Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Schandalig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2009 om 16:34 #17209461
Ik lees net dit op internet:
http://www.automotive-online.nl/home/6062-deal_kroymans_en_pouw_van_de_baan.html
Nu ben ik niet vaak positief over opel-dealers, maar hier in etten-leur en breda ben ik altijd goed geholpen ook voor oude onderdelen en onderdeelnummers.
Dat de overname niet doorgaat is erg, maar het is helemaal schandalig dat ze nu zo via internet alles moeten vernemen :fy1
10 april 2009 om 19:33 #17476900Hoge bomen vangen veel wind…..helaas.
Je kan ook TE groot worden en uiteindelijk draait het maar om 1 ding…..geld!
Het is zeer triest voor alle medewerkers en verdienen hierbij mijn medeleven en steun :wors:wors
gr
Danny
11 april 2009 om 19:37 #17476901Wat ook goed klote is is dat de Nedam groep op het punt staat om kopje onder te gaan.. daar heb je dan het merk Opel leren kennen, kun je er dalijk niet meer terecht voor je onderdelen en goede service :cry Ik mag echt hopen dat ze een doorstart maken.
12 april 2009 om 06:58 #17476902origineel gepost door Omega2.2-16v
Hoge bomen vangen veel wind…..helaas.Je kan ook TE groot worden en uiteindelijk draait het maar om 1 ding…..geld!
Het is zeer triest voor alle medewerkers en verdienen hierbij mijn medeleven en steun :wors:wors
gr
Danny
Inderdaad lullig voor de mensen die nu op straat staan…..
Aan de andere kant, als ik zie hoe ik bij een kroymans bedrijf werd aangekeken / geholpen toen ik iets voor m’n A corsa moest hebben…
Veel bedrijven zijn te groot geworden, en dat gaat het alleen nog maar om de (nieuwe) verkoop van auto’s. Als ze denken dat ze je geen nieuwe auto kan verkopen, dan kreeg je ook niet veel service meer.
12 april 2009 om 07:01 #17476903origineel gepost door Maartuh
Dat de overname niet doorgaat is erg, maar het is helemaal schandalig dat ze nu zo via internet alles moeten vernemen :fy1
Ik denk dat er uiteindelijk wel een overname zal volgen (door Pouw?)
Het is alleen zo dat er niet veel vraag is naar garage bedrijven, en het is ook niet zo makkelijk om een paar miljoen los te krijgen bij de bank.
Combineer dat allemaal, en dan zie dat er nu gewoon een keihard spelletje wordt gespeeld.
12 april 2009 om 07:44 #17476904waar een mens zich al niet druk om maakt
voor die gasten ben je met een oude opel een 0 dus snap niet dat je om hen druk maakt.
je hoeft echt geen medelijden met ze te hebben12 april 2009 om 08:00 #17476905origineel gepost door corres
waar een mens zich al niet druk om maakt
voor die gasten ben je met een oude opel een 0 dus snap niet dat je om hen druk maakt.
je hoeft echt geen medelijden met ze te hebbenvind ik ook ze hadden wel wat meer voor ons oude opel rijders kunnnen doen
neem bijvoorbeeld mercedes die maken alle onderdelen nog
van elke oude benz
hadden ze bij opel ook kunnen doen
maar daar zien ze je liever gaan dan komen12 april 2009 om 10:04 #17476906AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk maar naar Duitsland, daar maken zij zich helemaal niet druk om die ‘oudjes’.
Je krijgt zelfs nog geld toe als je je ‘oudje’ inlevert ter inruil van een nieuwe.
Van mij mogen de grote jongens met deze tactiek kopje onder gaan t.b.v. en behoudt van de ‘oudjes’.Jaren geleden kon een model 6 to 8 jaar mee in de productie,
maar in deze tijd, met toplonen bij de constructeurs,
staat er na gemiddeld 4 jaar een nieuw model klaar.
Reken dat maar door, met de grote concurrentie in je nek, dan is de optelsom snel gemaakt.Daarbij komen de dealers flink onder druk te staan,
de dealers komen in de problemen, daarna de importeurs,
die teveel belangen hebben gekregen bij sommige dealers.
groter, groot, grootst, maar zoals het bekende spreekwoord
weer, ook hier zullen de Hoge bomen veel wind moeten opvangen.
De oudjes moeten derhalve bloeden door het falen van de moderne inbreng en door het grote geld.Die gasten willen allemaal de beurs op, de grote jongen
uithangen. Door de beursgang biedt je in feite je
eigen merk aan de hoogste bieder, om een merk
hoger in het vaandel te krijgen. Met als uiteindelijk gevolg,
bij een kleine recessie zullen er problemen ontstaan, waardoor het aandeel zal zakken,
en concurrenten cq. aasgieren toezien op een evt overname
of hopend op een failissement.Op den duur komen er meer merken die zullen
samengaan, samen de krachten bundelend, waardoor
het voor de oudjes nog moeilijker wordt om op de weg
te blijven, met strengere milieu-eisen zullen veel oudjes
het ‘loodje’ moeten leggen.Het belangrijkste is er voor onze groep een oplossing
komt, in de vorm van oplossingen voor de motoren,
een toevoeging of een revisie, die het mogelijk maakt
dat regeringen geen vat meer kunnen krijgen door
met strengere milieu-eisen het oude wagenpark plat te leggen.
