Forumindex › Forums › Modellen › Omega › v6 op 5 poten na grote beurt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2009 om 15:43 #17209752
omega b2, v6, 2,5 liter, automaat uit 99 loopt op 5 poten na grote beurt,de garage haalt morge de kop er af om te kijke wat er loos is ,hij heeft zelf een idee dat de hydrolishe zuiger stuk is gelopen ,dit zou de oorzaak zijn omdat de vorige eigenaar dikkere olie heeft gebruikt om het tikken te verstoppen voor de verkoop,en nu na beurt “gewone ” olie heeft verversd, hij heeft gemeten dat de cilinder compressie verlies heeft en heeftt me laten zien dat de inlaat kleppen vies en aangeslagen zijn tegen over de goede kleppe ,nu vind ik t alleen erg raar dat ik deze auto 6 maanden heb, en al 2 keer een lange rit hebt gemaakt en ook sport stand weleens hebt gebruikt en de motor lekker in zn toeren hebt gehad!!en dit allemaal heeft nog nooit enig raar geluid of gevoel teweeg hebt gebracht,de auto rijd op zich zeunig een heeft in 6 maanden geen druppel olie verbruikt,heeft iemand een idee ofdat dit verhaal daadwerkelijk zou kunne kloppen of heeft mischien iemand een heel ander idee dan hoor ik dat graag
8 mei 2009 om 16:39 #17481142Hebben ze ook de distributie gedaan bij die grote beurt?
8 mei 2009 om 16:43 #17481143ditriebutie heb ik 2 maanden gelede laten doen inc water pomp
8 mei 2009 om 18:10 #17481144Ok dus dat kunnen ze bij die beurt eigenlijk niet verkloot hebben.
8 mei 2009 om 19:06 #17481145nee dat hebben ze netjes gedaan en opzich is t een vertouwde en goede monteur ,heb al verschillende dinge late doen ,ook met mn werk busje dus ik ben een goede klant van hem en heb all meerdere male een reparatie laten doen en die altyd goed zijn gebleven en niet te veel $$berekent!! vind t alleen een beetje raar dat nu met andere olie ineens die klep niet meer zou werken,maarja we zullen morge zien wat er aan de hand is:-(
8 mei 2009 om 23:12 #17481146Het verhaal van die monteur klinkt niet raar. Slijtageverschijnselen (tijdelijk) ‘oplossen’ (lees: verhullen) met dikkere olie is een bekend fenomeen. Het probleem verhelpen lukt hier echter niet mee. Het wordt slechts gemaskeerd. Nu er nieuwe, reguliere olie op het blok is gegooid komt het oude euvel net zo hard of nog erger weer terug.
Het zou heel goed kunnen zijn dat er een hydraulische klepstoter naar de eeuwige jachtvelden is en dan doet die poot echt niets meer.
Maar zonder ook maar iets van de kwestie te weten zou het theoretisch ook in de ontsteking kunnen zitten. Als je de zaak niet in de fik zet loopt het ding immers ook niet mee. Maar het zou wel heel toevallig zijn.Trouwens, wel een gaaf blok wat je in je Omega hebt hangen! :agent
Veel succes en wijsheid morgen,
Groet, Oedo
9 mei 2009 om 06:29 #17481147onsteking heeft hij ook gecontroleerd en dat was in orde,we zijn er gister ook achter gekome dat de achterste 2 bougies waarschijnlijk nooit zijn vervangen omdat je daar lastig bij komt,dit denken we omdat dat dit enigste orginele bougies waren en de rest van bosch,maar als t slijtage is zou t dan niet verstandig zijn om alle 6 de kleppen van de rechter kant van de motor te reviseren en met de tyd de andere kant van t blok aan te pakken of mischien alles in 1 keer nu?
9 mei 2009 om 11:39 #17481148Hoi,
Kijk je uit dat je niet te veel rijdt nu je zesde pitje het niet doet!
Op deze manier kan je namelijk ook je kat om zeep helpen (door de onverbrande benzine in je uitlaat)
En dat drijft de kosten alleen maar op.Succes.
Aart9 mei 2009 om 11:57 #17481149ik heb er geen meter meer mee gereden, hij staat al vanaf t moment dat we er achter kwamen bij de garage,net langs geweest, kop is er af,en zag er toch gelukkig wel goed uit de cilinder zag er schoon uit en was volgens hem een teken dat ie wel gelopen heeft alleen de kleppen zagen er minder uit die zaten vol aanslag van onverbrande benzine(van de cilinder die compressie verlies had),maandag stuurt hij de kop naar een revisie bedrijf in schiedam ,en hopelijk blijft t bij de 4 kleppen van die ene cilinder,hij denkt zelf dat de hydrolishe klep stoter lek is,dus even afwachten wat het revisie berdijf zegt, verder ben ik toch wel blij want hij berekent me geen arbeids loon door:P en heeft me een leen auto gegeven(astra) dus kan wel zeggen dat ik erg blij ben met deze gast,komt mischien ook wel omdat ik goede vaste klant ben en al wat centjes heb over gedragen aan uiteraard prima reparaties&beurtjes,nu nog hope dat ik maandag goed nieuws heb en zal dat uiteraard delen hier
9 mei 2009 om 12:16 #17481150Veel succes in ieder geval en nu maar duimen dat de rekening een beetje meevalt. :thumbup
9 mei 2009 om 23:38 #17481151vorige week zaterdag reed hij anders nog best, en dat alles door dunnere olie?
10 mei 2009 om 08:56 #17481152Controleer je bougiekabels.
heb al een gevalletje gehad, dat na en beurt op 5 poten liep.
bleek een bougiekabel het probleem te zijn.
