20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking

Forumindex Forums Techniek Cih 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209485
    MantaB76
      Lid sinds:
      13 April 2009

      Ik kom er net achter dat mijn 20s op 2 of 3 cilinders loopt. Hij liep al onrustig en ik weet nu waarom. Als ik de 4e bougiekabel eruit trek loopt de motor even onrustig door. Bij alle andere bougiekabels valt de motor uit of loopt nog onrustiger.

      Van wat ik kan zien zijn de bougies vrijwel nieuw en de verdeler, rotor en kabels ook. De bougies vonken normaal en zien er gezond uit, zie foto’s..

      Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?

      Ik ga sowieso de kop er binnenkort af halen.

      Videotje..
      http://www.youtube.com/watch?v=R67z8RcOFhY

      Foto’s.. (HiRes)

      Bougies schoon http://i42.tinypic.com/13ynxad.jpg

      Bougies na een tijdje lopen http://i41.tinypic.com/24d31ut.jpg en http://i44.tinypic.com/2ba9ft.jpg

      Contactpunten http://i41.tinypic.com/t6a3d5.jpg en http://i41.tinypic.com/t6a3d5.jpg en http://i44.tinypic.com/n4bev8.jpg

      Bougiekabel volgorde http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg

      Verdeler http://i42.tinypic.com/2q0psbc.jpg en http://i41.tinypic.com/oauc5d.jpg

      #17477278
      Asko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 October 2008

        Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?

        Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld;
        Vonkt de 4e bougie wel?

        Draai de 4e bougie er eens uit en druk die tegen het blok aan met zijn massa,
        vonkt ie? ligt het em waarschijnlijk aan het blok, vonkt ie niet ligt het em aan de onsteking.

        #17477279
        MantaB76
          Lid sinds:
          13 April 2009

          origineel gepost door Asko

          Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?

          Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld;
          Vonkt de 4e bougie wel?

          Draai de 4e bougie er eens uit en druk die tegen het blok aan met zijn massa,
          vonkt ie? ligt het em waarschijnlijk aan het blok, vonkt ie niet ligt het em aan de onsteking.

          Ik heb het over de verdeler. Als je de contactpunten handmatig uit elkaar duwt vliegt er een vonk over wat zogenaamd niet hoort. Ik heb van iemand anders gehoord dat dit vrij normaal is.

          Alle bougies vonken!

          Echt balen als ik nu al met mijn hobby auto naar een garage moet :hmmz

          Kan het zijn dat de VaraJet2 niet goed afgesteld staat?

          #17477280
          robbyrood
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2006

            Als de motor op de andere 3 cilinders wel loopt is er iets aan de hand.
            Als je een doppenset en 2 torx12 doppen haalt voor de kopbouten en dbtandwiel en imbuss 6mm ligt de kop binnen 1 uur er naast.
            Denk dat de kleppen of de pakking het wel best vinden…..;)

            #17477281
            MantaB76
              Lid sinds:
              13 April 2009

              Ik heb al een pakkingset besteld. De kop eraf krijgen lijkt me niet een probleem, er weer op wel :hmmz

              #17477282
              robbyrood
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2006

                Ach welnee, bouten 100Nm en weer alles vast met 40nm en komt wel goed
                Deed het vroeger als hobby wanneer ik uit dienst was, effe kopje eraf, kleppen eruit de boel fatsoeneren en inslijpen, nieuwe ringetjes ertussen en weer in elkaar.
                ALs je zo iets wilt rijden moet je er tijd aan besteden.
                PS KIJK WEL DAT JE JE NOKKENAS MET DE UITSPARINGEN VOOR DE KOPBOUTEN GOED ZET, VOOR DAT JE HET NOKKENAS TANDWIEL LOS HAALT!!(3x kleine 12 kant torx en die dop11mm in het midden)
                Werkt wat makkelijker!!!:thumbup:thumbup

                EN!!MAKE :kewlpics

                #17477283
                MantaB76
                  Lid sinds:
                  13 April 2009

                  Is er een Manta (Opel CIH) guru die een (zon)dagje kan mee kijken? desnoods tegen betaling! Het is niet dat ik geen geld wil uitgeven aan een garage maar daar leer ik zelf niet echt veel van.

                  #17477284
                  Stender
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    5 April 2009

                    Nog steeds problemen? Ik zag dat je het Manta-forum ook al een topic had aangemaakt.

                    Succes, en natuurlijk veel plezier met de Manta!

                    #17477285
                    MantaB76
                      Lid sinds:
                      13 April 2009

                      origineel gepost door Stender
                      Nog steeds problemen? Ik zag dat je het Manta-forum ook al een topic had aangemaakt.

                      Succes, en natuurlijk veel plezier met de Manta!

                      et is idd nog niet opgelost en ik ben nog laaaaaaaaaang niet klaar met Der Manta king:

                      Het schiet wel al lekker op, in een paar dagen al een hoop geleerd :D

                      Voor de liefhebbers > http://www.mantaclub.nl/viewtopic.php?f=4&t=165

                      #17477286
                      Stender
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        5 April 2009

                        :kewlpics:kewlpics:jerry-offtopic

                        #17477287
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          En al verder?

                          Ben je der al uit wat de problems are?

                          #17477288
                          googempie
                            Lid sinds:
                            2 April 2006

                            ik wil je eventueel wel helpen heb de komende tijd alleen overdag tijd. laat maar horen via u2u

                            #17477289
                            MantaB76
                              Lid sinds:
                              13 April 2009

                              vandaag nieuwe bougies en bougiekabels gekocht en zoals verwacht heeft het geen effect. Ik laat aanstaande vrijdag een compressietest uitvoeren.

                              Ik begrijp nog steeds niet hoe het precies zit met de ontsteking.

