Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › ik wil op mijne 1400 ne turbo steken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2009 om 15:19 #17209502
ik wil op mijn 1400ohc ne turbo steken hoevvel pk kan ik uit ne 1400krijgen met turbo of gaat ne 1400voledig bijgewerkt met webers beter dan ne turbo ik wil ne diesel turbo gebruiken wie kan me helpen gr werner
15 april 2009 om 15:32 #17477642max?
15 april 2009 om 16:03 #17477643ik heb nog wel een geschikte turbo liggen.
Die van een diesel zou ik niet gebruiken persoonlijk.Die zijn voor een compleet andere koppelkromme ontworpen..
Met een turbo kun je veel meer vermogen halen dan met webers.
Hangt ervan af wat je uit wilt geven…15 april 2009 om 18:55 #17477644wat vraag jij voor die turbo
15 april 2009 om 19:16 #17477645origineel gepost door corsanovapower
wat vraag jij voor die turbodit is de turbo die corsaboy aanbied –> turbo
ik heb hem in het echt gezien en is echt in super super staat:vertag:vertag
16 april 2009 om 17:07 #17477646idd.. :thumbup
17 april 2009 om 11:03 #17477647ik ga toch op een 12nv net turbo steken ik ben ne carbeteur liefheber ik hou niet van injectie weet u hooveel pk ik uit ne 12nv krijg met turbo
17 april 2009 om 14:39 #17477648zoals in je andere topic vermeld..
Dit zal naar mijn idee ook niet werken met deze carb’s.Als het al wel gaat max met 0.3 – 0.5 bar..
Niet alle carbs zijn ervoor geschikt om onder druk te werken..Zoals ook al aangegeven in het andere topic bouw de motor om naar multipoint…
Weet je zeker dat het goed gaat en kun je met gemak 1 bar of hoger draaien (mits je de motor daaraan aanpast)
17 april 2009 om 16:27 #17477649wat is het besten ne dubblen carbeteur van 13gt of ne enkelen carbeteur
18 april 2009 om 03:29 #17477650geen enkele carb…
multipoint motor pakken e16se, c16se, c16sei of een c14seEn daar een turbo op monteren.
Als jij echt leuk vermogen wilt rijden met 1 bar en hoger aan druk moet je lekker dat carb systeem laten vervallen.
Multipoint motor nemen en daar een vrij programmeerbaar motormanagement systeem opzetten..20 april 2009 om 10:20 #17477651wat gaat het besten 1200 ohc met turbo of ne 1800 8v van kedett gte
20 april 2009 om 17:16 #17477652is die 1.8 een multipoint?
dan automatisch die haha20 april 2009 om 17:33 #17477653ma als ik ne 1800steek dan doe ik er geen turbo daarom vraag ik wat het besten gaat 1200 met turno of ne 18e moter
20 april 2009 om 17:43 #17477654ja dat hangt van je budget af…
20 april 2009 om 18:14 #17477655hoeveel pk kun krijgen uit ne 1200 ohc met turbo met 1 bar druk
20 april 2009 om 20:31 #17477656met carb of multipoint injectie??
21 april 2009 om 10:34 #17477657met injectie
21 april 2009 om 16:50 #17477658hmmz altijd lastig te zeggen.. ik zou het laag aanhouden
pk of 100.. met een irmscher injectie systeem etc..maar heb wel eens een dyno gezien van een 1.0 met 190 pk
21 april 2009 om 21:42 #174776591 turbo ? waarom niet 2 :P = 2 keer zoveel fun
8 mei 2009 om 14:41 #17477660waar gaat dit over??? is hier nu iemand een ander de gek aan het aansteken of …………?
een turbo motor die bouw je niet zomaar ff, en als je niet eens weet hoe en wat je er allemaal bij nodig bent en of je een carburateur voor turbo kan gebruiken en dan afvraagd hoe veel pk’s je er uit kan halen dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen ;)
3 juni 2009 om 19:06 #17477661Ligt het mij, of deze gozer (corsanovapower) zo dom?
3 juni 2009 om 19:13 #17477662het is (van horen zeggen) niet ideaal, maar carb’s + weber is te doen. Maar zoals eerder hierboven gezegd: als je de basis al niet weet moet je er niet aan beginnen.
7 juni 2009 om 13:28 #17477663hahahaha, je bedoelt dubbele webers zeker:jerry:jerry
denk dat het carbs + turbo moet zijn;)
maar die corsanovapower is maar een zak aardappelen als je mij vraagt.
origineel gepost door 2000
het is (van horen zeggen) niet ideaal, maar CARBS + WEBER is te doen. Maar zoals eerder hierboven gezegd: als je de basis al niet weet moet je er niet aan beginnen.
27 juni 2009 om 09:08 #17477664dit is de meest waardeloze opstelling…
Je kunt wel carbs gebruiken maar dan kun je er veel beter doorheen blazen, dus de carbs gewoon op de kop en dan druk op het luchtfilterhuis zetten. wel moiet je dan ook druk op de vlotterkamers zetten om te voorkomen dat die overstromen als er laaddruk op de carbs komt te staan. zijn boeken over welke carbs er goed te gebruiken/aanpassen te zijn.
Alfa gebruikte op de Alfetta GTV turbodelta een 2.0 met dubbele webers en een turbo, 190 pk en veel koppel.
Maar als je er geen verstand van hebt moet je er niet aan beginnen! koop maar iets met een grotere motor dan…
27 september 2009 om 13:27 #17477665Bovenstaande constructie is ook gebruikt in Renault 5 GT Turbo (turbo zuigt door carburateurs aan, mengsel gaat door turbo) en werkte daar tocht niet verkeerd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.