Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › schijfremmen Commodore B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2009 om 17:57 #17209598
Passen de schijven van een C Commodore ook op een B Commodore of zit daar verschil in? zijn er verder schijven van andere modellen die op een B Commodore passen?
alvast bedankt
David23 april 2009 om 18:35 #17479166ja hoor past allemaal ook van een monza en een a senator moeten die van jou natuurlijk wel geventileerd zijn
23 april 2009 om 18:50 #17479167Als Monza Senator schijven passen,dan kun je misschien bij een Commodore makkelijk de Senator B 24V schijven nemen met bijbehorende klauwen.
Die zijn een stuk degelijker als de serie Monza/Senator remmen die na mijn idee te klein bemeten zijn.
Maar ik weet niet of deze passen bij een Commo B,gok van wel maar zoek dit ff uit.
Mochten ze passen dan kan ik je wel aan iemand helpen die ze zo heeft liggen voor 300/350 euro alles nieuw en op maat geboorde bout gaten alleen de klauwen en bouten zijn dan gebruikt maar wel 100%.
Ook zou ik dan de hrc ombouwen van een Sennie 24V of nog beter Omega B,je hebt dan minder pedaaldruk nodig en een minder pedaal slag,willen je remmen werken,met als gevolg met minder kracht harder remmen.
23 april 2009 om 18:57 #17479168ronald zijn schijven passen wel maar de klauwen van een b senator passen niet op een b commo
zijn we net achter gekomen
monza schijven met klauwen van een bmw met 4 zuigers per klauw wil wel
hebbie ook aardig wat remvermogen:thumbup23 april 2009 om 19:23 #17479169en als ik dan mijn eigen klauwen wil behouden welke schijven kan ik dan gebruiken?
23 april 2009 om 19:49 #17479170als je geventileerd heb dan monza senator a en c commo en natuurlijk b commo 569029 zijn allemaal gelijk
staan op mn site http://www.opel4ever.nl
gr rob
23 april 2009 om 20:03 #17479171helaas heeft de Commo-B net even een anders steek voor de remklauwen, op de Monza en Commo-C passen ze weer wel.
23 april 2009 om 20:26 #17479172dat bedoel ik maar de schijven zijn alle gelijk
maar voor de a1 en c commo moet je weer a2 poten hebben
wil je die grote schijven van b senator monteren23 april 2009 om 21:08 #17479173?
Waarom ik heb de steek van de boutgaten van een A1 en A2 zijn gelijk.
Beide zijn 77 of 78mm ik heb hier A1 veerpoten met A2 klauwen staan en dat past prima.Wat je wel moet veranderen bij overgang A2 klauw naar A1 auto zijn de aansluitingen van de remleiding.
A1 is trompet vormig en A2 is bol.
(Enkel en dubbelfels aldus mijn remleiding set)Der zit ook verschil tussen het naafgat van een A1 en A2 bij een Monza,1 van de 2 is groter/kleiner net hoe je het zeggen wilt,als iemand geinteresseert is kan ik morgen de naafgaten van beide auto,s opmeten.
23 april 2009 om 21:13 #17479174het enigste verschil in naafgat is toch tussen
wel abs en geen abs??23 april 2009 om 21:26 #17479175origineel gepost door opelforever
het enigste verschil in naafgat is toch tussen
wel abs en geen abs??klopt, en de nieuw prijs van die schijven, met abs zijn duurder
23 april 2009 om 21:29 #17479176Dat met ABS zou wel eens kunnen kloppen in de zin van toen ABS uitkwam ergens 84 dat vanaf toen de schijven een groter naafgat hebben gekregen,omdat de naaf toen mogelijk veranderd is zodat ie altijd (wel of geen ABS ring) over de ABS ring zou moeten passen.
24 april 2009 om 19:41 #17479177Die grote schijven en klauwen passen ook zonder A2 poten, ze zitten bij de mijne er op(Commo-C). Naafgat laten uit draaien en gaten omgeboord, even schroeven en klaar!
24 april 2009 om 20:10 #17479178maar die grote klauwen passen niet op b commo
dat hebben we geprobeert maar die bout afstand is anders24 april 2009 om 20:36 #17479179Bout afstand van de gaten van een Sennie B 24V is gelijk aan die van een Monza/Senator A beide hebben 77mm.
Ik durf zo niet te zeggen wat Commo B heeft.
