Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2009 om 17:57 #17209849
Hallo,
Ik heb een andere motor in mijn omega gebouwt omdat de oude kapot gelopen was. Nou zat er nog een hoop olie in de uitlaat en dat komt er nu allemaal uit in de vorm van rook, hoelang zou dit door blijven gaan ? Heb een best rookgordijn achter me als ik een stukje rij.
Verder stotterd de motor onder in de toeren een beetje, stationair lopen doet hij prima maar als je wegrijd zegmaar dan doet ie een beetje inhouden en stotteren. Waaraan zou dit kunnen liggen ?
De motor houd inmiddels niet meer in wel slaat hij nog steeds slecht aan, en bij de 4,5 duizend toeren slaat hij in de ”begrenzer” Het motorstoringslampje brand. Kan het zijn dat hij op noodprogramma loopt en daardoor slecht aanslaat en niet verder dan 4,5duizend toeren komt ?
17 mei 2009 om 21:10 #174828011e. keertje goed de autobahn op gaan
2e. bougies bougiekabels of Dis module
Willem
17 mei 2009 om 21:24 #17482802origineel gepost door wim-v6
1e. keertje goed de autobahn op gaan2e. bougies bougiekabels of Dis module
Willem
Bougies dacht ik idd ook al aan. Die zal ik sowieso eens vervangen.
Een keer de autobahn opgaan zal nog niet gaan :jerry heb nog geen verzekering, geen apk en hij is nog geschorst haha.
Ohjah nog een vraagje het motorstoringslampje brand. Hoe kan ik de computer resetten dat deze uitgaat ?
18 mei 2009 om 16:07 #17482803als deze nog brand dan is er nog een storing aanwezig anders gaat het lampje uit dus hier zou het roken ook weg kunnen komen
18 mei 2009 om 20:09 #17482804origineel gepost door Baz
als deze nog brand dan is er nog een storing aanwezig anders gaat het lampje uit dus hier zou het roken ook weg kunnen komenJah dat klopt, maar nadat er een ander motor in is gekomen is het wel normaal dat ie aangaat.. hij geeft dan altijd wel storing aan. Dat heb ik in ieder geval altijd. Dan reset ik em en als er dan weer storing word gegeven dan ga ik em uitlezen.
19 mei 2009 om 21:50 #17482805Ik heb trouwens de Dis module, bougiekabels en bougies vervangen voor andere. Hij sloeg nog niet mooi snel aan. Ik heb em toen een tijdje laten draaien en toen ging ik een stukje naar voren en achteren rijden. Ik liet hem per ongeluk afslaan en ging hem toen weer starten… Hij sloeg zowaar in 1 keer heel snel aan.
Het inhouden is wel weg… hij slaat dus nu alleen nog slecht aan ( lang doorstarten ) en hij komt niet verder dan 4500 toeren…
Rara ??
20 mei 2009 om 06:40 #17482806luchtmassameter
20 mei 2009 om 09:54 #17482807origineel gepost door Baz
luchtmassameterok en waarom ? weet je dit ook zeker ? en wat kan ik er aan doen ? of word het dan gewoon een andere lmm ?
21 mei 2009 om 11:57 #17482808iemand verder nog een idee ? word er een beetje gek van namelijk… steeds die accu leeg en maar moeilijk aan blijven slaan… ik koop liever ook geen andere lmm voordat ik zeker weet dat dat het probleem is.
En kan ik die storing ook uitlezen zonder computer ? net als bij de motronic van een C20NE bijvoorbeeld ?
21 mei 2009 om 16:12 #17482809Ey glenn.
Uit een ander topic geleent: (wbt noodloop 4500Toeren)
Zou de krukas of nokkenas sensor kunnen zijn “defect”
Of de stekker van je lmm en stappenmotor of gaskleppositiesensor is omgewisselt
Uitleesstekker in zekering kast:
Paperclip tussen pin 5 en 6 van de stekker die in de zekering kast zit, indien je auto nieuwer is dan ’95
is ie ouder dan pin A en B verbinden met elkaar:
dan kan je via knippercode (knipperen in bepaalde volgorde van het motorlampje). de storingen ophalen.
