Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › motor loopt onregelmatig en stoot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2009 om 20:55 #17209957
het gaat om een astra g sport 1.6 16v
van het ene probleem val ik in het andere, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
de auto loopt stagonair onregelmatig. het blok schut ook harder dan anders. bij een koude motor, stoot hij ontzettend. vooral als je overschakeld naar de 2 en dan het gas weer intrapt.
als de motor warm is stoot hij minder maar het is zeker niet weg. er gaan geen rare lampjes branden op het dasboard.
als je optrekt naar bijvoorbeeld 50 of 60 en je laat dan het gas los, begint hij ook te stoten.
de auto is bij de opel dealer uitgelezen. hij gaf aan dat hij op een arm mengsel loopt. de dealer kon zo niet vertellen wat er aan de hand is en deze fout melding hadden ze nog nooit eerder gezien (ik dacht bij mezelf jaja).
ondertussen het zoveelste probleem al, ongeveer een maand terug was 1 van de kleppen spontaan gebroken waardoor hij op 3 cilinders ging draaien.
wat kan ik hier aan doen? ik ben er helemaal flauw van.
alvast bedankt
30 mei 2009 om 07:39 #17484526mss een vacuum slang ofzo
30 mei 2009 om 21:29 #17484527stappen motor
injectoren lekken via rubbers
brandstof filter vervangen
30 mei 2009 om 21:39 #17484528origineel gepost door bleucorsaboy
stappen motorinjectoren lekken via rubbers
brandstof filter vervangen
als de injectoren lekken via de rubbers, kan dat het verklaren dat me auto sinds kort olie slurpt? en niet zo’n beetje ook. vorige week 1 liter bij gegooit stond de olie pijl stok op 4 streepjes maximum dus. nu staat hij nog op de helft en ik heb er misschien 1 tank mee leeg gereden.
brandstoffilter is net vervangen.
is een stappenmotor duur? past deze eventueel van een astra f? is het op een of andere manier te testen of deze stappenmotor goed is? (hier bedoel ik mee of het te zien is ofzo, ik ga namelijk geen nieuwe kopen als ik het niet zeker weet)
ps. bedankt voor jullie reactie’s
30 mei 2009 om 21:50 #17484529olie verbruik zal niet door een lekkende injector komen.
dat is een gevoelig puntje van deze motor.
behandel je m niet goed, gaat ie olie slurpen….
Stappenmotor, ik weet niet of deze van een Astra-F is, lijkt me wel.
inlaat en gasklep huis zijn Compleet anders, ondanks de motorcode gelijk is.
stappen motor van 1e type astra-G 18 16V (X18XE1) is zowiezo gelijk
zo ook van de Vectra-B vanaf half ’98 tot 2000 de 1.6 16V (X16XEL -II ) en 1.8 16V (X18XE1)
willem
30 mei 2009 om 21:53 #17484530origineel gepost door wim-v6
olie verbruik zal niet door een lekkende injector komen.dat is een gevoelig puntje van deze motor.
behandel je m niet goed, gaat ie olie slurpen….
Stappenmotor, ik weet niet of deze van een Astra-F is, lijkt me wel.
inlaat en gasklep huis zijn Compleet anders, ondanks de motorcode gelijk is.
stappen motor van 1e type astra-G 18 16V (X18XE1) is zowiezo gelijk
zo ook van de Vectra-B vanaf half ’98 tot 2000 de 1.6 16V (X16XEL -II ) en 1.8 16V (X18XE1)
willem
wel heel apart dan, ik heb de auto +/- 2 maand. er wordt niet in getrapt, alleen met warme motor trek ik hem wel eens iets verder door tot +/- 4000 toeren wat hij makkelijk moet kunnen hebben.
ik ben bang dat ik een maandag morgen auto te pakken heb. alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk:mad:
31 mei 2009 om 08:19 #17484531stappenmotor van x16xel van astra f en astra g zijn hetzelfde
31 mei 2009 om 11:53 #17484532zou het olie verbruik niet kunnen komen
van versleten klep rubbersof heb je ook blauwe rook walmen uit de uitlaat dan zou het de koppakking moeten zijn
31 mei 2009 om 11:55 #17484533loop je auto niet op drie cilinders dan als hij bokt en stoot en het blok schut heftig heen en weer wat jij beschrijft lijk er op dat hij op drie poten loopt
31 mei 2009 om 11:59 #17484534origineel gepost door OscaR-16v
origineel gepost door wim-v6
olie verbruik zal niet door een lekkende injector komen.dat is een gevoelig puntje van deze motor.
behandel je m niet goed, gaat ie olie slurpen….
Stappenmotor, ik weet niet of deze van een Astra-F is, lijkt me wel.
inlaat en gasklep huis zijn Compleet anders, ondanks de motorcode gelijk is.
stappen motor van 1e type astra-G 18 16V (X18XE1) is zowiezo gelijk
zo ook van de Vectra-B vanaf half ’98 tot 2000 de 1.6 16V (X16XEL -II ) en 1.8 16V (X18XE1)
willem
wel heel apart dan, ik heb de auto +/- 2 maand. er wordt niet in getrapt, alleen met warme motor trek ik hem wel eens iets verder door tot +/- 4000 toeren wat hij makkelijk moet kunnen hebben.
ik ben bang dat ik een maandag morgen auto te pakken heb. alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk:mad:
jaq maar je weet niet wat de vorige ijgenaar er mee heeft uitgehaald
31 mei 2009 om 17:46 #17484535origineel gepost door bleucorsaboy
zou het olie verbruik niet kunnen komen
van versleten klep rubbersof heb je ook blauwe rook walmen uit de uitlaat dan zou het de koppakking moeten zijn
zit een net nieuwe koppakking tussen, 1 van de kleppen was gebroken. spontaan:( ook zoiets mafs, toen liep hij wel op 3 poten.
31 mei 2009 om 22:08 #17484536dis onsteking kapot of bobine
ik weet niet wat er op zo een blok zit
31 mei 2009 om 23:39 #17484537origineel gepost door OscaR-16v
origineel gepost door wim-v6
)wel heel apart dan, ik heb de auto +/- 2 maand. er wordt niet in getrapt, alleen met warme motor trek ik hem wel eens iets verder door tot +/- 4000 toeren wat hij makkelijk moet kunnen hebben.
ik ben bang dat ik een maandag morgen auto te pakken heb. alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk:mad:
Effe lekker doorhalen indien de motor goed warm is, kan zeker geen kwaad!!
dit zorgt ervoor dat de boel GOED warm word, en vast zittende koolresten eens los kunnen komen.
lekker doorhalen = 6700 toeren :D :vertag
Met de combo gebeurt dat regelmatig, loopt nog als een zonnetje!! (1.6 16V > X16XE > mantzel powerbox > Alle kracht tussen de 5000 en 6700 toeren)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.