Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2009 om 05:51 #17209895
hallo
ik heb een probleem met mijn gts
ik heb een 2.2 dti
als ik onder de 2000 toeren kom in zijn 5
met een en ik trap de gas in dat slaat hij in zijn noodloopdan moet hij even uit en aan en dan kan ik weer verder
hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin
heb bijna alle slangen shit al vernieuwd
ze kunnen het bij de dealer ook niet vindenwie kan mij verder helpen
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
23 mei 2009 om 05:59 #17483616hallo
ik had zoiets met mijn oude vectra b,toen bleek de katalisator helemaal vol te zitten,zou eens kunnen kijken of dat het is?
gr vectra vlammen
23 mei 2009 om 06:16 #17483617hei dietrich heb net een een trip naar franrijk achter de rug en moet zeggen ik zit ook nog altijd met dat probleem om de haverklap viel ie mij in noodloop en zeker als de auto een heuvel zag :(
23 mei 2009 om 06:19 #17483618Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.
Dat je lucht verliest ergens.
Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.
En dat is een reden voor de noodloop.Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.
23 mei 2009 om 12:43 #17483619origineel gepost door Laagvlieger
Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.
Dat je lucht verliest ergens.
Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.
En dat is een reden voor de noodloop.Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.
is al 100 keer bij de dealer geweest
en alle turbo slangen zijn al vernieuwddus dat is het probleem niet
het moet ergens anders zitten maar waar
wie heeft er meer ideen
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
23 mei 2009 om 14:08 #17483620Ik had dat met mijn vectra uit 97, was een klep,alleen als ik m opnieuw op contact zette,dan had ik ook mijn vermogen niet terug.Nieuwe klep en nu is het weer zo als het hoort.Maar dat was niet uit te lezen,computer gaf geen fout aan ( dus als die is uitgelezen , dan kan het nog steeds iets anders zijn ). Bij mij deed die het boven 3000 toeren,lampje ging wel uit na opnieuw contact zetten.
23 mei 2009 om 16:54 #17483621wat voor klep was dat dan
23 mei 2009 om 17:39 #17483622Zit links voor , als je voor de auto staat.Hij zit bovenin , weet zo de benaming niet,maar die weten ze hier wel,ik kijk het na voor je.
23 mei 2009 om 18:00 #17483623ja jij bedoeld de ERG klep
die is het ook niet ook al veranderd
23 mei 2009 om 18:43 #17483624denk toch als het de egr klep is dat die foutcode uit te lezen is of niet soms ,ik heb ook al van alles geprobeerd en als ik bij de vod kom dan krabben ze zich in hun haren want dan is het chinees voor hun :swear
23 mei 2009 om 18:47 #17483625ja er moet toch een oplossing zijn
zijn vast meer met het probleem
niet alleen wij twee
mijne gaat van de week weer even op bezoek bij een garage
daar was iemand geweest met een zafira ook met dat probleem
daar waren het geloof ik een paar rubbersik zal daar van de week eens langs rijden
misschien weten die het
23 mei 2009 om 18:58 #17483626ik weet wel dat het probleem alleen voorkomt als ik iets onder de 3 duizend toeren zit en als hij druk moet opbouwen en als de temperatuur meter richting de 90 graden loopt ik heb wel een turbo drukmeter geplaatst en zie nu wanneer het noodloop proces gaat gebeuren want dan krijg ik een piek over de 20 psi en dan valt de turbo uit.
nu zou ik graag willen weten hoe mijn turbo precies wordt aangestuurd of is het allemaal vacuum shit24 mei 2009 om 06:57 #17483627origineel gepost door DCAT
ik weet wel dat het probleem alleen voorkomt als ik iets onder de 3 duizend toeren zit en als hij druk moet opbouwen en als de temperatuur meter richting de 90 graden loopt ik heb wel een turbo drukmeter geplaatst en zie nu wanneer het noodloop proces gaat gebeuren want dan krijg ik een piek over de 20 psi en dan valt de turbo uit.
nu zou ik graag willen weten hoe mijn turbo precies wordt aangestuurd of is het allemaal vacuum shitja monteurs onder ons help ons hier mee
want het is echt zwaar klote24 mei 2009 om 07:13 #17483628ik denk zo van monteurs mmmm:sleeping dat ze denken van ga toch naar de vod (betaal maar lekker )maar als ik iets weet over het een en ander dan zet ik het toch ook op het forum we zijn er toch om elkaar te helpen hier daarom wordt er toch een forum opgericht (aan alle zogezegde monteurs wordt wakker en ik heb al genoeg geld uitgegeven aan die vod):swear-offtopic
24 mei 2009 om 07:38 #17483629Niet alle storingen zijn uit te lezen,mischien dat willem hier een antwoord op heeft.Maar hier zitten meer liefhebbers dan monteurs he!!!!
