Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza gekeurd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2009 om 19:27 #17210040
Heb gisteren men Monza mee naar het werk (autokeuring) genomen om hem te laten keuren voor dagelijks gebruik. Had er eerst een O-plaat ophangen maar dan zit je met bepaalde beperkingen zoals:
– niet meer rijden tussen zonsondergang en zonsopgang
– binnen een straal van 25km blijven
– enkel voor proefritten en manifestatie’sIk heb hem laten keuren door de stationschef (onze eige wagens mogen we zelf niet keuren wat wel logisch is). En ik kreeg het resultaat dat ik een blanco keuringskaar kreeg :D:D. Heb er nu gewoon platen ophangen en mag men Monza nu overal en dag en nacht rijden. :thumbup
5 juni 2009 om 20:45 #17486732AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gefeliciteerd, Bjorn, netjes dat de wagen goedgekeurd is, veel rijplezier gewenst de komende tijd :thumbup
Hoelang is die keuring geldig bij juliie? :hmmz
En O-platen zijn voor wie en wanneer ??
grtz Ron
6 juni 2009 om 09:26 #17486733Met gewone platen moet je jaarlijks naar de keuring, met O-platen slechts één keer en dan nooit meer. Bij een keuring voor O -platen worden ook enkel maar documetne, de remmen, stuurinrichting en aanwezigheid van gevarendriehoek nagekeken
6 juni 2009 om 14:21 #17486734Maar dan heb je er ook niet veel aan, want bijv. naar een meeting wordt dan al ‘n probleem en woon-werk verkeer zal ‘s winters ook niet gaan ivm de duisternis.
7 juni 2009 om 10:01 #17486735Tis wel zo dat als je naar een meeting rijdt je wel buite de 25km en snachts moogt rijden maar dan moet je dit kunnen aantonen.
7 juni 2009 om 14:06 #17486736Dat scheelt dan wel weer.
5 oktober 2009 om 15:22 #17486737AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een Leuke Tioic om mee verder te gaan :thumbup
De Monza van mij is ook weer APK gekeurd.
na een korte onderzoek moest de Monza even blijven staan. :o:o:oNiets aan de hand, zei de keurmeester, maar voor de zekerheid
een slangetje vervangen. Het benzine-slangetje bij de tank was
poreus, hij werd al vochtig, dus uit voorzorg meteen vervangen.:thumbupWil natuurlijk niet dat ie begint te………verbruiken euh lekken :D
Heb de Monza na aankoop nu 2 keer gekeurd, de eerste keer
2 stabilisator-rubbertjes vervangen, en nu een slangetje van ongeveer 20 cm. :thumbupwens jullie uiteraard allemaal succes met de Apk’s op jullie bolides king:
grtz Ron;)
5 oktober 2009 om 15:44 #17486738Iedere keer is het wel wat met de APK:
lampje wat weer niet brand,bandje te kaal,gaatje in uitlaat,of wat dan ook.Laatste keer waren het:
LPG lekkage bij de tank,ff aansluiting losgehaalt en wat tape erom.Baksteun rubber kapot
handrem remde wat minder net als 1 remklauw achter die wat minder remde.
Maar ja zo,n dingen zijn haast niet te voorkomen merken.
5 oktober 2009 om 16:51 #17486739AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij deze garage laat ik mijn andere wagen ook altijd keuren,
vorig jaar werd die met een steekproef geconfronteerd, zonder fouten.
Een actie die blijkbaar toendertijd in de 2 weken
werd toegepast door een 1 of andere Apk keurmeester controleur die toezicht moet houden op een correcte apk keuring.
Ze hadden de keurinkjes bij deze garage toen, door omstandigheden, nog niet onder controle, haha.Vandaar die extra scherpte nu, anders mogen ze na een paar ‘missers’ niet meer keuren.:o:D
Ben blij met deze scherpte, zo weet ik dat mijn wagens
in ‘goede’ handen zijn, want er kan zo een controleur
binnen komen wandelen, euh, goeiendaag,
kom ff die Monza van vandaag ff ‘grondig checken’.:o:thumbup5 oktober 2009 om 18:06 #17486740Mijn Monza is nu (tijdens mijn bezit) 3 maal gekeurd, en er was nooit wat aan. Ik laat altijd wel een grote en het jaar daarop een kleine beurt uitvoeren (dus om en om).
Alle benzine slangen bij de tank en pomp heb ik vorig jaar voor de zekerheid vervangen, na het constateren van een lekkage, die, raar genoeg, maar af en toe optrad. Ook het benzinefilter is toen gelijk vervangen. Dit jaar is buiten het normale onderhoud alleen de waterpomp (lekkage) en thermostaat vervangen, alsmede het gehele koelsysteem doorgespoeld en voorzien van nieuwe koelvloeistof.
En dat is het zo’n beetje.
5 oktober 2009 om 19:44 #17486741Om nu te denken dat je auto in super staat is als de APK niks afkeurt vind ik niet echt relevant,sommige delen slijten nu eenmaal,kan ik weten dat de gas tank minimaal lekt en zo niet te ruiken is of met zo,n gas spray te zien is enz.
Ook een baksteun of een handrem en achter rem die het wat minder doen kan altijd gebeuren en is haast niet te merken onder het rijden.
