Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › autobezit engeland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2009 om 17:26 #17209792
wie weet hoe het in engeland er aan toe gaat?
niet dat ik ga emigreren haha
maar mijn intresse komt door wheeler dealers enzo op discovery.
daar hoor je zo nu en dan es wat maar aangezien de ondertiteling nooit exact weergeeft wat die gast nou eigenlijk zegt is het toch onduidelijk.
hebben ze daar een apk??ja vast wel maar net zoals hier??
hij zegt altijd als je een auto koopt let op of de wegenbelasting betaald is.
wat maakt dat nou uit??dat moet je toch zelf doen???
hebben ze daar net zon wegenbelasting als hier?
want toen ze een range rover van lpg gingen voorzien zal dat volgens hun STUKKEN goedkoper zijn.
is dat daar dan niet veel hoger net als hier?
en dan nog de verzekering.
hij vraagt dan aan zon gast is dat nou erg duur zon auto te verzekeren??
o nee dat valt reuze mee zegt die gast dan.
maar dan noemen ze me daar een bedrag van honderden ponden.
dan denk ik pffffffffffwieuw wat je weing noemt haha
vin het dan een boel geld als ik dat hoor.
is dat dan ook net als hier?
nou heel wat vragen maar was er benieuwd naar hoe dat daar allemaal werkt.
kan op internet er niet echt iets van vinden.ps
ja dat ze links rijden weet ik ook nog wel:P
dat hoef je dus niet uit te leggen12 mei 2009 om 17:49 #17482073ze hebben daar sowieso een apk,heet daar MOT
12 mei 2009 om 18:42 #17482074Zal het eens voorleggen op het engelse omega forum.
gr
Danny
13 mei 2009 om 10:04 #17482075MOT= Ministry Of Transport is engelse APK,schijnt wel strenger te zijn als in NL want de meesten schijten peuken als ze er heen moeten!
Wegenbelasting net als hier kennen ze niet,in Engeland betaal je half of jaarlijks belasting(Taxdisc),dat betalen ze op het postkantoor aldaar.
Verzekering gaat per grootte van de auto en no claim kennen ze daar niet,wel is het zo dat hoe langer je rijdt de verzekering goedkoper wordt.
Gehele levensonderhoud is in Engeland wel hoger.
Hoe de verhouding benzine,diesel en LPG is qua kosten weet ik niet.
gr
Danny
14 mei 2009 om 14:58 #17482076zelf auto’s bouwen en motor ombouw is er wel een stuk makkelijker
op discovery was eens een boot met wielen, buitenboort motor en gewone motor gewoon goed gekeurd.en de boost beast corsa met 2x c20let A 350pk komt ook uit engeland
hij was eerst afgekeurd omdat er geen ruitenwisser vloeistof resevoir in zat. die zit nu in de auto aan de bijrijders kant.14 mei 2009 om 15:44 #17482077origineel gepost door corres
wie weet hoe het in engeland er aan toe gaat?
niet dat ik ga emigreren haha
maar mijn intresse komt door wheeler dealers enzo op discovery.
daar hoor je zo nu en dan es wat maar aangezien de ondertiteling nooit exact weergeeft wat die gast nou eigenlijk zegt is het toch onduidelijk.
hebben ze daar een apk??ja vast wel maar net zoals hier??Ja, jaarlijks m.o.t.
hij zegt altijd als je een auto koopt let op of de wegenbelasting betaald is.
wat maakt dat nou uit??dat moet je toch zelf doen???
hebben ze daar net zon wegenbelasting als hier?Je “koopt” wegenbelasting bij de auto en krijgt een tax-disc.
De wegenbelasting schijnt bij de auto te horen, als je hem verkoopt krijg je geen belasting terug zoals hier.want toen ze een range rover van lpg gingen voorzien zal dat volgens hun STUKKEN goedkoper zijn.
is dat daar dan niet veel hoger net als hier?tja, die ene vent kletst altijd een beetje uit z’n nek en Edd “fikst het wel even”.
En omdat hij zo gemakkelijk kletst kocht hij een auto waar door de mileu eisen een veel duurdere installatie in moest dan hij dacht :jerry
Ik denk dat het goedkopere eigenlijk alleen in de brandstof kosten zit, ik zie niets over lpg in het kostenoverzicht.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_10012524
en dan nog de verzekering.
hij vraagt dan aan zon gast is dat nou erg duur zon auto te verzekeren??
o nee dat valt reuze mee zegt die gast dan.
maar dan noemen ze me daar een bedrag van honderden ponden.
dan denk ik pffffffffffwieuw wat je weing noemt haha
vin het dan een boel geld als ik dat hoor.
is dat dan ook net als hier?Autoverzekering kan daar afschuwelijk duur zijn.
