Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Motorolie vraagje…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2009 om 08:06 #17210078
M’n C20XE is volledig gereviseerd, en ik wil 10w40 vol-syn. kroonolie gaan gebruiken…
Is dit een goede keuze of raden jullie wat anders aan?
8 juni 2009 om 13:56 #17487429Heb zelf op aanraden van meerdere hier 10w40 half synth. Valvoline Durablend gebruikt.
8 juni 2009 om 15:39 #17487430ik gooi er altijd kroon 5w40 in…ook volsyntheet, gaat prima
8 juni 2009 om 16:33 #17487431moet je hem nog inrijden…. zoja…dan de goedkoopste (liefst minerale olie) die je kan vinden. alle half en vol syntheet olieën hebben te goede smerende eigenschappen waardoor je blok niet goed kan inlopen.
laat die er 1000km inzitten dan olie en filter wissel, nog een keer hetzelfde. en dan de olie erin die jij wil…
ik rij met 10W40 Valvoline Durablend rij er al bijna 90.000 km mee en geen problemen ermee….
heb trouwens altijd in al mijn blokken en in de blokken van meerdere wagens deze olie erin gedaan en nog nooit problemen ermee gehad
8 juni 2009 om 17:05 #17487432Ja, ik moet hem opnieuw gaan inrijden…
Kan ik gelijk met Durablend beginnen, of smeert dat ook te goed?ff -offtopic: de revisieboer zei dat ik de motor 5000km (!) moest inrijden!!! Ik had wel gezegd dat ik vol syn. erin wilde gooien, heeft dat er mee te maken? Want ik vind 5000km wel erg veel!
8 juni 2009 om 19:07 #17487433gewoon minerale olie erin 15w40 (voor in te rijden)
8 juni 2009 om 19:25 #17487434origineel gepost door KRSA2000
@corsaracerJa, ik moet hem opnieuw gaan inrijden…
Kan ik gelijk met Durablend beginnen, of smeert dat ook te goed?ff -offtopic: de revisieboer zei dat ik de motor 5000km (!) moest inrijden!!! Ik had wel gezegd dat ik vol syn. erin wilde gooien, heeft dat er mee te maken? Want ik vind 5000km wel erg veel!
5000 km kan ook hoor, zit je zo aan…
weet niet hoeveel je rijd normaal….
maar durablend smeert ook te goed…
zo echt bij de aldi of lidl 15W40 minerale olie halen zoals noc zegt en daar gewoon 5000 km mee rijden en dan bij 2500km olie wissel doen…. en dan bij 5000km half syntheet of vool syntheet erin doen…(net wat je wil)
28 juli 2009 om 07:14 #17487435Eyz.
Dus:
1000 km 15w40,nieuwe filter
1000 km 15w40,nieuwe filteren dan Kroon Olie 5w40 ?
Want wil in ieder geval deze vakantie mijn motor nog horen en beetje inrijden :)
Maar wat houd dat half/vol syntheet nou precies in dan?Groeten Eric
6 augustus 2009 om 20:25 #17487436waarom zoveel investeren in een nieuwe motor en dan niet gewoon speciale inrij-olie kopen?
1000-1500 km is genoeg, maar je moet niet te bang rijden, gewoon doortrekken e.d.
een speciale toevoeging bij de benzine helpt ook, die zorg voor een schurend effect als het verbrand (alu oxide). van BP is dat spul te krijgen, 1 liter op 50 liter benzine mengen.
gewoon na 1500 km olie en filter wisselen, en goede olie erin.
7 augustus 2009 om 07:05 #17487437origineel gepost door ErwinP
waarom zoveel investeren in een nieuwe motor en dan niet gewoon speciale inrij-olie kopen?1000-1500 km is genoeg, maar je moet niet te bang rijden, gewoon doortrekken e.d.
een speciale toevoeging bij de benzine helpt ook, die zorg voor een schurend effect als het verbrand (alu oxide). van BP is dat spul te krijgen, 1 liter op 50 liter benzine mengen.
gewoon na 1500 km olie en filter wisselen, en goede olie erin.
omdat een revisie bedrijf denk ik wel weet hoe het moet….en dit hebben ze mijn verteld toen ik mijn motor heb laten reviseren.
ik kreeg toen te horen van de beste man om er de meest goedkope aldi of lidl olie (als het maar minerale olie is) erin te gooien en dan regelmatig wisselen en na idd 2500-5000 km kun je gewoon je erin in doen wat je wilt….
31 augustus 2009 om 02:49 #17487438Bardahl :angel
31 augustus 2009 om 20:33 #17487439Enige probleem dat motorblokken om zo maar te zeggen naar de klote gaan, is omdat mensen er mee trappen als het blok nog niet op temperatuur is. Je zuiger is alu, je blokje gietijzer. Alu zet sneller uit, zorgt voor leuke krasjes in je wandje.:jerry
31 augustus 2009 om 21:00 #17487440het eerste wat er uit pleurt is je koppakking, en alu zuigers die krassen in een geharde cilinderwand trekken ?:sleeping
1 september 2009 om 12:54 #17487441Zoiets dus:
En zo sterk is de wand van een gietijzer blok niet. Alu blok ( Nicasil wand, is vele malen sterker, en voert beter warmte af. Motoren met aluminum onderblok, hoef je ook minder in te rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.