Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Vraagjes betreffende 2.4 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2009 om 14:27 #17209731
Ik wordt een beetje moe van al die verschillende topicjes met korte vraagjes over deze ombouw. (waar ik zelf ook schuldig aan ben) Zelf heb ik nog een aantal vragen die waarschijnlijk met maar één zin beantwoord kunnen worden. En heb geen zin om daar losse topics van te maken. Voortaan zal ik deze vragen in dit topic stellen. En anderen maak ook gerust gebruik van dit topic voor vragen hierover.
– Waar zit de oliedruk sensor in het 2.4 blok en hoe ziet deze eruit?
– Voorin de thermostaat zit een messing buisje, waarvoor is dit?
– Bovenop de thermostaat zit een zwart doosje geklikt met 2 slangaansluitingen en een rode stekker, waarvoor is dit?
– De waterpomp heeft 2 kleinere aansluitingen aan de aanzuigkant, één komt van de kachel, waar komt de andere vandaan?
6 mei 2009 om 14:58 #17480745Oliedruksensor zit voorop het oliepomphuis, linkse kant.
Messing buisje is voor de verwarming van de gasklep.
Zwarte doosje is een vacuumgestuurd klepje voor de tankontluchting/koolfilter benzinedamp.
De tweede aansluiting gaat naar het overlooptankje van het koelsysteem.
Zo zit het iig bij de Omega-motor waar ik de boel heb bekeken voor je.
6 mei 2009 om 18:16 #17480746je kan ook de imbus er uitdraaien en daar de gewone oliecensor in doen.
de tweede uitgang op de waterpomp top je gewoon af.6 mei 2009 om 19:05 #17480747Bedankt, dat zou mijn 2e vraag zijn. De imbus rechts achterop het blok waar de oliesensor normaal zit (bij manta) kan ik moeilijk meer bij omdat daar het uitlaatspruitstuk van de omega zit. Kan de oliedruksensor ook voor in het distributiehuis; imbus linksvoor onder de verdeleras, of rechtsvoor boven oliefilter?
6 mei 2009 om 19:41 #17480748Vergis je niet, die imbus eruithalen is vaak geen simpel klusje, in erg veel gevallen zit hij zo vast dat het imbusgat kapot draait.
Dat geld wel voor meer gaten waar zo’n schroef in zit, sommige in aluminium willen nog wel eens losgaan als je er een Torx-dop in slaat.Die in het blok, dat maak ik dan schoon en stamp er een m8 bout in, daarna even vastlassen op een hoge stand, dan komt er genoeg warmte in zodat de bout loskomt uit het blok.
In ieder geval, de oliedrukzender (dat potje tbv. de oliedrukmeter) kan best voor in het distributiehuis, links boven het oliefilter zou ik niet doen, rechts (als je ervoor staat) is een betere plek, daar heeft de 2.4 Omega standaard zo’n zender zitten.
7 mei 2009 om 16:24 #17480749ik heb ze tot nu altijs los gekregen:D
7 mei 2009 om 18:16 #17480750Geweldig :thumbup
12 mei 2009 om 12:23 #17480751Alle inbussen wilden gelukkig nog makkelijk los. het potje van de oliedruk past alleen niet op de plaats die henk voorstelde; rechts voor ivm het wiel van de krukaspositie. Eigenlijk past die alleen boven het oliefilter. Mag ik vragen waarom je dit niet zou doen?
Ook heb ik gehoord dat de bouten voor de inlaat- en uitlaatspruitstukken met grafietvet of kopervet ingesmeerd zouden moeten worden? klopt dit en wat is dan beter, grafietvet of kopervet.
12 mei 2009 om 17:37 #17480752Ik gebruik kopervet.
mvg Stef.
Kadett coupe c 2.4
Corsa c gsi (lpg)
Vectra c 1.9 cdti sw .5 juni 2009 om 06:33 #17480753Een volgende vraag:
Ik moet een retour op de tank aansluiten,
kan ik daarvoor ook een aansluiting voor de ontluchting gebruiken?
Of komt het dan verkeerd met de ontluchting als ik bijvoorbeeld de bocht om ga.Ik heb gezocht naar aansluit nippels/tules die ik in de tank zou kunnen schroeven maar nergens nog wat kunnen vinden.
5 juni 2009 om 17:23 #17480754:agentgewoon even een gat in boren en een nippel op lassen, wel eerst de tank goed spoelen en daarna even een vlam erbij houden
6 juni 2009 om 06:12 #17480755en daarna weer even spoelen:)
11 juni 2009 om 16:30 #17480756Bedankt, heb in plaats van de hele tank het meet- en aanzuig gedeelte eruit gehaald en de nippel daarin gelast.
Volgend vraagje,
Is het ook nodig dat pin 55 van de computer aan de massa ligt voor een goede werking?
(bruin/witte draad voor diagnose stekker)11 juni 2009 om 21:05 #17480757origineel gepost door Asko
Alle inbussen wilden gelukkig nog makkelijk los. het potje van de oliedruk past alleen niet op de plaats die henk voorstelde; rechts voor ivm het wiel van de krukaspositie.Eigenlijk past die alleen boven het oliefilter. Mag ik vragen waarom je dit niet zou doen?Ook heb ik gehoord dat de bouten voor de inlaat- en uitlaatspruitstukken met grafietvet of kopervet ingesmeerd zouden moeten worden? klopt dit en wat is dan beter, grafietvet of kopervet..
De 2.4 heeft daar een oliedrukzender zitten, maar als je hem daar wil hebben dan, daar hoort dus wel een verlengnippel bij anders past hij daar niet.
dat andere idee zou vlgs deze foto van de Risse motor ook kunnen.
12 juni 2009 om 16:35 #17480758Klopt op die plaats zoals bij dat Risse blok gaat ook,alleen niet als je iets hebt met stuurbekrachteging,dan komt op die plek de sensor te zitten.
16 juni 2009 om 12:21 #17480759Dank jullie wel,
als het goed is wordt het dit weekend voor het eerst weer starten.28 juni 2009 om 17:37 #17480760Hij startte nog niet, na de diagnose te hebben aangesloten kreeg ik fout code 19:
“Intermittent loss of Crank Sensor Signal”
Kabel bleek kortsluiting te hebben, kortsluiting eruit gehaald, kabel gestript, opnieuw ingepakt en aangesloten. Ik heb de weerstand tussen pin 1 en 2 van de krukaspositiesensor gementen, die was 550 ohm. Er zat geen sluiting meer tussen pin 3; massa, en de pinnen 1 en 2
Iemand een idee waar het probleem aan kan liggen? Of zal het gewoon een nieuwe worden.
[edit] alweer opgelost, computer moest nog even gereset
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.