Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Eibach pro-kit…. UPDATE MET FOTO'S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2009 om 10:29 #17209403
hallo mede calibrafanaten :)..
ik wil mijn turbo verlagen met veren van eibach, zoals de titel al zegt met een pro kit van eibach. nu is mijn vraag of jullie er (goeie slechte) ervaringen mee hebben.
volgens het product informatie is de verlaging 25 mm. heeft iemand een foto van zijn calibra met zulke veren eronder??nou goed dat is het verlagen, ik wil ook andere schokdempers aanschaffen(als we dan tog de veren aan gaan pakken). zat zelf te denken aan koni geel meestal is men daar wel positief over.. is het een goede combi, eibachs met koni’s ???
ik hoor het graag..
groetjes ram..
6 april 2009 om 16:27 #17475153Geen ervaring met biede of combi. Maar verlagen van een 4×4 is niet altijd een even goed idee. ivm met de achteraandrijving en de hoek die het krijgt ten opzichte van je achterwielen.
Er zijn hier wel een aantal die daar (verlagen 4×4) wel ervaring mee hebben.
6 april 2009 om 17:23 #17475154velagen is geen probleem, zolang je er maar verstelbare bussen in je achteras zet en hem dan laat uitlijnen.
hennie boomkamp (project) verkoopt die bussen, en kan je er meer over vertellen.groeten.
6 april 2009 om 19:34 #17475155hallo,
van de bussen weet ik, was alleen puur benieuwd naar ervaringen en foto’s van de verlaging :)
groetjess
7 april 2009 om 06:25 #17475156AnoniemLid sinds:
1 January 1970Eiback Pro federn met Bilstein B8 Dempers en Achter PU bussen vanbijvoorbeeld Friedrich motorsport met Camber adjustment.(http://cgi.ebay.nl/PU-Buchsen-Hinterachse-Sturzkorrektur-Calibra-Vectra-A_W0QQitemZ260380503390)
Kost een beetje, maar dan heb je ook wat.
Ik vindt de Bilstein veel comfortabeler en toch net zo strak als de Koni dempers.
En Eiback pro veren heb ik alleen maar positieve ervaringen mee.Toch hoor ik wel eens dat er problemen met de veren ontstaan, dit is meestal met Originele, goedkope of koni dempers.
Waarom dat is weet ik niet. Zeker aangezien bijvoorbeeld koni dempers toch zeker niet slecht zijn.De combinatie alleen klopt niet helemaal. Koni is 1 hardheid en Bilstein veren zijn adaptive. Hoe verder je inzakt hoe harder ze worden. Bilstein dempers zijn dat ook. (IS MIJ VERTELD op de Duitse foras)
7 april 2009 om 08:24 #17475157hallo sitaram
je kan eens contact opnemen met tm-devil of dat mark even zelf reageerddie kan je het precies vertellen (uit ervaring)
mvg:hennie
7 april 2009 om 09:33 #17475158hallo iedereen,
bedankt voor de reacties tot zover..
een paar foto’s zou ik heel erg op prijs stelle zodat ik een indruk kan krijge (A)
ik wacht dat nog even af
greetszz
7 april 2009 om 15:23 #17475159AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zal hem even de garage uitrijden en wat kiekjes maken LOL
7 april 2009 om 15:42 #17475160AnoniemLid sinds:
1 January 1970Komen ze
bandenmaat 215/45/17
Voor het mooie moet voor 215/40/17 worden.Setup is dus zoals al gezegd Eibach pro federn (voor V6)
Bilstein B8 schokdempers.(25MM gekort)8 april 2009 om 19:16 #17475161origineel gepost door 1llusion
Komen ze
bandenmaat 215/45/17
Voor het mooie moet voor 215/40/17 worden.Setup is dus zoals al gezegd Eibach pro federn (voor V6)
Bilstein B8 schokdempers.(25MM gekort)zo zo Sebas hele nette calibra :o, ook netjes verlaagd..
voor de v6 bedraagt de verlaging alleen 30mm en voor de turbo 25mm dus zal dan iets hoger staan op zn pote..
onder de turbo van mn broer zitten ook eibachs alleen die van hem is wel meer verlaagd als 25mm zoals het eruit ziet.. staat er op de veer gedrukt ofzo welke versie het is met hoeveel mm verlaging anders hale we ff een wiel eraf bij hem :jerry9 april 2009 om 06:16 #17475162-offtopic
Sebas waar blijven die Opel logo’s???! :P
9 april 2009 om 09:06 #17475163Misschien ben ik wel heel dom, maar veren van Bijv. Eibach voor de 4-cilinderuitvoeringen zijn toch hetzelfde als voor de v6, alleen zal bij de v6 de voorzijde iets extra doorzakken ivm gewicht?
Of ben ik nu zo dom?
9 april 2009 om 11:41 #17475164AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb speciaal veren voor de V6 uitvoering, dus zullen niet de zelfde veren zijn.
Dat is denk ik een groot verschil met teun beun veren die op MP staan .@ 2Slow.
Dat ding van Joost past niet.
Irmscher bumper heeft groter gat, ben nu in onderhandeling met een duitser die wou ruilen tot iemand zei dat die van Cliff zo zeldzaam was, nu wil die er €60 voor hebben incl logo van joostOp mijn veren staan weet ik niet getalletjes LOL.
Wil je het weten, wiel is er zo van af.9 april 2009 om 11:45 #17475165waar heb je ze vandaan dan 1lussion?