21 mei 2009 om 16:36 #17482810Als de motor GOED loopt moet het lampje GEWOON UIT zijn.
zodra hetlampje brand is er iets niet goed.
zolang de motorloop volledig klopt geen lampje, hier hoef je m niet voor te resetten!!!!!
Willem
21 mei 2009 om 20:09 #17482811origineel gepost door wim-v6
Als de motor GOED loopt moet het lampje GEWOON UIT zijn.
zodra hetlampje brand is er iets niet goed.
zolang de motorloop volledig klopt geen lampje, hier hoef je m niet voor te resetten!!!!!
Willem
Hmm dan moet ik hem maar gaan uitlezen. Thnx weer voor de hulp ! :thumbup
Hoop dat het uitlezen lukt met hoe robert het poste van hoe het moet… Nu alleen nog ff de knippercode betekenissen op de kop tikken ergens.
21 mei 2009 om 20:18 #17482812Hij gaat dan 1x knipperen en dan tellen hoevaak het motorstoringslampje knipert.
dus 1x knipperen en dan 12maal motorstoringslampje is code 12
Code
fout12
Diagnosis aangevangen13
Lambda sensor (open circuit)14&15
motor temperatuur sensor (voltage laag & hoog )16
pingel sensor signaal circuit18
pingel sensor controle systeem19
verkeerd toerental signaal21&22
gasklep positie sensor (voltage hoog & laag )24
wagen snelheids sensor (geen sensor gevonden)25
Injector (voltage laag)28
brandstof pomp relay (contact probleem)29&32
brandstof pomp relay (voltage laag & hoog )33&34
Map sensor (voltage hoog & laag )35
Stappen motor (geen stationair controle)41
EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage hoog)42
EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage hoog)43
Linear EGR systeem44
Lambda sensor (mengsel te arm)45
Lambda sensor (mengsel te rijk)46
EST lines (voltage high)47
Linear EGR position49
Battery voltage high51
Electronic control unit (memory failure)54
Idle CO potentiometer55
Electronic control unit63
EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage laag)64
EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage laag)69&71
lucht temperatuur sensor (voltage laag & hoog)75
Torque controle (voltage laag)76
Torque controle (continu)81
Injector (voltage hoog)93
Quad driver module21 mei 2009 om 20:20 #17482813Ojah glenn ook een handige site:
21 mei 2009 om 20:42 #17482814origineel gepost door Opel_Astr@
Ojah glenn ook een handige site:Had em net gevonden via Google idd :jerry morgen maar es proberen ^^ Je vind het vast niet erg als ik even een nokkenassensortje van die oude X20XEV afpluk om even te proberen hea (A)
21 mei 2009 om 21:18 #17482815Via autotools achter de foutcodes van een X20XEV gekomen deze is ietsjes anders volgens mij:
