Forumindex › Forums › Techniek › Cih › uitlaatspruitstuk manta a bij dubbele webers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2009 om 08:45 #17209640
Mijn manta a is voorzien van dubbele webers en een 1.9e uitlaatspruitstuk. De uitlaat is gesneuveld en van de 6 bouten in het spruitstuk zijn er jawel 6 afgebroken. Nu heb ik een 2.0e spruitstuk van een manta b opgebouwd, welke dankzij de brede flens op/tegen de motorsteun aankomt, waardoor de voorpijp niet meer te monteren valt. 1.9e spruitstukken zijn niet te vinden. Ik zal niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt. Heeft iemand hier een oplossing voor? B.v. een goed adres om mijn oude spruitstuk professioneel te laten uitboren, en draadtappen ? Of een spagetti spruitstuk (rvs) voor een manta A?
28 april 2009 om 09:01 #17479525als je een uitlaat sprutistuk van een 2.4 pakt denk ik dat het meot lukken die flens naar de voorpijp steekt verder naar achteren.zit wel een lambda sonde in maar die kan je er in laten zitten egwoon even de draden afknippen of er een plug in draaien.
waar kom je vandaan?kan je heir evt een spruitstuk oppikken en passen,oude achterlaten,kan ik er evt nieuwe draad inzetten,en dan weer wisselen bijv
28 april 2009 om 13:02 #17479526Tjonge jonge, is de oplossing echt zo simpel ? Ik woon nog net niet in Den Helder, ongeveer 300 km bij jou vandaan dus… Maar goed, ik kan dus gaan zoeken naar een spruitstuk van een 2.4 bij mij in de omgeving. Bedankt voor de tip! Ik kon me al niet voorstellen dat er geen oplossing is, er rijden er tenslotte veel meer met injectie en dubbele carburateurs rond !
28 april 2009 om 14:21 #17479527let op wat ik zei: denk dat het meot lukken,weet niet zeker natuurlijk.
maar 19 en 20 zitten vrij horizontaal, en een 2,4 zakt naar achteren uit28 april 2009 om 16:08 #17479528Uiteraard ga ik eerst passen en meten, dat kan mooi a.d.h.v. mijn oude spruitstuk. Heeft iemand in Noord-Holland nog zo’n spruitstuk liggen, of kom jij wel eens richting het noorden ?
28 april 2009 om 16:31 #17479529nee ja 16 mei maar dan ga ik via het andere kant van het water naar het noorden.
28 april 2009 om 16:34 #17479530heb even gekeken die ik hier heb liggen is ook gescheurd,maar is wel te lassen trouwens.
28 april 2009 om 17:11 #17479531Ik ga even voor je kijken.
Als het goed is heb ik er nog één op zolder liggen.
28 april 2009 om 17:41 #17479532Ik kan hem niet vinden :cry :cry
28 april 2009 om 19:59 #17479533Bij een 2400 zit de vlens over de lengte ipv hoe het bij een manta zit. Gaat nie passen denk ik Giel.
Gr Danny
29 april 2009 om 06:03 #17479534Toch blijf ik benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost, met een spruitstuk van een b-gte kan het volgens mij niet, ook niet na het aanpassen van de motorsteun.
29 april 2009 om 06:04 #17479535overigens maakt het niet zoveel uit of de flens dwars of over de lengte zit, de uitlatenspecialist kan daar wel wat mee, waar het om gaat is of er genoeg ruimte over blijft om een voorpijp door te voeren.
29 april 2009 om 06:27 #17479536je hebt u2u
29 april 2009 om 07:06 #17479537Zelf de afgebroken bouten doorboren en uitdraaien met linkse tap is denk ik het goedkoopst.
2.4 spruitstuk past uitstekend, heb het sinds vorige week zelf ook, alleen zou je met de oliedruk schakelaar kunnen zitten (die heb ik daar niet zitten). Bij deze oplossing moet je wel een nieuwe voorpijp lassen/laten lassen. En je hebt er een bijpassende uitlaatflens voor nodig. Ruimte is er genoeg, ik heb zelf de bestaande 42 mm pijp van de omega aangepast en gebruikt in mijn A (met getrag 240) en ruimte zat nog.
Andere mogelijkheid: motorsteun aanpassen?
29 april 2009 om 21:10 #17479538Als je een voorpijp laat maken dan moet het lukken,
30 april 2009 om 20:59 #17479539ik heb nog wel een 3 tal voor pijpen liggen,miss zelf aan te passen? zowel origineel als rvs in 2 diktes 65 mm en 55 meen ik
1 mei 2009 om 14:48 #17479540Blijf het toch vreemd vinden…op mijn manta a zit gewoon een 2.0 injektie uitlaatspruitstuk met de brede flens en past probleemloos met een halve cm ruimte :hmmz
Toen wel een flens van een oude b-uitlaat gepakt en die op de manta a pijp gelast natuurlijk.
Is wel oud type vooras met het gladde dichte type motorsteun.
zeg het maar :)
8 mei 2009 om 06:40 #17479541ik heb mijn spruitstuk weggebracht en laat de bouten uitboren en nieuw draad tappen, kijken of dat lukt. Dat is toch de kortste klap. Bedankt voor alle reakties.
15 juli 2009 om 21:43 #17479542origineel gepost door manta19sr
ik heb nog wel een 3 tal voor pijpen liggen,miss zelf aan te passen? zowel origineel als rvs in 2 diktes 65 mm en 55 meen ikDie 65 mm pijp, van waar tot waar loopt die? Ik heb namelijk een spaghetti spruitstuk gekocht (63 mm) dus heb er wel belang bij!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.