24 mei 2009 om 08:03 #17483630als ik het zo lees lijkt het alsof de wastegate actuator of turboregelklep niet goed wordt aan gestuurd. vervang eerst die vacuumklepjes maar eens, blijft groot probleem bij deze motoren.
24 mei 2009 om 10:50 #17483631hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin
heb bijna alle slangen shit al vernieuwd
ze kunnen het bij de dealer ook niet vindenwie kan mij verder helpen
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz [/quote]
Hallo,
Ik ben niet zo op de hoogte met diesels, maar het komt vaker voor bij deze 2.2 motoren.
Ik denk dat het de gasklepsensor is, de sensor is niet los te verkrijgen, dus moeten alle verwante delen vervangen worden.
Vervangen op zich, stelt niet zo veel voor.
Zoek maar eens op het Duitse MotorTalk-forum naar drosselkappensensor = gasklepsensor, dan kom je deze problemen meerdere malen tegen.
Moet je natuurlijk wel, een beetje Duits kunnen:);)
Groetjes, Joche
24 mei 2009 om 16:20 #17483632origineel gepost door Opel4all
hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin
heb bijna alle slangen shit al vernieuwd
ze kunnen het bij de dealer ook niet vindenwie kan mij verder helpen
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
Hallo,
Ik ben niet zo op de hoogte met diesels, maar het komt vaker voor bij deze 2.2 motoren.
Ik denk dat het de gasklepsensor is, de sensor is niet los te verkrijgen, dus moeten alle verwante delen vervangen worden.
Vervangen op zich, stelt niet zo veel voor.
Zoek maar eens op het Duitse MotorTalk-forum naar drosselkappensensor = gasklepsensor, dan kom je deze problemen meerdere malen tegen.
Moet je natuurlijk wel, een beetje Duits kunnen:);)
Groetjes, Joche
[/quote]oke dan zal ik daar ook eens gaan kijken
meine deutsch ist nicht ganz super oder
maar ik kan mij wel goed redden daar
gr
dietrich
24 mei 2009 om 16:47 #17483633hier is een link van dat forum
je moet je wel even aanmelden
24 mei 2009 om 16:59 #1748363424 mei 2009 om 18:07 #17483635origineel gepost door new guy
Niet alle storingen zijn uit te lezen,mischien dat willem hier een antwoord op heeft.Maar hier zitten meer liefhebbers dan monteurs he!!!!Ok, maar hij gaat aan de hand van een probleem in de noodloop, dat moet toch te achterhalen zijn?
24 mei 2009 om 18:12 #17483636ben in heel europa al bij dealers geweest maar ze wisten het allemaal niet
geeft ook geen storing aan
ja een storing wat van alles kan zijn
maar het heeft met de druk te maken das wel duidelijkheb op problemcar gezocht en daar vondt ik dit
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=84916
ga morgen weer even bij de garage kijken
en het kan dus wel een heel simpel probleem zijn
hoop dat dat het is
want heb bijna allles al gedaan en heeft al een vermogen gekost allemaal24 mei 2009 om 20:45 #17483637Ik heb er ook genoeg tijd en geld aan besteed. Steeds weer bij de VOD en niks kunnen vinden. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en schakel nu terug ipv gasgeven onder de 2000 rpm.
Ben ondertussen ook erg goed in het aan-en uitzetten van de vec bij 120 km/u :o
25 mei 2009 om 03:50 #17483638origineel gepost door rickytt3
Ik heb er ook genoeg tijd en geld aan besteed. Steeds weer bij de VOD en niks kunnen vinden. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en schakel nu terug ipv gasgeven onder de 2000 rpm.Ben ondertussen ook erg goed in het aan-en uitzetten van de vec bij 120 km/u :o
jij hebt dus ook dat zelfde probleem
ik vindt dat niet normaal hoor
koop je een auto met een zware motor
en dan kan hij hte in de vijf niet trekkenop de duitse forum kom ik allemaal uit op de gasklepsensor
maar dan moet het wel over zijn
want dan ben ik weer 500 euro lichter
en het vertrouwen is wel een beetje weg
alles wat je doet helpt nietmaar zal morgen nog eens bij de garage kijken naar een paar vacuumslagen
en anders op zoek naar een gasklepsensor op de sloop
dingen zijn niet los te leveren
moet een hele set hebben dan
dus we wachten maar weer af
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
25 mei 2009 om 14:12 #17483639Je krijgt van mij in ieder geval kudo’s :wors voor je vasthoudendheid :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.