Btw ik zocht je nog op assen voor je logo…:P maar kon je niet vinden:(9 april 2009 om 12:30 #17475166origineel gepost door 1llusion
Ik heb speciaal veren voor de V6 uitvoering, dus zullen niet de zelfde veren zijn.
Dat is denk ik een groot verschil met teun beun veren die op MP staan .@ 2Slow.
Dat ding van Joost past niet.
Irmscher bumper heeft groter gat, ben nu in onderhandeling met een duitser die wou ruilen tot iemand zei dat die van Cliff zo zeldzaam was, nu wil die er €60 voor hebben incl logo van joostOp mijn veren staan weet ik niet getalletjes LOL.
Wil je het weten, wiel is er zo van af.ach bespaar je die moeite :P ik zeur me broer wel :jerry
9 april 2009 om 13:05 #17475167AnoniemLid sinds:
1 January 1970LOL.
Ik heb ze bij de importeur vandaan.
Dat scheelde me wat centjes.@ Pastra.
Bespaar je de moeite met logo, Hij past toch niet in mijn bumper ben ik achter gekomen.10 april 2009 om 05:05 #17475168Oke, jammer;)
Had em al in de auto liggen voor je!…Maar ben benieuwd welk merk veren je dan hebt…en welke verlagingen er in te verkrijgen zijn…
Ik kan nu max 30/30 hebben…
11 april 2009 om 18:00 #17475169Ik heb ze er zelf onder gehad. Zag er wel mooi uit opzich, fototje
Het grote nadeel van de veren (en waarom ik ze er onderuit gegooid heb, is dat ze geen 2.5cm verlagen zoals ze overal vertellen.
In het begin verlagen ze idd maar 2.5cm. Maar naar een maand of 3 zat ik al tegen de 4cm, en na een half jaar op de 6cm. Echt normaal rijden is dan niet meer mogelijk naar mijn mening. Mijn velgen zijn ET40, en met elke hobel in de weg (bv A6 Almere-Lelystad), slaat de banden in de wielkasten. Dat was ook toen ik me Koni-geel op standje bikkel-hard had staan…Volgens Eibach, komt het door die Koni’s, die 2.5cm geld alleen, zodra je gebruik maakt van (standaard) gasdempers.
origineel gepost door 1llusion
Eiback Pro federn met Bilstein B8 Dempers en Achter PU bussen vanbijvoorbeeld Friedrich motorsport met Camber adjustment.(http://cgi.ebay.nl/PU-Buchsen-Hinterachse-Sturzkorrektur-Calibra-Vectra-A_W0QQitemZ260380503390)
Kost een beetje, maar dan heb je ook wat.
Ik vindt de Bilstein veel comfortabeler en toch net zo strak als de Koni dempers.
En Eiback pro veren heb ik alleen maar positieve ervaringen mee.Toch hoor ik wel eens dat er problemen met de veren ontstaan, dit is meestal met Originele, goedkope of koni dempers.
Waarom dat is weet ik niet. Zeker aangezien bijvoorbeeld koni dempers toch zeker niet slecht zijn.De combinatie alleen klopt niet helemaal. Koni is 1 hardheid en Bilstein veren zijn adaptive. Hoe verder je inzakt hoe harder ze worden. Bilstein dempers zijn dat ook. (IS MIJ VERTELD op de Duitse foras)
Koni geel is ook verstelbaar :)
12 april 2009 om 13:36 #17475170Een optie die misschien ook het overwegen waard zou zijn, zijn de Sets van KW.
Persoonlijk heb ik supergoede ervaringen met die sets onder verschillende auto’s.
Op mijn Turbo zit een schroefset, maar als je een verlaging van ca 25-30mm zoekt lijkt me dat een erg hoge investering.
Een set met losse veren en dempers lijkt me een betere optie. Uiteraard kan je ook gewoon kw-dempers met eibach veren combineren als die echt je voorkeur hebben.
Welke dempers worden er door Eibach zelf geadviseerd bij hun veren? vaak is daar ook wel wat van te vinden?
gr,marco
12 april 2009 om 20:42 #17475171Dat is het mooie van het verhaal van Eibach, zelf hebben ze geen dempers voor de Calibra :X (altans, ik heb ze niet gevonden, en het enige wat ze vertelden was dat je gas-dempers moest hebben…)
De K&W set heb ik aan zitten denken, maar dan wil ik eigenlijk eerst eens bij iemand zien en voelen hoe het rijd.14 april 2009 om 14:08 #17475172AnoniemLid sinds:
1 January 1970Irmscherr veren zijn voor de V6 ook 25 tot 30MM
14 april 2009 om 14:24 #17475173OF een setje veren van een DTM-versie op de kop tikken.
Deze zijn 20mm
Met een beetje mazzel is dat mij gelukt:D14 april 2009 om 15:00 #17475174hey,
ik heb gister de eibach veren bij mark opgehaald:D..
net nieuw nog :thumbup
ik denk dat ik een tijdje met standaard dempers ga rijden, dus voorlopig puur met de eibach veren en die bussen dan..kijke wat ie doet intusse tijd, heb ik namelijk wat ruimte ook om voor dempers te sparen.
ben tot slot nog maar 19 en scholier dus ben al wel trots dat ik van een 16v naar een turbo ben kunnen gaan :D
14 april 2009 om 16:03 #17475175AnoniemLid sinds:
1 January 1970en dan wachten op de foto’s natuurlijk LOL
14 april 2009 om 20:05 #17475176:kewlpics:kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.