikbare power tot en met… met zoveel koppel zou je er wss ook nog rustig mee kunnen cruisen?
16 augustus 2009 om 22:03 #1748882398mm is max en dan staat er niet meer veel tussen de cilinders en inderdaad grijpt men dan naar 90 mm slag.
En dat terwijl Risse 2.0 E aanbood met 215 pk.24 augustus 2009 om 19:28 #17488824wat denk je:D je kunt een 2.0l niet opboren naar een 2.7 hoor,hier is echt een andere krukas drijfstangen en zuigers voor nodig. [/quote]
andere zuigers zijn meestal nodig na het opboren he:P
ik heb besloten tot 97mm te gaan. ivm de koppakking ook.
zuigers zijn ondertussen al binnen.
volgens wiseco compressie van 1;11.25 augustus 2009 om 13:46 #17488825wat is dat voor kastje onder de eerste 2 bougie’s?
27 augustus 2009 om 19:21 #17488826dat is de bobine voor de dis ontsteking
27 augustus 2009 om 19:22 #17488827Nee, daarboven, dat zwarte ding, da’s een carterontluchtingspotje!
27 augustus 2009 om 19:44 #17488828wel appart. ziet er mooi uit dit blok met een aantal leuke gadgets:wub
16 maart 2010 om 10:12 #17488829Hoe staat het eigenlijk met dit project?
16 maart 2010 om 18:49 #17488830Ik zie geen pijlstok:wtf
16 maart 2010 om 19:41 #17488831Kijk nog eens goed dan, onder de bougiekabels…………
16 maart 2010 om 19:50 #17488832AnoniemLid sinds:
1 January 1970tussen cil 2 en 3 zit gewoon n pijlstok anders??????
16 maart 2010 om 20:03 #17488833Ik ben toevallig vandaag naar de oogarts geweest daar ik geen jong veulen
meer ben maar die peilstok zie ik wel!!16 maart 2010 om 21:10 #17488834ik heb ook een bril maar hij zit er wel :D hij zit net zo dat je tegen de dunne kant van de stok kijkt maar de bovenkant kan je wel zien. reflecteerd net wat licht:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.