Willem
10 mei 2009 om 16:08 #17481153ja klopt hij reed tot voor de beurt prima,en dat de hydrolishe klep niet meer geheel sluit komt door lekage(slijtage) en om dan door dikkere olie er in te doen bouwt hij meer druk op om toch voledig te sluiten,athans dat is wat de monteur my verteld , hij heeft ook compressie gemeten op alle cilinders en ze kwamen allemaal op 15 uit behalve de cilinder die niet liep ,die gaf maar 4 aan al weet ik niet wat ze bedoelen met de getallen,en hij had bougies kabels ook gecheckt en die waren prima in orde,en wat ik al eerder zei is dat de kleppen van die ene cilinder ook aangeslagen waren en dat komt niet van een korte tyd,ik heb ook wat info ingewonnen bij een neef van me die heeft aardig verstand van motoren en zei dat de monteur zomaar eens gelijk kan hebben,dus tis even afwachten wat ik hopelijk maandag anders dindsdag te horen krijg van t rivisie bedrijf
10 mei 2009 om 16:23 #17481154Dat met die bougiekabels heb ik ook wel is gehad
Denk je ff snel bougietjes te vervangen, vernaggel je de kabel doordat je er even een trekt. Dan is de kabel al niet fris meer en dan wordt ie stuk getrokken.
16 mei 2009 om 13:42 #17481155update:-),heb sinds donderdag mn kindje terug en loopt weer heerlijk als van ouds ik moet over 1000 km terug komen, dan wilt de monteur ff een check doen!!,alleen zit er een lichte tik in het blok en dat zijn waarschijnlijk toch de andere kleppen die je hoort, ofdat nog weg gaat als ze gezet zijn is een vraag als dit niet zo is zijn mijn toekomst plannen duidelijk (zo snel mogelijk), en dat is 2 voledig rereviseerde koppen& kleppen te kopen en te vervangen!!!,nu zegt mn schoon vader alleen omdat die op dikke olie heeft gelopen is er ook een risico dat de krukas lagers ook een opdonder gehad kunne hebben, dus hoop maar dat dit niet het geval is, ik ben net terug van een ritje van 250 km en moet zeggen dat ik nix gek heb kunne vinde en dat ie netjes loopt ,ook temperatuur is prima gebleven en geen enkele schok of stoot gevoelt,dus ben opzich best wel blij ,tis alleen nog even afwachten of die tik verdwijnt als de klepstoters zich voledig hebben gezet,laat jullie nog wel weten van hoe of wat de komende tyd,en uiteraard opmerkingen of tips zijn erg welkom
16 mei 2009 om 17:56 #17481156Fijn dat het beestje weer goed loopt. (denk maar zo al het tikt werkt het nog:D)
btw was je veel kwijt?
16 mei 2009 om 20:42 #17481157zo`n kleine 500 euries nog:-(heb toch een beetje arbeids loon betaald, heb al geinformeerd voor 2 gereviseerde koppen koste ook 500 euries pst,dus moet weer beetje sparen voor ik dat kan doen:-)
16 mei 2009 om 22:45 #17481158Phoeeee :o ook al is het zgn goedkoop het blijft toch een hoop geld man.
20 mei 2009 om 05:26 #17481159Wat dacht je dan als je door de dealer/garage je koppen laat vlakken en opnieuw plaatsen.
Ik schrok me de:wtf
kon zo oplopen tot €3000:vertag
En dat alleen voor mijn eigen goede gevoel dat het echt ECHT in orde is….20 mei 2009 om 06:03 #17481160hey
alles nog goed met de omega21 mei 2009 om 14:35 #17481161Hopelijk welking:
We moeten nog maar een paar 100 km wachten tot we het antwoord krijgen:afro
22 mei 2009 om 20:10 #17481162hey vd beemt;) aangetrouwde neef van me:o o.O autootje loopt nog steeds,dat heb je net zelf gezien:-) hehe,nog 500 kilometertjes te gaan dan word de compressie opnieuw gemeten, hoop at t nog steeds goed is dan, ik ga morge de vol synthetishe olie er uit laten lopen en dan half synt er in doen,hoop dan dan die tik nog minder word(al is ie al een heel stuk minder) maar toch laat ik de 2 koppen reviseren om ook myzelf het gevoel te geven dat t zeker goed is:P,maar voor nu loopt ie opzich goed dus heb er niet echt haast mee,volgende week naar duitsland (900 km) de ultieme test als ik zonder auto pech thuis kom ben ik pas echte gerust
24 mei 2009 om 21:18 #17481163zou lekker op vol synthetische olie blijven rijden!!!
reinigt beter.
mijn loopt een stuk lekkerder (stiller) sinds ik ben overgestapt op VOL synthetische olie.
Ik heb een 2.5 V6 van ’96 in een vectra-B
zelfde v6 als in de Omega
Willem
3 augustus 2009 om 01:40 #17481164Hey Nitro,
Hoe is eigenlijk allemaal afgelopen?
4 augustus 2009 om 17:51 #17481165hey die yoyo:-), beestje loopt nog steeds goed alleen tik zit er nog steeds in, ook nadat ik half synthetishe olie er in heb gedaan,heb laaste 2 maande flink veel geklust,dus lekker kunne sparen en volgende week gaat ie terug naar garage voor 2 gereviseerde koppen (kompleet kleppen&klepstoters en weet ik veel wat er nog meer in zit:P inc 2 jaar garantie)ook al is er met de andere kant niks mis volgens de garage, maar ik wil geen risico nemen dus laat die maar gelijk meeneme,kan er alleen maar beter op worden lijkt me,mischien dat iemand nog een tip heeft om mogelijk nog iets te vervangen nu de koppen er toch weer afgaan???(waterpomp en dis riem zijn pas gedaan)voor de rest ben ik nog steeds een trotse blije omega rijder:-)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.