Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Groep A uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2009 om 10:23 #17209801
Hallo,
Rustig aan ben ik bezig met het opknappen mijn 8v 4×4 calibra en ben ik ondertussen aan het orienteren voor een goeie uitlaat.
Nou heb je bedrijven als uitlaten.com, DHZ twente, M-tech ed die groep A uitlaten verkopen, maar wat zijn jullie ervaringen?
Over het algemeen zorgt een groep A (63mm meen ik) voor een betere doorstroming van de uitlaatgassen en is dat (als het goed is) ook bevordelijk voor het aantal pk’s. Zal een grotere diameter uitlaat nog beter zijn of is een groep A voldoende?
greetzz,
steve :afro
13 mei 2009 om 12:21 #17482126Ik ben van mening dat deze bedrijven zeker weten wat ze doen.
Heb zelf ervaring met mijn plaatselijke uitlatenboer die het op maat maakt.
Maar mijn volledige vertrouwen zou uitgaan naar DHZ Twente!
Heb zijn werk deels gezien en hij weet wat hij doet!13 mei 2009 om 15:16 #17482127niels weet wat ie doet.. alleen vraag ik me af of een 63 mm niet teveel is voor een 8vtje..
ik heb zelf ook met 63mm gereden met een 8v en moet eerlijk zeggen dat ik meer het id had dat ik minder vermogen had als juist meer.
mijn mening is als je verder geen motorische tuning e.d. gaat doen, gewoon lekker je standaard 50 mm aanhouden.. tot de kat sowieso.. en gewoon lekker dempertje eronder voor het geluid..13 mei 2009 om 19:41 #17482128groep A koop je voor het geluid.
denk dat je weinig tot geen extra vermogen krijgt op een standaard of bijna standaard motor.
had op mijn 16v ook andere nokkenassen en nog een paar dingen en had het idee dat die groep A die er onder hing niks extra bij droeg.
als je wat lekkers voor je 8v wilt moet je er een ander uitlaatspruitstuk op doen en dan een middendempervervanger of zo.
houd je van een bak herrie neem dan een groep A en haal je kat er onder uit.:wubzat bijna op 119db :)mis het geluid nog steeds14 mei 2009 om 11:10 #17482129De motor die er uiteindelijk in komt zal de volgende setup hebben:
Lexmaul inlaat;
spagetti uitlaat;
SEH-zuigers;
andere nokkenas (aantal graden ben ik nog niet uit wat erin gaat);
chip om het zaakje kloppend te houden.Het laatste zal dan de uitlaat zijn. Groepje A of standaard, iig wat beter bij deze setup zal passen..Als een Groep A alleen voor het geluid bevordelijk zal zijn is het nog een twistpunt om dan zo’n uitlaat aan te schaffen :hmmz
in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe :thumbup
14 mei 2009 om 11:12 #17482130ik had met dezelfde setup een 50 mm uitlaat zonder kat zonder middendemper en een goeie einddemper.
ik had genoeg tegendruk/ koppel vermogen, niet het idee dat ik wat verloor.. en een leuk geluidje.neem geen open demper dan.. wel 1 die knap dempt. zonder kat en middendemper komt er genoeg geluid uit (vind ik)
15 mei 2009 om 17:02 #17482131Ik heb een groep A uitlaat van DHZ-Twente
prima vent :thumbup en een absulute vakman. Helaas duurde het wel even, maar ik had wat uitgekozen wat nog niet in productie was. Foutje van de toeleverancier dus.
Maar al met al heel netjes opgelost. Later nog terug geweest om nog paar kleine dingen aan te passen en de einstukjes wat meer onder de bumper laten komen; geen probleem. Alleen moet er nu nog een db-killer in komen, hij maakt nog steeds wat lawaai, en er zitten al 2 dempers onder… Persoonlijk heb ik hem liever gewoon lekker stil met een donkere brom.
Overigens heb ik groep A vanaf de kat. Ik heb geen mega vermogenswinst of wat. Maar heb het puur gedaan omdat een orginele uitlaat van voor naar achter ook een flinke duit kost (bij een V6 tenminste), voor iets meer heb je hem helemaal van RVS en helemaal naar wens.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.