                              1. Vliegwielmerktekens gelijk zetten.
                              2. Verdelermerkteken gelijk zetten met de rotor
                              3. Krukas 9(10) graden terug draaien? tegen de klok in?op deze positie moeten de contactpunten 0,35-0,40mm afstand hebben van elkaar (of hier pas beginnen met openen?)

                              http://i42.tinypic.com/2i916rq.jpg
                              http://i44.tinypic.com/smvech.jpg
                              http://i43.tinypic.com/208utko.jpg
                              http://i39.tinypic.com/i6atme.jpg
                              http://i42.tinypic.com/voaplv.jpg
                              http://i42.tinypic.com/98yu6e.jpg

                              #17477290
                              MantaB76
                                Lid sinds:
                                13 April 2009

                                Hoe zie je aan een uitgebouwde getrag240 of deze versleten is of niet? Ik ben aan het kijken voor een 5 bak.

                                #17477291
                                Stender
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  5 April 2009

                                  MantaB76 even over die u2u;

                                  Ik ga binnenkort mijn kleppendeksel en luchtfilterhuis demonteren en spuiten en dan heb ik wss wel de mogelijkheid om wat foto’s te maken van de carb. en verdeler. Welke carb ik heb weet ik niet, wel een 2.0s motor.

                                  #17477292
                                  MantaB76
                                    Lid sinds:
                                    13 April 2009

                                    origineel gepost door Stender
                                    MantaB76 even over die u2u;

                                    Ik ga binnenkort mijn kleppendeksel en luchtfilterhuis demonteren en spuiten en dan heb ik wss wel de mogelijkheid om wat foto’s te maken van de carb. en verdeler. Welke carb ik heb weet ik niet, wel een 2.0s motor.

                                    Een foto van de verdeler (open) is genoeg ;) mocht iemand anders een foto hebben van een 20s met de verdeler ingebouwd, graag! :D

                                    #17477293
                                    Stender
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      5 April 2009

                                      En waar gaat het dan vooral om? Rotor, contactpuntje ofzo?
                                      Dan maak ik close-up, ik kan met mijn DSLR flinke foto’s maken :P

                                      #17477294
                                      MantaB76
                                        Lid sinds:
                                        13 April 2009

                                        Het gaat me vooral om de positie van de verdeler (zonder kap, met rotor) op de auto. :wors

                                        #17477295
                                        Stender
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          5 April 2009

                                          Okee, waar zit ‘ie bij jou dan?:P

                                          Post trouwens eens wat :kewlpics:kewlpics van je Manta bij het Manta-gedeelte!

                                          #17477296
                                          mr-turbo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            voorat je de kop enzo eraf gaat halen, eerst wellicht wat andere dingen checken die meer voor de hand liggen ?

                                            #17477297
                                            asconiakkefietje
                                              Lid sinds:
                                              15 December 2006

                                              t ligt niet aan de ontsteking….
                                              niet op een cilinder iig..
                                              ga er maar gerust van uit dat er iets met je kleppen is…ofwel de zitting of de klep zelf…of ene tuimelaar…
                                              heb zelf al gescheurde kleppen gehad of zelfs met de stukken eruit…
                                              op lpg…

                                              pakking kan ook nog maar dan zie je dat wel aan den derie in t koelwater of buitenom….

                                              staan de kleppen wel goed gesteld?
                                              zou ook kunnen dat ze te strak staan?
                                              als je kleppen wel goed staan, dan mag je gerust je kop eraftrekken:angel

                                              mvg

                                              #17477298
                                              MantaB76
                                                Lid sinds:
                                                13 April 2009

                                                De verdeler zit rechtsvoor tegen het blok aan. > http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg

                                                Denk niet dat het aan de ontsteking ligt aangezien cilinder 1 en 2 sowieso ontbranden. Misschien dat de verdeler defect of verkeerd geplaatst? condensator kan ook defect zijn?

                                                Heb ik mijn bougiekabels wel goed aangesloten? zit de verdeler er wel goed op?

                                                Heb de kleppen al gesteld, 0,40mm als beide poorten gesloten zijn?

                                                Ik heb mijn Haynes nog steeds niet binnen :( wat is het verschil tussen een 20s en bv een 19s?

                                                #17477299
                                                MantaB76
                                                  Lid sinds:
                                                  13 April 2009

                                                  Beste hum, bij deze de foto’s van de VaraJet. Succes met het aansluiten! :thumbup

                                                  Een van de slangen hangt los en hoort aan het luchtfilterhuis te zitten.

                                                  http://i44.tinypic.com/o77jug.jpg
                                                  http://i43.tinypic.com/34eos4i.jpg
                                                  http://i41.tinypic.com/2ewiomo.jpg
                                                  http://i42.tinypic.com/2rrrxhc.jpg

                                                  #17477300
                                                  MantaB76
                                                    Lid sinds:
                                                    13 April 2009

                                                    Vandaag samen met googempie (vooral googempie :wors) een compressietest uitgevoerd > 12-13bar en de ontsteking afgesteld. Nu lijkt het net of de Varajet 2 valse lucht hapt ergens, aangezien deze op druk reageerd en de motor nog steeds niet soepel loopt. wss een rotte pakking!

                                                    Iemand tips waar ik een revisiesetje kan bestellen?

                                                    Ik zoek ook nog vraagbaak van een VJ2. Ik wacht op mijn bestelde Manta B vraagbaak, ik hoop dat de VJ2 daarin staat beschreven. Ik moet weten hoe de carb standaard afgesteld moet worden.

                                                    #17477301
                                                    googempie
                                                      Lid sinds:
                                                      2 April 2006

                                                      graag gedaan hoop dat je wat geleerd hebt maar kijk ff op http://www.bccp.nl daar zijn deze setjes te vinden grt leon

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.