c14nz motertuning

Forumindex Forums Techniek Overige motor types c14nz motertuning

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209708
    corsanovapower
      Lid sinds:
      5 April 2009

      basis moter c14nz

      ik ga er een celinderkop van 12nv moter opsteken met 2mm gevlakt met nokkenas en dubbelen carbeteur van 13sb motor
      verlicht vliegwiel
      een gietyzeren spruitstuk van 13gt moter met uitlaat 2 naar 1 van kadett gsi tot achter de buis is 50 mm dik

      weet iemand rond hoeveel pk ik zal zitten dan gr werner

      #17480567
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        zou niet eens weten of het wel gaat werken.

        om je niet in de knoei met de boring van de cilinder kop, of zijn de kleppen van de 1200 wel groot genoeg om meer vermogen te leveren.

        kan je niet beter een andere motor plaatsen.

        bijvoorbeeld een 1.4 multipoint (C14SE) 82pk

        of een 1.6 multipoint (C16SE) 101pk.

        ik denk dat dat beter gaat werken.

        Willem

        #17480568
        corsanovapower
          Lid sinds:
          5 April 2009

          werken gaat het altijd ik wil deze moter nemen omdat ik gen 13gt vind de 13gt zijn de bloken waar je het meesten uit krijgt meer als uit ne 1600 moter en ze zijn sterker als ne 1600 omdat celinder wanden te dun zijn bij ne 1600 moter ik ken kameraden die met ne 1300 gt met 150pk op de wielen hebben tesbank gemeten

          #17480569
          a3corsa
            Lid sinds:
            20 July 2007

            origineel gepost door corsanovapower
            basis moter c14nz

            ik ga er een celinderkop van 12nv moter opsteken met 2mm gevlakt met nokkenas en dubbelen carbeteur van 13sb motor
            verlicht vliegwiel
            een gietyzeren spruitstuk van 13gt moter met uitlaat 2 naar 1 van kadett gsi tot achter de buis is 50 mm dik

            weet iemand rond hoeveel pk ik zal zitten dan gr werner

            Voor zo ver mensen een 14nz tunen, wordt daar meestal geen 12nv kop opgezet.

            Als het je om de Pk’s gaat, kun je beter echt voor een andere motor gaan.

            Ik zou wel eens willen weten waarom de cilinderwanden van een 1.6 “te dun” zouden zijn, dat hoor ik voor het eerst.
            Enne, laat je niet te veel wijs maken door anderen. 150 pk aan de WIELEN voor een 1.3?
            Dat is gewoon onzin, totdat ik het met eigen ogen zie.

            #17480570
            opelkadetje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2004

              150 pk haha toemaar… testraportje>? en de veranderingen?

              misschien keek je verkeerd en was het 150 nm koppel:jerry

              #17480571
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                misschien een 1.3 met een ”Fohn” erop haha..

                zal niet lang mee gaan.

                de 1.6 is een BERESTERK blok hoor.

                zal langer mee gaan als de olieslurpende snel slijtende 1.3 motor.

                Willem

                #17480572
                Marthy
                  Lid sinds:
                  9 November 2008

                  Ik ken een 1.3 met 186 PK (krukas) op de bank… maarja daar zaten wel 16 kleppen in, een fohn op en de motorcode was 4efte :P. dus dat is er voor gemaakt maar knappe jongen die dat haalt met een atmosferische 1.3 8v.

                  #17480573
                  a3corsa
                    Lid sinds:
                    20 July 2007

                    origineel gepost door corsanovapower
                    werken gaat het altijd ik wil deze moter nemen omdat ik gen 13gt

                    – hoe doen ze dat in belgie als je de katalysator verwijderd?

                    – hoe ga jij de milieu eisen halen met een carburateur?

                    – 13 gt is hetzelfde als de 13nb motoren, daar zijn er zat van geweest.

                    #17480574
                    noc
                      Lid sinds:
                      20 February 2005

                      katalysator is in belgië niet verplicht;)

                      #17480575
                      Baz
                        Lid sinds:
                        30 April 2005

                        cil kop van 13s monteren inc nokkenas (let op deze slijten snel), spaghetti spruitstuk, inlaat van een 13s en daarop een flens maken dat de gasklep van een c18nz er op past en in de gasklep van de c18nz een injector van een c16nz plaatsen.
                        dan nog de inlaatbuis en luchtfilterbak met k&n luchtfilter van een astra pakken (die met een aanzuigbuis naar de zijkant) ff chiptuning en klaar

                        #17480576
                        Baz
                          Lid sinds:
                          30 April 2005

                          en katvervanger

                          #17480577
                          corsanovapower
                            Lid sinds:
                            5 April 2009

                            ik ga ne 1200 celinderkop nemen die zijn het zelden als ne 1300 ma dan is de verbradingskamer kleiner en ik ga ne nokkenas nemen van ne 13gt moter de carbeteur neem ik ook van ne 13gt want mijne corsa was ne 12s dus ik wil carbeteur houden gr werner

                            #17480578
                            a3corsa
                              Lid sinds:
                              20 July 2007

                              origineel gepost door corsanovapower
                              ik ga ne 1200 celinderkop nemen die zijn het zelden als ne 1300 ma dan is de verbradingskamer kleiner en ik ga ne nokkenas nemen van ne 13gt moter de carbeteur neem ik ook van ne 13gt want mijne corsa was ne 12s dus ik wil carbeteur houden gr werner

                              Ik gok op pingelen en niet meer vermogen. Maar ik ben benieuwd naar de resultaten.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.