Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett C turbo 350/500 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2009 om 18:59 #17209882
Ben een C Kadett aan het herbouwen, auto zal bij de meeste wel bekend zijn. Ga niet alles helemaal uit leggen, jullie moeten maar gewoon foto’s kijken :vertag
Onderstel gestraald
Bodem schoonmaken
Motor weer inbouwen die ik opnieuw gereviseerd heb.
Vooras gelijk verstevigd
Er zat nog een originele radiateur voor met een middeleeuws open koelsysteem, ga nu een gesloten systeem plaatsen zodat je betere koeling hebt. Radiateur getekend wat we maximaal kwijt kunnen, maandag ff de PDF naar de radiateuren boer zodat hij een alu op maat kan bouwen.
Toen zaten we met het volgende probleem van de motorsteunen, vorige beun bedrijf had ze vakkunig verneukt en de steunen met een dun stripje metaal verlengd, niet echt fijn als je 500 pk er aan hangt. Maar ff nieuwe maken dus.
Maandag nog ff de steun iets bij werken en dan issie klaar voor de poedercoater.
Volgende probleem was de turbo, deze zat onder gemonteerd en de downpipe liep naar achter. Maar er is aan de achterkant zo weinig ruimte vanwege de stuurstang en hoofdremcilinders dat de downpipe daar niet langs past. Vorige bouwer had gewoon een stuk uit er uit geslepen zodat de stuurstang er langs kon :S Remcilinders werden ook zo warm dat de remolie was gaan koken en de remmen vast zijn geslagen. Ik ga de turbo omdraaien naar de andere kant en de downpipe voorlangs laten lopen.
Zo was het,
Ongeveer de nieuwe setup,
Verder moest de inlaat nog aangepast worden maar dat is iets voor volgende week om mee verder te gaan,
Rest van de auto,
20 mei 2009 om 19:02 #17483232mooi project:thumbup, op de special paint na dan
20 mei 2009 om 19:12 #17483233word idd een dikke motor.. ben eens benieuwd wat je allemaal gaat bouwen..
wel jammer van de rest van de auto… was mooier geweest als t
een strakke kleur was geweest..
maar ach ieder zijn ding als de motor maar goed loopt.. mooi spul :thumbup
20 mei 2009 om 19:38 #17483234zoveel pk’jtes wil ik ook wel :wors en ik kan je special paint wel waardere :thumbup weer es wat anders
20 mei 2009 om 20:47 #17483235Gisteren was ik ff aan het praten met een vriendinnetje van me…stuurde me ze 2 fotos van de kadett van een kennis van dr…
Dat is dit ding :D20 mei 2009 om 21:15 #17483236Auto krijg dus 2 setups, lage druk voor straat gebruik met +- 350 pk en voor op de sprint baan gaat hij naar 500 pk.
– Stalen krukas
– H profiel drijfstangen
– Omega zuigers
– ARP bouten kop/drijfstangen/vliegwiel
– Garrett GT35 turbo
– 1000ccm injectoren
– KMS injectie
– Custom made inlaat
– 76mm uitlaatsysteem20 mei 2009 om 22:00 #17483237hoog kwijl gehalte hier.
ook ik vind de paintjob wel geslaagd.:wub20 mei 2009 om 22:14 #17483238ik vind het wel enorm bruut.
Maar in zo’n auto als dit hoort die audio installatie niet thuis op de achterbank vind ik.
Voor de rest ziet super er uit20 mei 2009 om 22:21 #17483239leuk project. Alleen zulke grote injecoren gaat nooit goed bij 350 pk. Ik ben alweer over gestapt op 660cc. Maar goed. Ander vraagje, waarom kms en waarom geen dta of vems.
Binnenkort kom ik wel ff langs waaien.
20 mei 2009 om 23:54 #17483240mooi dat je hem weer opnieuw opbouwt.deze auto heeft ook even bij de dp-engineering gestaan maar was voor hun de peugeot specialisten geen doen.
1 advies puntje maak even de olie retour in het blok een stuk groter (min 12mm inwendig) dit lijkt wel 4,5,6 mm?
turbo kan zn olie niet goed kwijt zou zonde zijn als hij vroeg tijdig al stuk is.:thumbup
suc6 met de bedrading opnieuw netjes aan teleggen..heel projectje dit.
gr eljan21 mei 2009 om 06:59 #17483241Nou breekt me toch volledig de klomp… heeft deze auto eerst op het parkeerterrein van het leegstaande tuincentrum in Wanssum gestaan?? Zo ja dan heb ik hem een tijdje geleden zien staan samen met een paar andere auto’s.
