Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › geen oliedruk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2009 om 09:14 #17209468
hallo
ik heb een gebruikte 1900 rekord blok gekocht van iemand
die man bezweerd dat die goed uit zijn auto is gekomen kort geleden
nu heb ik hem ingebouwd en nu heb ik als de motor start
de eerste minuut geen oliedruk
als die warm is is er bijna geen probleem
het filter en de oliecenser zijn vernieuwd maar het helpt niet
iemand een idee? gr piet12 april 2009 om 09:58 #17477046Pomp nakijken:
overdruk ventiel nakijken
deksel vlakken
W712 filter nemen
20W50 olie nemenDan zal de druk wel terug zijn,anders heb je vermoedelijk lagerschade of net wat.
12 april 2009 om 12:18 #17477047origineel gepost door piet-honda
hallo
ik heb een gebruikte 1900 rekord blok gekocht van iemand uit hardenberg
die man bezweerd dat die goed uit zijn auto is gekomen kort geleden
nu heb ik hem ingebouwd en nu heb ik als de motor start
de eerste minuut geen oliedruk
als die warm is is er bijna geen probleem
het filter en de oliecenser zijn vernieuwd maar het helpt niet
iemand een idee? gr piet12 april 2009 om 12:20 #17477048dat overdruk ventiel is dat makkeliijk te controleren?
12 april 2009 om 15:02 #17477049Ja,onder op de deksel van je oliepomp zit een dikke schroef 19 of 22 op de sleutel en die draai je los en dan kom je een veer tegen en die veer drukt tegen een plastic kogel aan en dat is het overdruk ventiel,dit lekt vaak bij veel km,s en is te vervangen door een ronde 14mm kogel of een nieuwe bij de Opel halen van 2/3 euro.
12 april 2009 om 16:56 #17477050ik ga het proberen bedankt gr piet
13 april 2009 om 08:28 #17477051ik heb de moer met veer eraf hoe krijg ik nu die kogel naar buiten?
16 april 2009 om 07:42 #17477052Oeps late reactie,je kunt de kogel lospeuteren met een ijzerdraadje of de deksel compleet loshalen en dan eruit halen met perslucht.
Of je kunt de inbusschroef loshalen waar je normaal mee de pomp aanschud (aan de zijkant van het disterubutiehuis aan de bestuurders zijde zit een inbus schroef die moet je toch los halen) en daar wat perslucht opzetten.
Ik zou de deksel ook ff loshalen en weer 100% vlak schuren en dan weer monteren (wel ff kijken of er een pakking of niet tussen zit)
Sommige hebben geen pakking sommige blokken wel,alleen als je een pakking hebt en doet er geen tussen heb je kans op motorschade andersom niet alleen heb je dan weer kans op lage oliedruk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.