276 graden nokkenas

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 276 graden nokkenas

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209377
    AsconaC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2005

      Hoi iedereen,

      Weet iemand toevallig wat de veranderingen zijn aan de kracht, pk en gedrag van een C20ne, bij het veranderen van de standaard c20ne (274 graden) nokkenas naar een Schrick of dBilas 276 graden nokkenas.

      Als er een keuze gemaakt moest worden tussen SEH zuigers of een 276 graden nokkenas wat zou hierbij dan de meest effectieve keuze moeten zijn.

      Ik wil graag mijn koppel onderin houden vandaar de 276 graden nokkenas.

      Hoop dat iemand hier zijn mening op wil geven.

      :)

      #17474856
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        alleen de garden zegt geen drol.
        Gaat ook om de kleplift, stuurtijden en de spreiding…

        Komen veel meer zaken bij kijken dan alleen het aantal graden.

        Ik zou zelf gaan voor een 284 van dbilas, heeft een hogere kleplift en reageert iets heftiger…
        Wel icm seh zuigers…

        Dan ga je echt verschil merken..

        #17474857
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          owh ja verschil met orgineel, kleplift, stuurtijden en spreiding…

          #17474858
          AsconaC
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2005

            Nou hierbij dan de specificaties.

            c20ne standard
            Steuerzeiten-Dauer (Einlass): 274 graden
            Einlass öffnet vor OT: 23 graden
            Einlass schließt nach UT: 71 graden
            Auslass öffnet vor UT: 60 graden
            Auslass schließt nach OT : 35 graden

            Schrick 276 nockenwelle
            Nockenhub (Ventilhub) E/A [mm]: 7,3/7,1 (11,8/11,5)
            Öffnungs-winkel E/A/Spreizung: 276/272/110
            Steuerzeiten °KW Eö-Es – Aö-As: 28-68 66-26
            Ventilhub in OT E/A [mm]:1,4/1,3
            Ventilspiel E/A[mm]: hydr.

            Op de site staat 15-17Pk erbij
            Seh zuigers leveren dat ook volgens vele

            Als er een keuze gemaakt moet worden tussen beide wat zou dan de meest voor de hand liggende keuze zijn

            #17474859
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              zou beide tegelijk doen.. meen ik serieus..
              En waarom, voor de zuigers moet de motor uit elkaar dus kun je direct de nokkenas vervangen…

              Ook voor het afstellen van de ecu is het makkelijk dat dit soort zaken in 1 keer worden gedaan

              #17474860
              AsconaC
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2005

                Bedankt Corsaboy :thumbup

                Maar krijg ik echt 15 pk door een schrick nokkenas van 276 graden?

                Of wat kan ik verwachten. :hmmz
                Ik wil er wel graag alles aan doen om mijn hoge koppel in lage toeren te behouden.

                #17474861
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik reed met een 324 graden nokkenas en had nog steeds koppel onderin en de pk’s in de hoge toeren…
                  Je raakt het niet zomaar kwijt dat koppel onderin aangezien de motor zo ontworpen is…

                  15PK vind ik vrij veel.. Ik denk als je seh zuigers pakkt, met die nokkenas en de irmscher inlaat en een goeie chip dat een 140 pk te halen is…
                  Monteer je een extremere nokkenas ga je richting de 145 en met zo’n 324 zou je de 150 pk kunnen aantikken..

                  Maar goed dat is natuurlijk altijd lastig van te voren te zeggen.. :agent

                  #17474862
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…

                    C20NE
                    276 graden Schrick
                    Geflowde kop
                    Lexmaul
                    Spaghetti spruitstuk
                    Simons Groep A

                    king:

                    #17474863
                    AsconaC
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2005

                      Cool :thumbup

                      Ben heel erg benieuwd naar het resultaat Corsa_GSi, rij namelijk met ongeveer dezelfde set up.

                      Heb je trouwens nog wat aangepast aan je c20ne voordat je de nokkenas geplaatst hebt? (klepveren enz.)

                      #17474864
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Volgens mij zijn beide versterkt, maar dat zou Corsaboy ff moeten zeggen, dat weet ik niet meer.
                        Hij heeft het blok opgebouwd voor zijn zusje (mijn vriendin) haar Tigra. :angel

                        #17474865
                        BadMuts
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          origineel gepost door corsaboy
                          En waarom, voor de zuigers moet de motor uit elkaar dus kun je direct de nokkenas vervangen…

                          hmmmz, je zet me hiermee wel aan het denken weer :P

                          #17474866
                          the aviator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 May 2008

                            origineel gepost door Corsa_GSi
                            Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…

                            C20NE
                            276 graden Schrick
                            Geflowde kop
                            Lexmaul
                            Spaghetti spruitstuk
                            Simons Groep A

                            king:

                            En, het resultaat al binnen? Ben wel benieuwd namelijk :jerry Setup van mij is ook ongeveer hetzelfde, twijfel alleen nog wat voor nokkenas ik zal nemen..

                            #17474867
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Haha voorlopig zit het blok in de Tigra, maar moet hij nog verder afgebouwd worden.
                              Zal nog wel even duren hoor :angel

                              #17474868
                              mario1612
                                Lid sinds:
                                18 October 2010

                                ik zit met een klein maar ook een groot probleem
                                ik doe auto cross met een opel astra
                                nu heb ik er pas een c20 seh blok ingelegd
                                hier zouw een race krukas in zitten en zou ongeveer 160 pk hebben de motor is echter super maar ik ben opzoek naar veel koppel uit deze motor hoe kan ik makkelijk en snel meer koppel uit deze motor halen
                                wie kan me hier raad bij geven?

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.