9 juli 2009 om 07:36 #17479180origineel gepost door GSE
Als Monza Senator schijven passen,dan kun je misschien bij een Commodore makkelijk de Senator B 24V schijven nemen met bijbehorende klauwen.Die zijn een stuk degelijker als de serie Monza/Senator remmen die na mijn idee te klein bemeten zijn.
Maar ik weet niet of deze passen bij een Commo B,gok van wel maar zoek dit ff uit.
Mochten ze passen dan kan ik je wel aan iemand helpen die ze zo heeft liggen voor 300/350 euro alles nieuw en op maat geboorde bout gaten alleen de klauwen en bouten zijn dan gebruikt maar wel 100%.
Ook zou ik dan de hrc ombouwen van een Sennie 24V of nog beter Omega B,je hebt dan minder pedaaldruk nodig en een minder pedaal slag,willen je remmen werken,met als gevolg met minder kracht harder remmen.
bij wie kan ik deze krijgen ? :angel
Ronald Bolz ?heb er wel interesse in
9 juli 2009 om 12:29 #17479181Jip hij verkoopt die remmen als compleet set:
blokken en schijven nieuw
klauwen en slangen en bouten gebruiktMijn broer heeft ze er ook opzitten,alleen zonder de bekrachtiger aan te passen is het niet zo super merkbaar,die kun je beter van een Sennie B nemen das plug and play en werkt super,
Ik zelf heb 330mm x28mm voor remmen met een 25,4mm hrc en een dubbel membraan bekrachtiger van een B-Omega MV6 en dat remt echt super heb nu na 1,5 maand mijn voorbanden compleet kaal geremt haha
9 juli 2009 om 14:21 #17479182is die bekrachtiger ook plug and play ?
en wat te doen met de hoofdremcilinder ?ik heb de monza btw opgehaald, maar binnenkort zijn de schijven aan vervanging toe, hij trilt met afremmen, dus dan maar meteen 24v remmen erop.
9 juli 2009 om 15:49 #17479183Je kunt de hoofdremcilinder en bekrachtiger zo van een 24V nemen en op je A2 zetten,als je geen ABS hebt moet je ff een T-stuk in de leidingen plaatsen omdat de Sennie B allemaal ABS hebben en het ABS blok de leiding naar voor L en R scheid.
Het stelt niet veel voor:steuntje van de 24V bekrachtiger omwisselen voor dat van een Monza en klaar is kees,dan past ie zo tegen je schutbord en dan moet je een T-stuk in de leidingen zetten en zelf ff een stukje remleiding maken,van je hrc naar dat T-stuk.
Opel Senator B = ATE Omega B =Lucass
De bekrachtiger van een Omega B past voor geen meter in een Monza en er moet een steuntje/adaptor voor worden gemaakt om um tegen het schutbord te monteren.Voordeel is wel dat de Omega B HRB een grotere diameter heeft waardoor er minder pedaal druk meer vloeistof word verplaatst,met als gevolg minder pedaal weg,der werd mij aangeraden om een grotere HRC te nemen ivm de 4x 48mm zuigers die moeten worden voorzien.
Maar 296×28 met de enkel zuiger girling klauwen werken ook prima met de kleine 23.81mm hrc,Sennie B heeft standaard ook de 28,81 (15/16inch HRC) en de Omega B heeft met dezelfde klauwen een grotere diameter,dus een kleinere pedaal weg.
9 juli 2009 om 21:51 #17479184oke dan zal ik die van senator b in eerste instantie gewoon overnemen ;)
over ABS gesproken, mijn GSE heeft dit niet, naderhand inbouwen, aanrader of afrader ? lijkt me wel een bak werk, maar het zal wel te merken zijn met remmen of niet?
10 juli 2009 om 06:51 #17479185Af rader 1ste klas:
Je moet dan een complete kabelboom in de auto leggen,en je moet de steun lassen/bouten voor je ABS blok en het effect is amper te merken,met de serie remmen (ABS remmen zijn dezelfde als gewone) krijg je um toch bijna niet aan het blokeren,enkel in de sneeuw en op modderige binnenwegen merk je het goed,alleen dan is het meer een last als een voordeel.
En als de ABS al werkt dan merk je er niks van,ik heb op mijn ABS werkende ABS zitten,maar merk er nooit niks enkel dat er een lampje oplicht als ie op contact staat met ABS verder merk je er niks van,ik zou het er niet laterna opbouwen,omdat het te weinig nut heeft.
Grote remmen is wel zeker een goede optie,serie remmen zijn na mijn idee te klein.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.