Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c14nz motertuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2009 om 18:52 #17209708
basis moter c14nz
ik ga er een celinderkop van 12nv moter opsteken met 2mm gevlakt met nokkenas en dubbelen carbeteur van 13sb motor
verlicht vliegwiel
een gietyzeren spruitstuk van 13gt moter met uitlaat 2 naar 1 van kadett gsi tot achter de buis is 50 mm dikweet iemand rond hoeveel pk ik zal zitten dan gr werner
3 mei 2009 om 19:43 #17480567zou niet eens weten of het wel gaat werken.
om je niet in de knoei met de boring van de cilinder kop, of zijn de kleppen van de 1200 wel groot genoeg om meer vermogen te leveren.
kan je niet beter een andere motor plaatsen.
bijvoorbeeld een 1.4 multipoint (C14SE) 82pk
of een 1.6 multipoint (C16SE) 101pk.
ik denk dat dat beter gaat werken.
Willem
3 mei 2009 om 20:22 #17480568werken gaat het altijd ik wil deze moter nemen omdat ik gen 13gt vind de 13gt zijn de bloken waar je het meesten uit krijgt meer als uit ne 1600 moter en ze zijn sterker als ne 1600 omdat celinder wanden te dun zijn bij ne 1600 moter ik ken kameraden die met ne 1300 gt met 150pk op de wielen hebben tesbank gemeten
4 mei 2009 om 05:10 #17480569origineel gepost door corsanovapower
basis moter c14nzik ga er een celinderkop van 12nv moter opsteken met 2mm gevlakt met nokkenas en dubbelen carbeteur van 13sb motor
verlicht vliegwiel
een gietyzeren spruitstuk van 13gt moter met uitlaat 2 naar 1 van kadett gsi tot achter de buis is 50 mm dikweet iemand rond hoeveel pk ik zal zitten dan gr werner
Voor zo ver mensen een 14nz tunen, wordt daar meestal geen 12nv kop opgezet.
Als het je om de Pk’s gaat, kun je beter echt voor een andere motor gaan.
Ik zou wel eens willen weten waarom de cilinderwanden van een 1.6 “te dun” zouden zijn, dat hoor ik voor het eerst.
Enne, laat je niet te veel wijs maken door anderen. 150 pk aan de WIELEN voor een 1.3?
Dat is gewoon onzin, totdat ik het met eigen ogen zie.4 mei 2009 om 09:14 #17480570150 pk haha toemaar… testraportje>? en de veranderingen?
misschien keek je verkeerd en was het 150 nm koppel:jerry
4 mei 2009 om 20:22 #17480571misschien een 1.3 met een ”Fohn” erop haha..
zal niet lang mee gaan.
de 1.6 is een BERESTERK blok hoor.
zal langer mee gaan als de olieslurpende snel slijtende 1.3 motor.
Willem
4 mei 2009 om 20:41 #17480572Ik ken een 1.3 met 186 PK (krukas) op de bank… maarja daar zaten wel 16 kleppen in, een fohn op en de motorcode was 4efte :P. dus dat is er voor gemaakt maar knappe jongen die dat haalt met een atmosferische 1.3 8v.
5 mei 2009 om 10:41 #17480573origineel gepost door corsanovapower
werken gaat het altijd ik wil deze moter nemen omdat ik gen 13gt– hoe doen ze dat in belgie als je de katalysator verwijderd?
– hoe ga jij de milieu eisen halen met een carburateur?
– 13 gt is hetzelfde als de 13nb motoren, daar zijn er zat van geweest.
6 mei 2009 om 17:07 #17480574katalysator is in belgië niet verplicht;)
7 mei 2009 om 15:35 #17480575cil kop van 13s monteren inc nokkenas (let op deze slijten snel), spaghetti spruitstuk, inlaat van een 13s en daarop een flens maken dat de gasklep van een c18nz er op past en in de gasklep van de c18nz een injector van een c16nz plaatsen.
dan nog de inlaatbuis en luchtfilterbak met k&n luchtfilter van een astra pakken (die met een aanzuigbuis naar de zijkant) ff chiptuning en klaar7 mei 2009 om 15:35 #17480576en katvervanger
11 mei 2009 om 20:01 #17480577ik ga ne 1200 celinderkop nemen die zijn het zelden als ne 1300 ma dan is de verbradingskamer kleiner en ik ga ne nokkenas nemen van ne 13gt moter de carbeteur neem ik ook van ne 13gt want mijne corsa was ne 12s dus ik wil carbeteur houden gr werner
11 mei 2009 om 21:26 #17480578origineel gepost door corsanovapower
ik ga ne 1200 celinderkop nemen die zijn het zelden als ne 1300 ma dan is de verbradingskamer kleiner en ik ga ne nokkenas nemen van ne 13gt moter de carbeteur neem ik ook van ne 13gt want mijne corsa was ne 12s dus ik wil carbeteur houden gr wernerIk gok op pingelen en niet meer vermogen. Maar ik ben benieuwd naar de resultaten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.