Vooral beginnende rijders betalen daar snel meer premie dan het kost om de auto te kopen.Er is ook een no-claim systeem zoals hier.
Wat echter anders is, is dat je “mods” bij de verzekering moet melden.
Dus als je een spaghetti uitlaatspruitstukplaatst, moet je dat bij de verzekering melden. En zelfs als je alleen WA verzekering hebt, gaat de premie omhoog.Of als je een stel webers er op zet, dat de verzekering zegt “ga maar ergens anders heen” (als je niet fllink wilt bijleggen)
Ik heb wel eens op top gear gehoord dat de premie ook afhankelijk is van waar je woont, en welk beroep je hebt heeft schijnbaar ook invloed op de premie.
Hun kenteken systeem werkt ook anders dacht ik.
Het papieren eigendoms bewijs is de V5, en je doet dat ding op de post om hem over te schrijven op jouw naam.Het is geloof ik ook mogelijk om een verlaten voertuig te claimen, en dan krijg je na verloop van tijd een kentekenbewijs voor die auto op jouw naam thuis gestuurd.
De m.o.t is streng omdat je dan net als hier aan de eisen voor dat voertuig moet voldoen.
Heel anders is dat ze een SVA of Single Vehicle Application (test) hebben.
Die is anders dan de kenteken-keuring van de RDW veel soepeler.14 mei 2009 om 16:22 #17482078mot is apk, opzich niet supereng or.
tax koop je indd by de auto, is een bepaalde tijd geldig. je hebt ook ten alle tijde de tax-disk achter de voorruit (sticker)
verzekering word daar altyd per jaar genoemd. dan lijkt t altyd al veel.
indd moeten alle mods aangegeven worden, en kan t zo zijn dat je word geweigerd ivm een rolkooi enzo.
premie is indd afhankelijk van je woonplaats, maar dat is in nederland ook. in de stad betaal je meer, meer kans op schade en meer kans op diefstal.
17 mei 2009 om 07:40 #17482079:thumbup
nou het word al een stuk duidelijker.
nou zijn we alleen nog niet er over uit of er verchil zit in de brandstofsoorten.
qua belasting dan haha
je rijd 2 keer zo ver voor het zelfde geld roept die gast bij die range rover waar ie lpg op wil zetten.
ja en de belasting dan??
in nederland loop je er mooi op leeg zon dikke rangerover op lpg.28 september 2010 om 19:41 #17482080even een oud topic uit het stof toveren
kijk veel politie op je hielen elke werkdag
speelt zich 90% in engeland af
nou blijkt dat je als verzekeringnemer daar alleen zelf bent verzekerd ipv je auto
als ik het goed begrijp.
als een ander in jouw auto rijd is ie niet verzekerd dus
even je auto uitlenen is er dus niet bij in engeland1 oktober 2010 om 18:45 #17482081origineel gepost door corres
even een oud topic uit het stof toverenkijk veel politie op je hielen elke werkdag
speelt zich 90% in engeland af
nou blijkt dat je als verzekeringnemer daar alleen zelf bent verzekerd ipv je auto
als ik het goed begrijp.
als een ander in jouw auto rijd is ie niet verzekerd dus
even je auto uitlenen is er dus niet bij in engelandDat is niet alleen in engeland zo.
In Canada is dat ook zo.
Heeft jou familie meerdere personen.
Dan dien je die allemaal te verzekeren.6 oktober 2010 om 11:29 #17482082origineel gepost door corres
wie weet hoe het in engeland er aan toe gaat?
niet dat ik ga emigreren haha
maar mijn intresse komt door wheeler dealers enzo op discovery.
daar hoor je zo nu en dan es wat maar aangezien de ondertiteling nooit exact weergeeft wat die gast nou eigenlijk zegt is het toch onduidelijk.
hebben ze daar een apk??ja vast wel maar net zoals hier??
hij zegt altijd als je een auto koopt let op of de wegenbelasting betaald is.
wat maakt dat nou uit??dat moet je toch zelf doen???
hebben ze daar net zon wegenbelasting als hier?