000012 Begin En Einde Foutkode Uitlezing
000012 Geen Foutkode Aanwezig
000013 Lambda Sonde Geen Of Onjuiste Signaalspanning
000014 Koelvloeistoftemperatuur Sensor Signaalspanning Te Laag
000015 Koelvloeistoftemperatuur Sensor Signaalspanning Te Hoog
000016 Pingelsensor Geen Of Onjuiste Signaalspanning
000019 Krukassensor Geeft Onjuist Toerentalsignaal
000021 Gaskleppotentiometer Signaalspanning Te Hoog
000022 Gaskleppotentiometer Signaalspanning Te Laag
000023 Pingelsensor Correctiedeel In Regeleenheid Defect
000024 Snelheidssensor Geen Of Onjuiste Signaalspanning
000025 Injector 1E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
000026 Injector 2E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
000027 Injector 3E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
000028 Injector 4E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
000031 Krukassensor Geeft Geen Signaal. Deze Code Wordt Altijd Gegeven Als Het Kontakt Aan Staat En De Motor Niet Loopt
000033 Uitlaatgas Recirculatieklep Spanning Te Laag
000034 Uitlaatgas Recirculatieklep Spanning Te Hoog
000037 Spanning Controle Lamp Te Laag. Eindtrap In Regeleenheid Fout
000038 Lambda Sonde Signaalspanning Te Laag
000039 Lambda Sonde Signaalspanning Te Hoog
000044 Lambda Sonde: Mengsel Te Arm Signaalspanning Heeft Te Lang Op Een Laag Niveau Gestaan
000045 Lambda Sonde: Mengsel Te Rijk Signaalspanning Heeft Te Lang Op Een Hoog Niveau Gestaan
000046 Relais Secundaire Luchtinjectie Spanning Te Laag
000047 Relais Secundaire Luchtinjectie Spanning Te Hoog
000048 Spanning Controle Lamp Te Laag. Eindtrap In Regeleenheid Fout
000049 Voedingsspanning Op Regeleenheid Te Hoog
000052 Spanning Controle Lamp Te Hoog. Eindtrap In Regeleenheid Defect.
000053 Relais Brandstofpomp Spanning Te Laag
000054 Relais Brandstofpomp Spanning Te Hoog
000055 Regeleenheid Fout
000056 Stationair Stelmotor Stuurspanning Te Hoog
000057 Stationair Stelmotor Stuurspanning Te Laag
000061 Regenereerklep (Brandstof) Stuurspanning Te Laag
000062 Regenereerklep (Brandstof) Stuurspanning Te Hoog
000069 Luchttemperatuursensor Signaalspanning Te Laag
000071 Luchttemperatuursensor Signaalspanning Te Hoog
000073 Luchtmassameter Signaalspanning Te Laag
000074 Luchtmassameter Signaalspanning Te Hoog
000075 Koppelkontrole Automatische Transmissie Spanning Te Laag
000076 Koppelkontrole Automatische Transmissie Geen Of Onjuiste Werking
000079 Gaskleppotentiometer Signaalspanning Te Laag
000081 Injector 1E Cilinder Stuurspanning Te Laag
000082 Injector 2E Cilinder Stuurspanning Te Laag
000083 Injector 3E Cilinder Stuurspanning Te Laag
000084 Injector 4E Cilinder Stuurspanning Te Laag
000087 Relais Airco Compressor Stuurspanning Te Laag
000088 Relais Airco Compressor Stuurspanning Te Hoog
000091 Lambda Sonde Verwarming Spanning Te Hoog
000092 Nokkenaspositie Sensor Geeft Onjuist Toerentalsignaal
000098 Lambda Sonde Verwarming Spanning Te Laag22 mei 2009 om 05:38 #17482816Als die defect is ruil je hem maar om:vertag:angel
7 juni 2009 om 11:31 #17482817Nou ik heb tijd gevonden om de Omega uit te lezen, begint nu wel een beetje te dringen want ik moet er over anderhalve maand mee op vcakantie.
Ik snap alleen helemaal niks van die knippercodes..
ik krijg als ik hem uitlees deze code,
10 keer knipperen
rust
3 keer knipperen
rust
3 keer knipperen
rust
5 keer knipperenLange rust
weer de bovenstaande code en dat blijft doorgaan.
Wat is nu de foutcode ??
7 juni 2009 om 11:56 #174828180335 Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion
7 juni 2009 om 13:56 #17482819hallo,
ik weet dat ik de enige ben die geen duits kan:wtf
maar wat betekent dat in gewoon nederlands??
mvrg Rob
7 juni 2009 om 14:08 #17482820origineel gepost door mantamartin
0335 Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktionkrukassensor is dat als het goed is toch ??
Daar heb ik er nog 1 van liggen, jammer alleen dat de aircopomp en stuurverkrachtigingspomp ervoor zitten. Word weer een avondje onder de auto liggen.. Maargoed, ik heb nu in iedergeval zekerheid welke sensor er zit te pierlewaaien :’) ( wat een woord haha )
Waar heb je trouwens die codes vandaan ? want ik heb dus een hele andere lijst via autotools gevonden ( die dus niet echt klopt ).