Maar is wel fijn als je ziet dat der niks geks aan is,maar je krijgt toch ooit stukken,geen 1 auto van 30 jaar blijft in nieuwstaat elke kogel en bus en rubbereslang word ouder en slijt bij gebruik/niet gebruiken.
Ik zie persoonlijk liever een compleet harde carrosie en de rest er omheen gammel,dat is beter te fixen dat lassen en spuiten,dat valt toch altijd tegen en is vaak duurder als een sloper kopen en bv de assen en motor enz omhangen.
5 oktober 2009 om 19:56 #17486742tja… apk..
Algemeen
Periodiek
Kansspel.
je kunt er toch geen ene mikmak van op aan…
( maar voor de minder technische mensen is het toch bittere noodzaak.):agent
5 oktober 2009 om 20:03 #17486743Dat bedoel ik,als ik bv weet dat een band te kaal is zet ik op die as 2 andere bv winterbanden en laat um dan keuren en na de keuring zet ik die kale er weer op,totdat ik zelf vind dat ze kaal zijn.
Of een uitlaat die maak ik zelf wel ff dicht met gum gum,als ik na de keuring na huis rij het weer lekt maakt me niks als ie goed gekeurt is.
En een handrem die bv niet hard genoeg remt aan 1 kant,dan spuit ik wat WD-40 op de goede kant zodat die iets minder remt,en dan is het weer goed,ook het CO dan schroef ik na de keuring weer naar max enz.
5 oktober 2009 om 20:12 #17486744origineel gepost door GSE
Dat bedoel ik,als ik bv weet dat een band te kaal is zet ik op die as 2 andere bv winterbanden en laat um dan keuren en na de keuring zet ik die kale er weer op,totdat ik zelf vind dat ze kaal zijn.Of een uitlaat die maak ik zelf wel ff dicht met gum gum,als ik na de keuring na huis rij het weer lekt maakt me niks als ie goed gekeurt is.
En een handrem die bv niet hard genoeg remt aan 1 kant,dan spuit ik wat WD-40 op de goede kant zodat die iets minder remt,en dan is het weer goed,ook het CO dan schroef ik na de keuring weer naar max enz.
:hmmz
k was al bang dat ik niet de enige was die weet hoe het aan te pakken:jerry:jerry:jerry:jerry
( die wd 40 op de remmerij is wel een strakke :D )
co…ff ergens valse lucht laten trekken doet ook wonderen :P
5 oktober 2009 om 20:23 #17486745Op uitlaten die lekken doe ik ook vaker een verfspuitbus heen waar ik de boven en onderkant vanaf heb gesneden en knijp die er met slangklemmen overheen,zodat ie niet meer lekt,als de pijp dan echt slecht word vervang ik um.
5 oktober 2009 om 20:53 #17486746das wel een heeeeeel erg uitstel van executie :D
5 oktober 2009 om 21:39 #17486747AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Op uitlaten die lekken doe ik ook vaker een verfspuitbus heen waar ik de boven en onderkant vanaf heb gesneden en knijp die er met slangklemmen overheen,zodat ie niet meer lekt,als de pijp dan echt slecht word vervang ik um.Als die meting, achter uit of in die pijp, maar goed is :D:D:D
6 oktober 2009 om 07:04 #17486748De verkrijgbaarheid van uitlaatjes van de Monza begint echt wel een probleem te worden zo langzamerhand. Het zou mooi zijn, als een aftermarket fabrikant er weer eens een 100-tal zou aanmaken. Volgens mij vliegen die de toonbank over. Dan koop ik gelijk 2 achterdempertjes, die slijten het hardst. Hebben is hebben.:P
Ook de achterdemper van de mijne wordt minder. Ik heb hem vorig jaar al gerepareerd met “vloeibaar staal” , en dat gaat tot nu toe goed (ik heb wel een goede 2de hands ter vervanging al op de plank liggen). En ik heb ergens in 1 van van middendempers een rammel zitten (al vanaf het begin), die ophoudt zodra de demper warm is. Maar geen lekkage, dus ik stoor me er niet aan.
6 oktober 2009 om 08:03 #17486749Als je echt een demper zoekt zou ik die van een 24V nemen,die ziet veel beter uit en als je aansluitstukken van de middenpijpen vervangt door die van je oude Monza past het super.
Je moet dan wel ff de ophangpunten mee omlassen,maar die dempers zijn nog vollop te krijgen.
6 oktober 2009 om 08:19 #17486750Ziet er visueel in elk geval stoer uit. :wors
Met de aansluitstukken neem ik aan dat je de pijpjes voor de pot bdoelt.
6 oktober 2009 om 10:11 #17486751Ja de Sennie B aansluitingen zijn te groot,en wijzen naar onderen een Monza heeft ze naar boven wijzen en zijn kleiner (ik dacht 50mm bij een Monza en 55 bij een Sennie Bof 55mm Monza en 60mm Sennie)
Dat moet je ff veranderen maar dan past ie verder prima maten lengte enz zijn bijna identiek op de ophangpunten na en de aansluiting maar die heb je in een uurtje wel omgelast en het ziet beter uit,kwa geluid zit er niet veel verschil in.
Die dempers zijn een goed alternatief voor de serie demper,en kosten stukke minder dan een goede Monza demper normaal.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.