Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Te veel benzine 2.2E CIH motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2009 om 13:05 #17209964
Ik heb nu sinds een paar jaar een 2.2E motor in mijn opel GT ’72 zitten, deze draaide prima tot dat ik hem 7 maanden niet gebruikt had ivm overspuiten van de GT.
De motor verzuipt waar je bij staat. Wat kan hier het probleem zijn ?
Temp/lmm/benzine pomp’drukregelaar” allemaal na gekeken..
Ik denk dat ik er maar een carb. motor van maak..:swear
30 mei 2009 om 13:45 #17484584ik denk dat je computer is overleden.
30 mei 2009 om 19:53 #17484585Ze hadden zeker de temperatuur te hoog in de spuitcabine,dat doet men wel na het spuiten zodat de buitenlaag hard is.
Gewoon ff een andere computer er aan hangen,en dan maar hopen dat………..30 mei 2009 om 19:58 #17484586Heb ik ook vaker meegemaakt bij modernere motoren, dan gaf de computer geen startvrijgave. Dan was het even resetten door de accuklem eraf te gooien maar ik ben bang dat het bij jouw niet helpt omdat de accuklem er waarschijnlijk wel af is geweest gezien de tijd van de stilstand.
Mocht je nog een computer zoeken voor een 2.2, ik heb er evt. wel eentje voor je31 mei 2009 om 09:01 #17484587Klinkt gek en niet echt logisch maar wij hadden ooit een probleem bij een 30E,ding liep maar ff en dan viel ie stil,en de bougies waren nat.
Alles maar dan ook alles omgewisselt van een goed lopende auto:
temp sensor injectie,computer,brandstofpomp relais,luchtweger bobine,verdeler enz enz maar niks niet te vinden.Toen reden we in het donker na het vervangen van weer iets en boem daar stond het ding stil,met de kap open starte mijn broer het ding en ik zag de vonken van de massa kabel afkomen die lichte ook rood op,toen nog 1 kabel erbij getrokken en hopla hij heeft nooit geen ellende meer gehad.
31 mei 2009 om 09:49 #17484588Ik zal alles eens goed nakijken, maar ik ben bang dat de computer inderdaad overleden is als ik alles zo hoor.
henkjan_80 ik zou doe computer wel willen overnemen, maar als dat et nou ook weer niet is ?
31 mei 2009 om 15:12 #17484589je kan ook eens proberen of je injectoren vast zitten, wil ook wel eens gebeuren;)
1 juni 2009 om 07:51 #17484590Die heb ik als eerste toen nagekeken, handmatig getest ook .
Schijnen gewoon open en dicht te gaan.Ik ga af op een slechte of defecte computer, want ik heb eigenlijk alles al wel gehad nu
Hier staan trouwens ook een paar mooie foutoplossers >
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?fid=82&tid=77989&action=printableStuur die comp. maar op henk ..dan gaan we het proberen !!:kewlpics
:vertag ik heb trouwens nog de orginele opel gt 1900S liggen als iemand geinteresserd is :vertag
2 juni 2009 om 06:47 #17484591Nieuwe computer erop, maakt niets uit jammer genoeg.!!
3 juni 2009 om 17:27 #17484592Heb je geen verstuiver die open blijft staan door het lange stilstaan?
13 juni 2009 om 10:11 #17484593FF een update…
De boel loopt weer, alleen zodra ik de LMM erop zet slaat hij uit…
Ik meet dan GEEN voltage meer op de injectoren.De LMM is doorgemeten en geeft de juiste waardes, ook heb ik de computer vervangen maar dit maakt niets uit.
Eventueel nog iemand die me iets kan geven qua info ??
Greets
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.