want toen ze een range rover van lpg gingen voorzien zal dat volgens hun STUKKEN goedkoper zijn.
is dat daar dan niet veel hoger net als hier?
en dan nog de verzekering.
hij vraagt dan aan zon gast is dat nou erg duur zon auto te verzekeren??
o nee dat valt reuze mee zegt die gast dan.
maar dan noemen ze me daar een bedrag van honderden ponden.
dan denk ik pffffffffffwieuw wat je weing noemt haha
vin het dan een boel geld als ik dat hoor.
is dat dan ook net als hier?
nou heel wat vragen maar was er benieuwd naar hoe dat daar allemaal werkt.
kan op internet er niet echt iets van vinden.ps
ja dat ze links rijden weet ik ook nog wel:P
dat hoef je dus niet uit te leggenAPK is MOT daar.
Road Tax wordt daar per voertuig betaald, maakt niet uit door wie. Hier gaat het per eigenaar. Dus als de wagen van eigenaar wisselt daar, is de belasting gewoon betaald.
Verzekeren is in engeland duurder als hier. Als je daar als startende bestuurder begint met een Corsa 1.0 betaal je je al scheel (denk aan een jaarpremie van 2000 euro). Ze rekenen daar ook in jaarpremies en niet in maand premies. Een paar honderd pond per jaar is daar peanuts terwijl dat hier je instap premie is zonder schadevrije jaren en leeftijd in risicogroep.Brandstofprijzen zijn daar iets lager als hier (NL is op 1 na duurste land in de wereld), maar het inbouwen van LPG gaat een stuk makkelijker wat prijs betreft.
Edit: lekker late reactie ook :P oeps
6 oktober 2010 om 15:00 #17482083AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door corres
:thumbup
nou het word al een stuk duidelijker.
nou zijn we alleen nog niet er over uit of er verchil zit in de brandstofsoorten.
qua belasting dan haha
je rijd 2 keer zo ver voor het zelfde geld roept die gast bij die range rover waar ie lpg op wil zetten.
ja en de belasting dan??
in nederland loop je er mooi op leeg zon dikke rangerover op lpg.hier zit je ff goed mis corres
ik heb er sinds kort ook wat range rovers bij:o
en die hebben een leuke eigenschap
dat je ze vrij”gemakelijk”legaal belastingvrij kunt makendus leeglopen op zo,n range rover valt erg mee
ik heb per toeval net zo 1 die in die aflevering zit die jij bedoeld
zelfde kleur zelfde uitvoering:thumbup
7 oktober 2010 om 06:47 #17482084haha ja klopt
een moderne cas kan op een oud chassis
maar ik weet eigenlijk niet of ze het daar over een belastingvrije hebben louwe
en is dat daar uberhaubt belastingvrij??
ook weer een puntje om achter te komen besef ik!idd als je een belastingvrije hebt is lpg zeker goedkoper dan benzine
maar ik ging van de situatie uit van gewoon belasting betalen
dan word het toch weer een duur geintje
en niet zo rooskleurig als die gast verteldtenzij lpg daar minder duur belasting is als hiero
ook daar weet ik weer niks van7 oktober 2010 om 16:09 #17482085AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb ook geen idee of ze daar een zoort van belastingvrijstelling hebben(mooi scrabble woord trouwens)
maar inderdaad staan de nr,s van zo,n auto
in het chasis en niet in de carresoriedas ook de reden dat ik der 2 gekocht heb;)
n duitse en een engelsedie duitse is reeds nederlands
dat chasis onder die engelse
en dan ff ombouwen naar normaal (links) gestuurd
dan rijd ik voo relatief weing geld
toch n lekker dikke wagen
met best veel luxe
die 3500 kg mag trekken:o;)
en daar was t om te doenkan er makkelijk een ambulance achter met een ascona 400rr turbo der op;):thumbup
qua gewicht zelfs wel 2:jerry:jerry:jerry:jerry
7 oktober 2010 om 19:04 #17482086origineel gepost door louwe 16 klepper
hier zit je ff goed mis corres
ik heb er sinds kort ook wat range rovers bij:o
en die hebben een leuke eigenschap
dat je ze vrij”gemakelijk”legaal belastingvrij kunt makendus leeglopen op zo,n range rover valt erg mee
ik heb per toeval net zo 1 die in die aflevering zit die jij bedoeld
zelfde kleur zelfde uitvoering:thumbup
dat werkt alleen als je al nederlands kenteken hebt op het chassis
