Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Startproblemen corsa A GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2009 om 06:48 #17209508
Beste mensen
Ik heb startproblemen met een corsa A GSI 1.6 SE (autocross)
We hebben het volgende gecontroleerd:
1-Auto start alleen met startpiloot in het luchtfilterkanaal; dus de ontsteking werkt.
2-De injectoren werken alleen afzonderlijk; dit hebben we gecontroleerd door elke injector afzonderlijk met 12V open te sturen. De injectoren zijn dus niet verstopt.
3-De voeding naar de injectoren werkt; gecontroleerd met een spanningzoeker
4-Brandstofpomp werkt, alleen is niet bekend of de pomp voldoende druk opbouwd.Het vreemde is nu dat de injectoren geen brandstof geven als de voedingstekkers zijn aangesloten (terwijl ze wel werken bij afzonderlijke 12V aansturing).
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
Tweede vraag; wat is de minimaal benodigde druk van de brandstofpomp ?
16 april 2009 om 21:41 #17477803Vraagje:
E16SE of C16SE.
deze zijn TOTAAL verschillend qua inspuit systeem.
waarschijnlijk geen toerental signaal.
Toerental gever bij krukas Vsnaar poelie.
zit hij daar niet dan zit deze in de ontstekingsvoet.
Willem
17 april 2009 om 13:21 #17477804origineel gepost door wim-v6
Vraagje:E16SE of C16SE.
deze zijn TOTAAL verschillend qua inspuit systeem.
waarschijnlijk geen toerental signaal.
Toerental gever bij krukas Vsnaar poelie.
zit hij daar niet dan zit deze in de ontstekingsvoet.
Willem
Willem
Het was even zoeken maar het is een C16SE
Timo
17 april 2009 om 19:48 #17477805brandstof pomp relais al vervangen??
Willem
24 april 2009 om 06:04 #17477806Foutje; het is een E16SE…
We hebben het brandstofpomp relais en de boordcomputer uitgewisseld met een andere GSI en die blijken te werken
De injectoren liggen momenteel in de remmenreiniger, worden morgen teruggemonteerd voor een nieuwe poging….
Als laatste hebben we de Bosch bobine vervangen voor de originele Delco.
Zal het dan toch het toerental signaal zijn :hmmz
24 april 2009 om 07:54 #17477807Welke van de 2 Computers heb je gewisseld dan??
je hebt de kast aan het schutbord, deze computer regelt alleen de ontsteking
en je hebt de Computer die in de LMM is verwerkt, deze regelt het brandstof gedeelte.
dan heb je ook nog een Phase 1 en Phase 2 Systeem.
Willem
4 mei 2009 om 14:55 #17477808Hij doet het !
was dus toch één verkeerd aangesloten signalering en goed gereinigde injectoren.
Thanks Timo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.