Bedankt in iedergeval, uiteraard post ik hier de vorderingen van de omi…
7 juni 2009 om 14:10 #17482821origineel gepost door red-bull
hallo,ik weet dat ik de enige ben die geen duits kan:wtf
maar wat betekent dat in gewoon nederlands??
mvrg Rob
Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion
krukas positie-sensor A ( ?? ) geschakelde nog wat iets… dat daar iets mis mee is in iedergeval :jerry mijn duits is ook niet perfect… maar ik weet dat kurbelwell de krukas is :)
7 juni 2009 om 19:39 #174828220335 is idd de krukassensor… geeft dan geen goede waarde’s…
hier de tech2 ( 4 cijverige code’s )
Codes Vectra-B (tech2)
Code: Item: Fault:
0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
0105 Intake manifold pressure sensor n/a
0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0201 Injector valve 1 n/a
0202 Injector valve 2 n/a
0203 Injector valve 3 n/a
0204 Injector valve 4 n/a
0205 Injector valve 5 n/a
0206 Injector valve 6 n/a
0230 Fuel pump n/a
0325 Knock sensor n/a
0330 Knock sensor 2 n/a
0335 Crank sensor n/a
0340 Camshaft sensor n/a
0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
0400 Exhaust gas circulation valve n/a
0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
0410 Secondary air pump relay n/a
0412 Secondary solenoid valve n/a
0433 Tank vent valve n/a
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
0560 Battery n/a
1110 Switch over valve solenoid n/a
1112 Switch over valve 1 n/a
1113 Switch over valve 2 n/a
1120 Throttle body malfunction n/a
1229 Power supply relay n/a
1231 Fuel pump relay n/a
1320 Knock control cylinder 1 n/a
1327 Knock control cylinder 2 n/a
1328 Knock control cylinder 3 n/a
1329 Knock control cylinder 4 n/a
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
1410 Secondary air pump relay n/a
1411 Secondary air pump n/a
1501 Immobiliser control unit n/a
1502 Immobiliser control unit n/a
1503 Immobiliser control unit n/a
1530 Air flow relay n/a
1600 Internal control module n/a
1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
1602 Knock control module n/a
1604 Knock control unit n/a
1605 Knock control unit n/a
1606 Knock control unit n/a
1640 Knock control unit or quad drive module n/a
1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
1740 Torque control unit n/a7 juni 2009 om 19:46 #17482823origineel gepost door TRPower
0335 is idd de krukassensor… geeft dan geen goede waarde’s…hier de tech2 ( 4 cijverige code’s )
Codes Vectra-B (tech2)
Code: Item: Fault:
0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
0105 Intake manifold pressure sensor n/a
0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0201 Injector valve 1 n/a
0202 Injector valve 2 n/a
0203 Injector valve 3 n/a
0204 Injector valve 4 n/a
0205 Injector valve 5 n/a
0206 Injector valve 6 n/a
0230 Fuel pump n/a
0325 Knock sensor n/a
0330 Knock sensor 2 n/a
0335 Crank sensor n/a
0340 Camshaft sensor n/a
0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
0400 Exhaust gas circulation valve n/a
0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
0410 Secondary air pump relay n/a
0412 Secondary solenoid valve n/a
0433 Tank vent valve n/a
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
0560 Battery n/a
1110 Switch over valve solenoid n/a
1112 Switch over valve 1 n/a
1113 Switch over valve 2 n/a
1120 Throttle body malfunction n/a
1229 Power supply relay n/a
1231 Fuel pump relay n/a
1320 Knock control cylinder 1 n/a
1327 Knock control cylinder 2 n/a
1328 Knock control cylinder 3 n/a
1329 Knock control cylinder 4 n/a
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
1410 Secondary air pump relay n/a
1411 Secondary air pump n/a
1501 Immobiliser control unit n/a
1502 Immobiliser control unit n/a
1503 Immobiliser control unit n/a
1530 Air flow relay n/a
1600 Internal control module n/a
1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
1602 Knock control module n/a
1604 Knock control unit n/a
1605 Knock control unit n/a
1606 Knock control unit n/a
1640 Knock control unit or quad drive module n/a
1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
1740 Torque control unit n/aThnx ! hoop dat de motor goed is na het vervangen van de sensor.
Hoop dat er dan geen andere foutcodes naar voren komen. Maargoed thnx dat ik nu ook de andere foutcodes heb mocht zich toch nog een foutcode voordoen.
Zou die krukassensor ook de veroorzaker zijn van het slecht aanslaan ?? dat de ECU niet weet hoe de krukas staat oid ?
8 juni 2009 om 05:33 #17482824het is mogelijk, op het moment draaid jou auto dus alleen op de nokkenassensor….en eer de ecu door heeft dat die alleen die referentie heeft, kan ff duren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.