Want dat er nog strengere regels komen voor de oudjes is een feit.
En daar moeten we vroegtijdig op voorbereid zijn.zo, nu ben ik voorlopig lang genoeg in de bres gesprongen voor de ‘oudjes’……..
grtz Ron;) en prettig pasen gewenst
12 april 2009 om 12:37 #17476907goed bezig ron:thumbup
je ziet die koppen gewoon vertrekken bij de dealer als je een onderdeel vraagt en je hebt een oudje.
nee heb absoluut geen medelijden.
jaren en jaren hebben ze het super goed gehad overal dikke prijzen voor en met pijn en moeite bestellen.
laat ze nou ook maar zien wat ze waard zijn.
nou de consument het laat afweten mede door hun eigen schuld zitten ze te jammeren.
1 die zijn zaakjes echt goed voor mekaar had gehad redde zich nu ook wel.
als je jezelf niet kunt bedruipen houd het op.
is voor de gewone burger net zo als de grote jongens.
dan zal je toch wel iets fout doen als je niet van jezelf kunt bestaan12 april 2009 om 20:16 #17476908Ik heb nooit moeite gehad met bestellen en word (of verandert dat binnenkort in werd?) altijd netjes geholpen, pas geleden nog met een meterfrontje..
14 april 2009 om 21:53 #17476909Ja jongens,tis toch gek he.
Hoofdkantoor van Opel Nederland zit waar ????.
Juist in Breda.
Vriens,toch echt hier al een jaartje of 50/60 in de krant staat zelfs 70 jaar een begrip in de regio.
Pa kocht er trouw,z’n opeltjes.
1975 z’n eerste c-kadett. ascona record. enz.
Snap nog steeds niet waar het dan mis loopt.
Ergens??
Sterker nog Vriens heeft 2008 afgesloten met 9 ton aan winst.
Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat een bedrijf 50-60 jaar bestaat,en dan als een schicht bij heldere hemel, weg is??
Twouwens is in het kielzog nog wat meer meegetrokken.
Maar ja wel 300 man op straat,zelfs na 30 jaar trouwe dienst houdoe en bedankt15 april 2009 om 05:54 #17476910Kan helaas niet echt medelijden hebben met Gebr. Vullings in Waalwijk. Ze leveren vrijwel niks aan onderdelen voor de Corsa B, terwijl genoeg Opel dealers dat wel doen.
Laatst nog: Kogelkopbusje voor het schakelmechaniek? Nee meneer, wij kunnen alleen het hele meganiek leveren, maar dat is alleen voor de corsa C :fy1 Dan maar bij een andere dealer besteld die het busje wel kon leveren voor een B. En zo met nog een hoop andere onderdeeltjes.15 april 2009 om 10:33 #17476911Tsjaah.. het is maar net hoe het personeel ingesteld is.
Wij bestellen het hier gewoon nog, als het nog te leveren is. En we zoeken alles af om het maar te kunnen krijgen. Vorige week nog het land doorgebeld voor een koppelingskabel en bougiekabels voor een Ascona-B… vind het alleen maar leuk om die mensen te helpen, vooral als door jou hulp een Opel door blijft rijden :wors
15 april 2009 om 16:09 #17476912Ik had sinds vorige week iets in bestelling staan bij de Nedam…..gisteren nog snel even gebeld, maar iedereen zat in bespreking.
Vandaag kreeg ik al het antwoord apparaat.Triest hoor, want ik was best wel gek met dat bedrijf.
15 april 2009 om 17:11 #17476913antwoordapparaat zal hierdoor komen dan:
http://www.automotive-online.nl/home/6077-kroymansdealers_zuidnederland_failliet.html
Nou heb ik over de opel-dealer in den bosch ook die negatieve verhalen, geen onderdelen willen nazoeken etc, maar die in breda en die in etten-leur nooit geen klachten over.
Maarja…Nouja, ben toch wel benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt
16 april 2009 om 18:37 #17476914Werk zelf bij een andere importeur.
Intern word er gesproken over een koude sanering.
Dat is best wel hard.
Laatst een bedrijf in Zeeland bestond al 70 jaar.
Pas een paar jaar een nieuw pand minimaal 75 man in dienst.
ook op de fles.
Van deze importeur krijgen ze geen spullen als ze niet betalen.
De enige tip die ik kan geven als je een auto koopt betaal hem pas als je hem gaat halen. ter plekke geld over maken.
Gaan ze nu wel failliet dan gaat jou nieuwe auto naar een ander dealer maar kun je hem nog wel kopen.
anders gaat je geld naar de curator en naar je auto kun je fluiten.
o en als je ruzie hebt met een dealer geen nieuwe auto’s slopen die zijn nog van financiering club van de importeur.
De inruil is van de dealer en ook door de dealer gefinanciert.ik hoop dat niemand getroffen wordt.
maar de voorspellingen zijn dat er dit jaar 40 % minder auto’s worden verkocht.
dit is op basis van de resultaten ven het eerste kwartaal.Theun
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.