Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LET Startonderbreker vraag…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2009 om 21:52 #17209938
Hallo,
Ik ben bezig met een motorombouw (Astra G 3-drs) en heb hierbij een gehele kabelboom van een Coupé Turbo (Z20LET) gebruikt. Maar nu “stuit” ik op een probleem ik heb ook de desbetreffende startonderbreker van de astra met de ECU alleen geen “transponder” (het gedeelte wat aan de sleutel zit) dus ik neem aan als ik hem straks wil gaan starten met een van m’n eigen “transponders” dat de kans er heel groot in zit dat ie het niet doet :sleeping
Nu is mijn vraagstelling:
Kan ik een huidige transponder d.m.v. de Dealer laten werken op de Z20LET startonderbreker of moet ik een nieuwe transponder gaan halen en deze laten inlezen?
Tevens heb ik geen code van de startonderbreker ik ga morgen nog in deze schade astra kijken of ik toevallig een transponder of een car-pass kan vinden maar ben er bang voor dat dit niet het geval zal zijn. Kan iemand me vertellen hoe ik nog aan deze code kan komen met eventueel alleen een chassisnummer?! :vertag Ik weet trouwens niet eens of het een Nederlandse wagen is geweest mocht dit uitmaken, dit zal ik ook even morgen navragen…
En dan nog 2 vragen aangezien ik toch bezig ben: :P
Vraag 1
Wat is dat kastje wat bij de bijrijders kant zit ter hoogte van je voeten. Zit achter het kleine kapje rechts in de hoek? Is dit de centrale deurvergrendelingsmodule? en moet ik deze trouwens dan ook mee nemen aangezien ik de gehele Z20LET kabelboom al heb of is m’n eigen c.v. ook goed?Vraag 2
Aan de bestuurders zijde naast de hendel voor je motorkap zit bij mij alleen een grote centrale groene stekker (voor bedrading van de portieren?) alleen zit er bij deze Z20LET chassiskabelboom ook nog een blauwe centrale stekker aan. Deze is iets kleiner dan de groene waar o.a. 2 dikke oranje draden vast aan zitten, neem aan airbags? weten jullie waar deze heen leiden en waar deze blauwe stekker voor dient aangezien deze kabelboom uit een Coupé komt en ik heb zelf een 3-drs Hatchback. Weet niet wat het verschil is qua bedrading aan de achterkant van ‘n Coupé & Hatchback lijkt me toch hetzelfde (op de lengte na dan) :hmmzalvast vele merci’s voor de antwoorden! :wors:wors:wors
Gr,
Steven
27 mei 2009 om 10:41 #17484193:hmmz zit met een soort gelijk probleem alleen is bij mij de startonder breker stuk :(, en gaat het bij mij om een 1.8 ecotec 16v ben dus ook erg benieuwd naar de antwoorden die je hier op krijgt.
Gr. Sjoerd
27 mei 2009 om 12:02 #17484194Vraag 2 in bij deze beantwoord want ik heb de rest van de kabelboom er ook uit genomen :D:D:D deze stekker schijnt als ik het zo mag bekijken voor o.a. de “dakhemel” airbags te zijn, kan ik morgen lekker met bedrading gaan spelen :jerry
De transponder of de car-pass is nergens meer te bekennen. Kan iemand met dit chassisnummer: WOLOTGF072B011181 de startonderbreker / transponder code achterhalen??? Het is trouwens ‘n Nederlandse wagen geweest…:)
Gr,
Steven
27 mei 2009 om 16:54 #17484195Zitten er geen sleutels meer bij de oude auto?
En heb je het kastje (de ronde zwarte ring) bij het contactslot er ook bij ?
Code is alleen te achterhalen door de dealer deze moet dan kentekenbewijs deel 1 en 2 faxen naar de fabriek.
27 mei 2009 om 21:36 #17484196De sleutelbaard is nog wel aanwezig maar het gedeelte (waar de chip in zit) voor je c.v. en startonderbreker code is weg. Dat kastje (ronde zwarte ding) dat is je startonderbreker. Deze Astra heeft geen kenteken meer aangezien het een sloopwagen is geworden heb dus alleen nog het chassisnummer lijkt me dan toch ook voldoende als je alleen deel 1 & 2 moet opsturen naar de fabriek…
Greetzzz!!!
3 juni 2009 om 10:15 #17484197voor zover ik mij nog kan herinneren kan je bij opel de code opvragen via de fabriek als je het chasisnr van de auto hebt waar het ecu uit komt:P
3 juni 2009 om 21:45 #17484198Nou ik heb alle geluk gehad door toch nog even in de sloopwagen te kijken en heb de transponder gevonden in een hoopje klei…:o
En idd je kunt de code opvragen alleen kost dit (door middel van een druk op de knop) 25,- euro :thumbdown beetje jammer dan weer dat er zoveel voor gerekend wordt…:hmmz
Ik ben allang blij dat ik ‘n originele transponder in m’n bezit heb gekregen :thumbup
Greetzzz!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.