Ik kan me vergissen maar ik weet 100% zeker dat het net als deze een c kadett limo was met in ieder geval dezelfde kleurstelling en hij had ook een airbrush motief…21 mei 2009 om 08:23 #17483242Heeyz,
Dat zal óók weer lekker gaan met die Turbo…. Maar dat laat mij verder koud …. :P
Ik had even een **slik** moment toen ik naar beneden scrollde…. Goddamn….. VETTE AIRBRUSH !!!
Echt super… En samen met die zilvergrijze kleur… gewoon één woord… WAUW :)Keep up the good work … gozert.
Dit zal ik zeker gaan volgen :)
Groeten Eric
21 mei 2009 om 11:06 #17483243Heel dik blok:wors dat komt zeker goed. Alleen jammer van de paintjob. is dat trouwens de intercooler die er vooraan hangt?
21 mei 2009 om 11:51 #17483244KMS is ook super als je teminste goed met de mensen van Kronenburg overweg kunt, dan krijg je wel support van hun als je een probleem hebt. Met 1000cc injectoren moeten we ff kijken hoe het gaat bij 350 pk, en anders gaat het helaas op constant 500 pk lopen :D
Intercooler hangt er voor met een NOS verdamper ring ( geen idee hoe dat heet )
21 mei 2009 om 14:08 #17483245deze stond ook wel is op het treffen van OPN in Sevenum.
leuk ding.en gaat vast nog leuker worden.:thumbup
21 mei 2009 om 15:44 #17483246Zowww niels is weer eens bezig!!:o:o:o
zal er weer goed uit komen te zien! van een kant sonde van dat kermis spuitwerk mja als hij met 200+ over de lijn komt ziet niemand dat!:Dsucces ermee!
23 mei 2009 om 17:34 #17483247vette c man, heb deze wel eens gezien bij de vorige bouwer, bruut ding, zal deze vast beter gaan lopen
23 mei 2009 om 17:58 #17483248origineel gepost door rallyastra
KMS is ook super als je teminste goed met de mensen van Kronenburg overweg kunt, dan krijg je wel support van hun als je een probleem hebt. Met 1000cc injectoren moeten we ff kijken hoe het gaat bij 350 pk, en anders gaat het helaas op constant 500 pk lopen :DIntercooler hangt er voor met een NOS verdamper ring ( geen idee hoe dat heet )
als je nog redelijk wilt idlen/cruisen dan maakt het niet uit of je tussen een 350 en 500pk schakelt, of verander je de brandstofdruk tegelijk met de map?
3 juni 2009 om 20:48 #174832493 juni 2009 om 20:59 #174832503 juni 2009 om 20:59 #17483251Zag er idd niet echt netjes uit,maar de nieuwe plaat ziet er echt keurig uit net zoals de rest van het werk :thumbup
5 juni 2009 om 15:02 #17483252heb je dus voor en achter een aparte remcilinder? of hoe moet ik het zien? Niet beter om er gewoon een dikkere op te zetten?
ben eens benieuwd:)Verder super bezig:D en over de airbrush. Dat heeft toch wel iets, op zo n auto mag dat wel:D
groeten Twan
5 juni 2009 om 22:12 #17483253airbrush is in het echt nog mooier:jerry:jerry:jerry:jerry
top project:jerry
groeten nick
7 juni 2009 om 17:17 #17483254Wat voor een bak en achteras zit er onder om met de 500 pk overweg te kunnen?
Zal toch wel iets van een Getrag 265 moeten zijn om het vermogen aan te kunnen. manta 18S bak zou ik niet durven gebruiken met 500 pk in ieder geval, evenals R25/28.
Stalen trompet op de achteras of een andere achteras?
Wij zijn hier ook bezig met een tweetal kadettjes met dikke pk’s, een ervan heeft al een C20LET gehad maar wordt nu nog sneller (matzwarte Caravan). Ander is van mijzelf en moet ook rond de 400 pk inkomen.
edit:
zie zojuist op de foto’s een 265 Getrag:thumbup
9 juni 2009 om 09:20 #17483255*kwijl* *kwijl* :wub
zo door gaan.
wordt zeker een vette bak!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.