als je chassis nog moet invoeren en je bouwt er al nieuwe casco op en nieuwe motor in dat hij kenteken krijgt met bouwjaar van meeste onderdelen
en niet van chassisgroet michel
ja maatje van mij heeft dat probleem dus8 oktober 2010 om 08:11 #17482087AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mies&geri
origineel gepost door louwe 16 klepper
hier zit je ff goed mis corres
ik heb er sinds kort ook wat range rovers bij:o
en die hebben een leuke eigenschap
dat je ze vrij”gemakelijk”legaal belastingvrij kunt makendus leeglopen op zo,n range rover valt erg mee
ik heb per toeval net zo 1 die in die aflevering zit die jij bedoeld
zelfde kleur zelfde uitvoering:thumbup
dat werkt alleen als je al nederlands kenteken hebt op het chassis
als je chassis nog moet invoeren en je bouwt er al nieuwe casco op en nieuwe motor in dat hij kenteken krijgt met bouwjaar van meeste onderdelen
en niet van chassisgroet michel
ja maatje van mij heeft dat probleem dusklopt wel wat je zegt
ik had me ook goed verdiept voor ik er aan begon
dus ik heb dat probleem niet;)
zitten wel wat meer haken en ogen aanvanaf 84 waren er voor t eerst range rovers met 4 deuren
dus de meeste met 4 deurs koets
en chassis ouder dan 84
zitten met een kenteken wat niet correct is:ovolgens mij is dat zelfs niet ff om te keuren bij het rdw
anyway ik had een duitse 84er op lpg
die is intussen al nederlands
incl de lpg die op de duitse brief stond terwijl het al n heeeele oude instaltie wasmaar dit is het opelforum dus we dwalen iets af
(had me ook op t range rover forum gemeld maar das een dood zooitje daaro:thumbdown:(:( )
8 oktober 2010 om 10:20 #17482088Mocht iemand nog interesse hebben overigens over die range rovers.
Bij mij vlakbij doet iemand in die dingen en heeft er wel 50 in diverse staten staan.
Ik ken ze niet ofzo hoor, maar kan altijd even vragen. ;)8 oktober 2010 om 13:24 #17482089origineel gepost door louwe 16 klepper
klopt wel wat je zegt
ik had me ook goed verdiept voor ik er aan begon
dus ik heb dat probleem niet;)
zitten wel wat meer haken en ogen aanvanaf 84 waren er voor t eerst range rovers met 4 deuren
dus de meeste met 4 deurs koets
en chassis ouder dan 84
zitten met een kenteken wat niet correct is:ovolgens mij is dat zelfs niet ff om te keuren bij het rdw
anyway ik had een duitse 84er op lpg
die is intussen al nederlands
incl de lpg die op de duitse brief stond terwijl het al n heeeele oude instaltie wasmaar dit is het opelforum dus we dwalen iets af
(had me ook op t range rover forum gemeld maar das een dood zooitje daaro:thumbdown:(:( )
staat bij rangerover ook aantal portieren dan op kenteken
vraag ik me nu dus af
groet michel8 oktober 2010 om 16:44 #17482090AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kaneelschep
Mocht iemand nog interesse hebben overigens over die range rovers.
Bij mij vlakbij doet iemand in die dingen en heeft er wel 50 in diverse staten staan.
Ik ken ze niet ofzo hoor, maar kan altijd even vragen. ;)waar is dat dan ongeveer;)
8 oktober 2010 om 16:45 #17482091AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mies&geri
origineel gepost door louwe 16 klepper
klopt wel wat je zegt
ik had me ook goed verdiept voor ik er aan begon
dus ik heb dat probleem niet;)
zitten wel wat meer haken en ogen aanvanaf 84 waren er voor t eerst range rovers met 4 deuren
dus de meeste met 4 deurs koets
en chassis ouder dan 84
zitten met een kenteken wat niet correct is:ovolgens mij is dat zelfs niet ff om te keuren bij het rdw
anyway ik had een duitse 84er op lpg
die is intussen al nederlands
incl de lpg die op de duitse brief stond terwijl het al n heeeele oude instaltie wasmaar dit is het opelforum dus we dwalen iets af
(had me ook op t range rover forum gemeld maar das een dood zooitje daaro:thumbdown:(:( )
staat bij rangerover ook aantal portieren dan op kenteken
vraag ik me nu dus af
groet michelzou der niet eens over beginnen als dat niet zo was;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.